2024-10-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
CW begick självmord genom att hoppa framför ett tåg i närheten av Ljusdal den 13 juni, 2024. Det var samma dag som polisen gjorde husrannsakan i hans hem.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/stopp-i-tagtrafiken-vid-ljusdal-efter-olycka

Någon som vet hur/ vart han bodde? Litet samhälle och folk måste väl ha reagerat på om polisen kom och bar ut massa saker från hans hem
Citera
2024-10-04, 09:51
Medlem
En stor skillnad är ju att de förra vill spöka ut sig och visa upp sig så mycket som möjligt medan de senare vill vara så hemliga och verka i det fördolda så mycket som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Vad är skillnaden mellan sagoläsande transor på biblioteken, som media och kommunerna vurmar för, och pedofiler?
Citera
2024-10-04, 09:56
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Det överdrivna intresset för barn?
Övedrivna? Att läsa sagor för barn är övedrivet? Halmstrå, möt grepp.
Citera
2024-10-04, 09:59
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Jag tror faktiskt inte att alla män som jobbar inom förskolan vill jobba där men du behöver en inkomst och få jobb inom förskola äldreomsorg etc är ändå en ganska enkel väg eftersom behövet av personal är oftast ganska extrem..
Exakt detta. Försökte förklara detta tidigare i tråden men svagbegåvade människor nappade direkt och började slänga ur sig helt galna grejer. Det är inte allas dröm att jobba med det man jobbar med, och det gäller även förskollärare, oavsett kön. Jag själv pluggade till förskollärare, för att det var den enda utbildning jag kom in på (som reserv dessutom) och jag visste att jag i princip var garanterad jobb. Jag slutförde dock aldrig studierna och hamnade i en helt annan bransch.

Kan vara bra att nyansera bilden lite.

Edit: Hade flera män i min klass och många var riktiga slackers som knappt verkade förstå vilken utbildning de valt. De hade likt mig sökt flera utbildningar och fick ta den enda de kom in på. Vet att ett par av de faktiskt gjorde några år inom skolan efteråt men ingen aning om de är kvar.
Senast redigerad av chran508 2024-10-04 kl. 10:06.
Citera
2024-10-04, 10:03
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
De ena begår övergrepp på barn och de andra används som panikspridare av högertroll?

+1
Citera
2024-10-04, 10:06
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
CW begick självmord genom att hoppa framför ett tåg i närheten av Ljusdal den 13 juni, 2024. Det var samma dag som polisen gjorde husrannsakan i hans hem.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/stopp-i-tagtrafiken-vid-ljusdal-efter-olycka

Säga vad man vill om Ljusdalsmannen men att ge folk trauman och vara en börda under sin tid här på jorden var han oerhört duktig på. Brinn i helvetet nu din feta gris.
Citera
2024-10-04, 10:13
Medlem
Citat:
Det överdrivna intresset för barn?

Vad pedofiler inte förstår är att män normalt tröttnar på ungar som härjar runt i längden pga att män (generellt) har svårare för att ha "allmän koll" samtidigt som han ska fokusera på något. Kvinnor (generellt) har lättare med att ha en övergripande koll samtidigt som hon fokuserar på ett specifikt barn.

Det här vet man.. Damen som höll i en föräldrakurs pratade om skillnader mellan män och kvinnor framför allt när det handlar om att ta hand om barn. Ett exempel hon tog upp var att det var bra om dom blivande mammorna förstod redan från start att när deras man lagar mat har han svårare med att se efter ett barn samtidigt och något som kvinnor kan finna väldigt frustrerande att "hemmet rasar" så fort pappan ska fokusera på något. Män kan inte rå för det. Misstänker också attt det är därför du ser mestadels män bland toppskiktet i diverse yrken där fokus på något generar framgång.

Min poäng är att man ska vara jävligt misstänksam om en man söker sig till att arbeta med små barn just för att en man rent biologiskt har svårt med att hålla koll på massa stojjiga ungar och vem fan söker sig till ett arbete som kör slut på en fullkomligt i skallen om det inte finns alternativa motiv bakom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, inte låter det här som något som är författat av ett av Flashbacks orimligt många "genier" direkt.

Varför lite bara stå för att dina argument tog slut? Eller att du inte vill erkänna att det kan finnas en poäng i att förskolepersonal pratar med varandra om att uppmärksamma eventuella tecken på övergrepp? Eller att din läsförmåga brister, så kan man förklara utförligare.

Du har själv skrivit att detta inte kommer leda till att män bannlyses på förskolor, så då borde du "geniet", kanske fundera över konstruktiva alternativ till förbud? Det hade jag tyckt hade varit intressant.

Och varför skulle män ens skaffa egna barn om de är så ointresserade och inte klarar av omsorg? Jag antar att du även avfärdar den frågan som svammel. För du vet att den är relevant.

Om män så gärna ville vara hemma och passa småbarn så hade inte halva USA:s valrörelse just nu utgjorts av män som vill bestämma att kvinnor inte ska få göra någonting annat än att föda barn och vara hemma med dem.

Jag tycker det är bra att vi har pappaledighet i Sverige. Det är ganska unikt i världen. Det är ju deras barn också. Barn tycker väldigt mycket om sina pappor.

Samtidigt tycker jag inte att man ska utforma debatten så att män anses vara dåliga föräldrar om de inte är ”mammor”. Väldigt små barn behöver mest sina mammor. Själva omvårdnaden om ett litet barn är inte det enda sättet att ta hand om ett litet barn. Mäns roll är inte nödvändigtvis att ersätta mamman, de kan inte göra det så det är ett orimligt krav, utan att tillhandahålla trygghet, göra mammans tillvaro med en nyfödd bebis enklare, och såklart, ju äldre barnet blir, även uppfostran, lek, vara en manlig förebild osv.

Men det är väl bra att man gått vidare från idealet förr i tiden när könsrollerna var väldigt mycket mer huggna i sten och medförde ganska stora begränsningar för både kvinnor och män. Män ska inte behöva känna att de inte kan ha en varmare och mjukare sida i relationen till sina egna barn t ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Vilken lyx, här är de bara den som jobbar sent som får 30 min rast övriga anses få rasten när dom äter med barnen, förmiddag/eftermiddags rast har dom ingen utan de får ta en kaffekopp om dom har möjlighet inne på avdelningen.
Sen får man skitlön på de, nä inte något drömjobb direkt.
Du ska ha 30 min rast där du kan lämna jobbet om du jobbar mer än 5 timmar. Det är inte rast att äta med barn, varför går ni med på det???
Citera
2024-10-04, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Skillnaden är att pedofiler är pedofiler. Vill du göra en koppling mellan de två ligger bevisbördan på dig.

Män som klär ut sig till sin porrinspirerade karikatyr av en kvinna och sen till varje pris vill läsa sagor för barn.. varför i hela fridens namn vill de göra det?? Ha barn till att bekräfta deras sexuella fetish. Alla varningslampor lyser 🚨🚨🚨

Varför vill de inte besöka äldreboenden t ex?
Citera
2024-10-04, 10:22
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Män som klär ut sig till sin porrinspirerade karikatyr av en kvinna och sen till varje pris vill läsa sagor för barn.. varför i hela fridens namn vill de göra det?? Ha barn till att bekräfta deras sexuella fetish. Alla varningslampor lyser 🚨🚨🚨

Varför vill de inte besöka äldreboenden t ex?
"Till varje pris". Ok MAGA.
Det där har blivit ett mantra som enbart tokhögern snöat in sig på. Helt utan grund och enbart i syfte att demonisera LBTQ-communityt. Pedofiler gömmer sig överallt, inom alla grupper och alla samhällsklasser. Jag får upp ganska mycket nyheter från USA och där rapporteras ofta om gripna/ertappade sexualförbrytare. Inte många transor där inte. Men desto fler republikaner och framförallt män inom kyrkan.
Citera
2024-10-04, 10:29
Medlem
karlinges avatar
Vad har föräldrarna sagt?

Fanns det något som avvek med pedofilfettot när han växte upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in