Citat:
Ursprungligen postat av
1zzfe
Debatten Jon Jordås vs Thomas Pettersson.
Tyckte att Jon var klar o tydlig o framförde de mot CA tunga fakta/indicier precis som han gjorde i sin bok.
Pettersson var ibland lite svår att uppfatta, kanske beroende på mikrofonplacering.
T Pettersson sa vid något tillfälle att njaa, kan ju inte vara helt säker vem som är skyldig, kan inte säga med 100 % vem som...........
Om jag får gissa så tror jag att Pettersson innerst inne numera tror att det är stor möjlighet att SE var bara ett vittne och att CA var gärningsmannen. Innerst i sitt egna stilla sinne så tror han det, efter att sedan 2020 ha läst allt som framkommit om CA. Bland annat i denna tråd.
Som sagt en gissning.
Och tro.
Tyvärr verkade Jordås mest arg och hetsig, uppförde sig som en hormonstinn tonåring trots sina passerade fyrtio. Inte vidare klädsamt. Tråkigt att just han får bli det offentliga ansiktet utåt för CA och dess teori kände jag spontant efter "debatten". Han borde lära av den lugna och mer vaniljige TP, som till skillnad mot Jordås verkar ha distans till sin seriefigur/mördar-kandidat. Dessutom uppförde Jordås sig som en oförrättad som satt med armarna i kors på den anklagades bänk och surade, oklart varför med tanke på att han hade en bitvis hyllad bok i ryggen. För CA-spårets skull hoppas jag han rycker upp sig framöver, kanske undviker debatter; kände ärligt talat inte igen honom från tidigare intervjuer och sammanhang. Då ska man ju tillägga att TP knappt kritiserade eller ens ifrågasatte vare sig CA eller boken öht. TP berömde ju delvis boken och välkomnade uppslaget.
TP tror sannolikt fortfarande på SE, varför skulle han inte? Det finns en lång rad och bitvis tunga indicier mot SE, precis som CA - en väsentlig skillnad (utan att ta parti för SE) är ju att han bevisligen befann sig på Sveavägen, det kan man inte beskylla CA från att ha varit. När det kommer till känt vapeninnehav ligger ju SE definitivt i lä. Den saken är biff.
Ska man försvara Jordås bitvisa haveri under bokmässan, är det ju inte omöjligt alls att han bara hade en dålig dag på jobbet, var nervös och osäker. Ingen aning om han debatterat inför publik tidigare, eller om han ens pratat inför publik. Att ha is i magen på dylika tillställningar är inte det lättaste. Lätt att tappa det. Hoppas det enbart berodde på detta.