2024-10-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
När jag pluggade i Uppsala var det flera Stockholmare jag träffade som berättade att de aldrig går ut i Stockholm för det är inte roligt men att de tyckte det var mycket roligare att gå på de diverse nationsklubbar som fanns i Uppsala.

Tror klientelet har ändrats i nattlivet.
En del av grejen med att gå ut på klubb är att man känner sig som en del av de som hänger där och att man känner sig trygg.
När det då finns massa kriminella blattar på klubbarna så förstörs lite hela grejen.
Är väl därför raves blev populärt igen, för inga blattar vill vandra ut i skogen och stå och gunga i lervälling.

Svensken gör det mesta för att självsegregera, även om de flesta inte är ärliga med det.
De har förstört mycket av ravescenen också. Massa 15-åriga kaosblattar som hotfullt försöker sälja ecstasy osv.
Citera
2024-10-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ungdomar i dag är jävla töntar som hänger på TikTok där de skyltar med vegansmoothies, scarfar köpta på Beyond Retro och surar över JK Rowlings senaste uttalande om transpersoner.

När jag var ung använde man mobilen till att ringa med, man söp i parker, hängde på krogen, åkte på festivaler, rökte bakom plugget, lirade hårdrock i gamla skyddsrum, gick på hemmafest så fort någons päron var borta och söp tills man spydde och fick hångla ändå, på semestern drog man till Aya Napa eller fjällen och kukade ur.

Fy fan för att vara ung i dag.

Ja, detta.

Idag har vi 18-30 åriga heterosexuella män som dansar på tiktok framför en kamera med låt.
Citera
2024-10-04, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Läste om en teori någonstans som kopplade i hop det med kungafamiljen.
Festprinsen i vimmlet= mer intresse för krogen sen gick det ner
Kungabarnen i vimmlet= mer intresse för krogen sen gick det ner
När småprinsarna och prinsessorna kommer upp i krogåldern går intresset upp igen

Sedan tog Corona död på mycket.

Många duktiga i en bransch gick till en annan.
När det inte finns bra människor som kan styra upp längre så faller allting platt.
Citera
2024-10-04, 08:43
Medlem
Beaver14s avatar
Nu är jag för gammal för att hänga på klubb ändå men gläds över utvecklingen. Vem fan vill först undra om man ens kommer in pga en maktgalen dörrvakt, sen om man gör det betala 200 spänn för att ens få komma in genom dörren och sen 100 spänn för en blaskig öl eller 200 spänn för en utspädd drink.
Citera
2024-10-04, 08:43
Medlem
Lokala haket man hängt på genom åren där man lärt känna ägaren som även nu har sålt sitt, menade på att vanorna har förändrats efter Covid.

Enligt honom brukade folk bränna många gånger mer per kväll än nuförtiden och spekulerade på om Covid orsakade att fler började trivas bättre på hemma fester. Maten går heller tydligen inte åt, folk kommer alltså inte in och äter och övergår till supande på samma sätt som förut.

Men vad vet jag, finns nog folk ur krogbranschen här som kan bekräfta eller dementera det.
Citera
2024-10-04, 08:44
Medlem
Cannabis har tagit över nu.
Citera
2024-10-04, 08:45
Medlem
Reverend.Camdens avatar
- nätet, att vara social IRL har minskat på alla plan.

- demografin har förändrats.

- dyrt så in i helvete, vart är 19 kronorshappy-hourölen?

- obehagliga MENA-gäng som driver omkring, taxis går inte heller att lita på.

- krogfolket har blivit äldre och väljer tv-soffan.
Citera
2024-10-04, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
För höga priser och för mycket blattar.

Perfekt summering som om jag hade skrivit det själv.
Citera
2024-10-04, 08:46
Avslutad
Det var aldrig roligt att gå på klubb.

Svindyrt att dricka, bråkigt, hög volym, polisnärvaro, rökförbudet gjorde att man började känna doften av piss och svett, 15 min kö till toan där nån har pissat ner hela golvet så skorna blir blöta, det går 3 killar för varje kvinna.
Och så ser det ut även på "fina" ställen.

Klubb var något man gick till mellan 18-20 års ålder pga. att man var en dumskalle i den åldern, inte hade eget boende, och det såldes alkohol lagligt...

Men ganska snabbt inser man att köpa alkohol på systemet och träffas hemma hos någon, är så otroligt mycket härligare. Dessutom slipper man alla spännisar och gormande blattegäng.
Citera
2024-10-04, 08:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ja, detta.

Idag har vi 18-30 åriga heterosexuella män som dansar på tiktok framför en kamera med låt.

Dessa killar kör också runt på stan (två stycken på samma hoj kuk mot röv) på såna där svintöntiga elsparkcyklar helt ogenerat. Hade man kommit så till mitt högstadium hade man fått en dagsedel.
Citera
2024-10-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Discodöden är här.

Ja, Tinder dödade discot.
Citera
2024-10-04, 08:55
Medlem
Det här är bara början på förändring av nöjeslivet, och livet i Sverige överhuvudtaget.
Befolkningen blir äldre och äldre, det föds färre barn, utvandringen är nu större än invandringen. Snart är vi ifatt Sydkorea med 0,81 barn/kvinna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in