2024-10-02, 14:37
Medlem
Baybreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Funderar på om den här pedofilen är spridd i minneslund eller om han har en grav med tillhörande gravsten?

Ibland kan det hända att människor genomför hämdaktioner och manifesterar vid den typen av viloplatser.

Jobbigt för familjen om ingen visste om mannens vidriga sidor.

Troligtvis gravsatt. Enligt info gravar.se:

område: VA 0028H
Ljusdals Västra kyrkogård
Senast redigerad av Baybreeze 2024-10-02 kl. 14:40.
Citera
2024-10-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nu tolkar du fritt. Blir du utsatt för övergrepp är risken stor att du utvecklar skeva tankemönster ja. Klart som fan att detta äckel varit med om något om han varit så här skev i skallen.

Man kan ha fått en personlighetsstörning av smärre saker än övergrepp. Forskningen har ju börjat komma fram till att 80-talets syn på pedofiler som offer sällan stämmer. Ta dåren Thomas Quick exempelvis. Han ljög om övergrepp i barndomen av föräldrarna och om allt möjligt annat. Hans bror var professor och är helt normal, de hade samma uppväxt, men Quick hade en medfödd störning.
Citera
2024-10-02, 14:39
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Jag konstaterar att han kunde ta livet av sig genom att ställa sig på spåret. Hade han varit misstänkt för något juridiskt allvarligt, som att knulla ungarna så hade han inte haft den möjligheten.

Nästan allt involverande barn räknas som juridiskt allvarligt. Därav att jag tror att det inte var något grövre han gjort. Det normala hade ju varit att gripa honom. Gå igenom hans prylar. Häkta honom om det var allvarligt. Nu fick han gå fri. Därav att jag tror att det var ganska harmlöst.

Eller vem vet? Det var ju Ljusdal, kanske inte var åldern som är problemet. Utan att han haft sex utanför familjen?

Vi vet inte riktigt hur han blev misstänkt? På skvaller utan betydande bevis är det väldigt svårt att anhålla någon. Det kan mycket väl varit allvarliga övergreppen, som kanske inte filmats, det får vi aldrig reda på.

Har han haft sånt material på din dator är väl risken stor att han idkat rövpill å haft sin kuk runt kidsens öppningar.

Blir ett glas champagne i kväll. Fira att han dog och led och för att sörja barnen som blev utsatta. Men mest för att han antagligen led. 👀👀👀👀👀👀
Citera
2024-10-02, 14:40
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Jag konstaterar att han kunde ta livet av sig genom att ställa sig på spåret. Hade han varit misstänkt för något juridiskt allvarligt, som att knulla ungarna så hade han inte haft den möjligheten.

Nästan allt involverande barn räknas som juridiskt allvarligt. Därav att jag tror att det inte var något grövre han gjort. Det normala hade ju varit att gripa honom. Gå igenom hans prylar. Häkta honom om det var allvarligt. Nu fick han gå fri. Därav att jag tror att det var ganska harmlöst.

Eller vem vet? Det var ju Ljusdal, kanske inte var åldern som är problemet. Utan att han haft sex utanför familjen?
Allt detta uppdagades väl EFTER hans död?
Citera
2024-10-02, 14:41
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1294692

När man kollade mannen så hittade man bevis på övergreppen eller hur ska man tolka det? Om svensk polis inte fick tips hade han varit vid liv och fortsatt..
Citera
2024-10-02, 14:45
Medlem
Citat:

Vid husrannsakan visste dom inte hur allvarligt det var, misstanken var väl innehav av barnporr. Sedan har ju det riktigt allvarliga kommit fram och med tanke på hur det nu har framställts så är det nog ganska grovt och inte bara lite bilder.
Citera
2024-10-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Jeg undrar fortfarande, tror ni att hans narmaste anhoriga visste vad han var misstankt for?

Eller kommer det fram nu, idag, via riksmedia, også for dem?

Man informerar vel ikke om brottsmisstankar til anhoriga for en voxen, myndig person?
Eller andrar ett sjalvmord på det?

Svårt att säga.

Det är väl förmodligen föräldrarna som fick ta hand om dödsboet - det känns svårt att se att de inte skulle få reda på något under dessa 3 månader. Vet ju inte hur polisen agerade - om de skickar brev eller sånt under tiden men om de gör det (pga beslagen) så borde väl de som tog hand om dödsboet fått reda på det?

På AB framgår det också att personal från förskolorna fick vara med och identifiera barnen på filmerna så det fanns ju folk på förskolorna som också visste och jag har svårt att se hur det bara skulle kunna vara en person och hur polisen skulle kunna smyga så bra att ingen annan fick reda på det.
Citera
2024-10-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Jag känner inte den här personen, men jag vet hur sorg fungerar. Du får tro vad du vill, men du skulle inte plötsligt börja hata ditt barn (enbart) när något sådant här kom fram. Så enkelt är det inte.

Det som sticker ut är väl att de inte väljer en begravning i kretsen av de närmaste, utan tycks slå på stora trumman, men det är ju upp till dem. Gissar att de förtränger hela grejen med att han var pedofil och sopar det under mattan av överlevnadsinstinkt.
Citera
2024-10-02, 14:50
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Jag känner inte den här personen, men jag vet hur sorg fungerar. Du får tro vad du vill, men du skulle inte plötsligt börja hata ditt barn (enbart) när något sådant här kom fram. Så enkelt är det inte.

Hade min son begått det här hade jag självfallet undvikit begravningen. Kremera och gå vidare. Tvi!
Citera
2024-10-02, 14:51
Medlem
Citat:
Oj vilken nivå. Jättemärkligt att anse att jag är pedofil för att jag känner medkänsla för anhöriga och inte tycker att man bör trakassera dem. Du är uppenbarligen en person som tar ut din ilska på fel människor. Bara att hoppas du inte har andra omkring dig utan lever väldigt isolerat.

Om nån anhörig skulle visa sig vara pedofil är det våld och hat det äcklet ska utsättas för utan undantag. Hatar man inte alla pedofiler är man en pedofil själv
Citera
2024-10-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det som sticker ut är väl att de inte väljer en begravning i kretsen av de närmaste, utan tycks slå på stora trumman, men det är ju upp till dem. Gissar att de förtränger hela grejen med att han var pedofil och sopar det under mattan av överlevnadsinstinkt.
Jag har mycket svårt att tro att de visste om allt det här vid begravningen. Sedan är det klart att det är väldigt svårt att ta in när det handlar om en människa som varit lätt att tycka om.
Citera
2024-10-02, 14:55
Medlem
Mindbusinesss avatar
När polisen genomförde husrannsakan i somras var den misstänkte mannen hemma. Han delgavs misstanke om internetrelaterat brott och fick också information om att han skulle komma på förhör. Kort senare hittades mannen avliden.
https://www.tv4.se/artikel/4Y1zAR6CUZhMZPuEUEAi2o/usa-larmade-om-pedofilen-redan-2023-ip-adressen-kunde-inte-sparas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in