2024-10-02, 13:55
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/stopp-i-tagtrafiken-vid-ljusdal-efter-olycka
Är detta självmordet? Datum stämmer med döds datumet i dödsannonsen.
Citera
2024-10-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Han lider ju dock inte av det. Jag tror de anhöriga lider otroligt utan att bli trakasserade på olika sätt. Tänk att först förlora någon alldeles för tidigt i självmord, för att sedan få veta att personen begått övergrepp på barn.

Han begick självmord för han blev avslöjad. Tragiskt att han inte fick hjälp med sina problem och dåligt hanterat av polisen alltihop.

Konstigt att Ljusdals kommun inte uttryckt någon medkänsla för anhöriga till den avlidne. Hemskt att förlora sitt barn på det här sättet. Och hemskt att hata en avliden person.
Citera
2024-10-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja det är ju det nya samhället som har blivit så. Feminism och jämlikhet, kan dom vara på toaletten med barnen så kan ju han också tycker dom.

Feminister vill bara ha lika för båda könen när det kommer till de positiva delarna som är till fördel för kvinnorna men inte det andra.
Citera
2024-10-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Så nu blev det kvinnornas fel (igen) Antar att du är man...Genom ditt uttalande försvarar du mannen som begick dessa övergrepp..du lägger över hans skuld på någon annan, bekvämt nog som man, de kvinnliga kollegorna. Tänk ett varv till.

Har kvinnorna inget ansvar alls att ha lite koll under alla dessa år?
Citera
2024-10-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrattinn
Men att han hade 400 000 bilder och videor, som tog tre månader att gå igenom, chockerar mig! Man tror att man känner människor, men på deras datorer eller telefoner har de allt detta olagliga material. Dessutom något om att han gjorde saker med nio små flickor!

Tyder ju på att han varit ute på Darknet och bytt till sig en massa bilder. Måste varit en guldgruva för honom,bara att knäppa ett kort vid blöjbyten, så har han kunnat få bilder på övergrepp tillbaka.
Citera
2024-10-02, 14:07
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ja han hade säkert en del ångest innan han tog livet av sig. De flesta brukar inte ta livet av sig för att de är lyckliga. Hade du haft över 10 i iq så hade du förstått det.

Sen tror jag inte att övergreppen var särskilt allvarliga. Missförstå mig rätt men hade han knullat barnen, låtit de smaka på lite fin peddokuk och fyllt deras små munnar med sperma, och dessutom spelat in det, så hade det avslöjats tidigare. Det hade varit någon unge som skvallrat, eller visat tecken på övergrepp.

Jag tror inte heller att polisen bara hade delgett honom misstanke och gått om övergreppen var allvarliga. De hade gripit honom och försökt få honom häktad, bevisen fick de ju på en gång tydligen. Jag tror att övergreppen handlar om oanständiga bilder han tagit i smyg, ungarna har inte förstått eller märkt något.

OK du är inte normal, alternativt pedofil själv. Om du skalar övergrepp i, inte så allvarliga. Alla former av sexuella närmanden på barn är extremt allvarliga.

Så ja, hoppas han kved, grät och dog långsamt.
Du kan inte ha barn själv dvs.
Citera
2024-10-02, 14:07
Medlem
okok1s avatar
Är det normal att byta skola så ofta i samma kommun? Varför gjorde han det??

Citat:
Mannen, som i dag är avliden, har varit anställd på fyra förskolor i kommunen sedan 2012.

Han har nog utsatt fler barn.
Citera
2024-10-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Du har rätt. På något vis är detta kvinnornas fel som arbetade med honom. Män hade sett igenom det där direkt. Naiva kvinnor däremot ser bara att han är så duktig och gullig. Bara att läsa på hans Facebook-sida att det är samma sak där, "så söt du är" och dylikt som kommentar på hans bilder.

Kvinnorna har naivt litat på honom så mycket att kvinnorna förmodligen låtit honom vara ensam med barnen alldeles för mycket, t.ex. på toaletten och dylikt. Hade kvinnorna bara haft lite sunt förnuft och kritiskt tänkande så hade han aldrig fått möjligheten att begå övergrepp på barn i alla dessa år. Men nää, de kvinnliga dagisfröknarna lät fittan och deras feministiska hjärna tänka som vanligt att detta måste vara en helylle modern man sätter sin manliga prestige åt sidan och jobbar med barn.

Man ska ha respekt för att han säkert var extremt manipulativ. Det tyder ju även hyllningarna av honom på. Är inte normalt att sätta sig ned och hylla en pedofil på en minnessida, då är man gravt hjärntvättad av personen.
Citera
2024-10-02, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Han begick självmord för han blev avslöjad. Tragiskt att han inte fick hjälp med sina problem och dåligt hanterat av polisen alltihop.

Konstigt att Ljusdals kommun inte uttryckt någon medkänsla för anhöriga till den avlidne. Hemskt att förlora sitt barn på det här sättet. Och hemskt att hata en avliden person.

En pedofil mindre, vad är problemet? Tragiskt att han hann utsätta så många barn, borde tagit livet av sig tidigare.
Citera
2024-10-02, 14:19
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Han lider ju dock inte av det. Jag tror de anhöriga lider otroligt utan att bli trakasserade på olika sätt. Tänk att först förlora någon alldeles för tidigt i självmord, för att sedan få veta att personen begått övergrepp på barn.

Vem fan vill minnas en son som är pedofil om man inte är pedofil själv!

Han ska bara brinna i helvetet. Om jag hade en pedofil-son hade jag inte gått på begravningen.

Nej, han ska inte ha sin grav eller minnesplats ifred! Ingen ska behöva se pedofilens namn.

Du är antingen en pedofil-enabler eller så vill du vill garanterat normalisera pedofili för du är pedofil själv!
Citera
2024-10-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man ska ha respekt för att han säkert var extremt manipulativ. Det tyder ju även hyllningarna av honom på. Är inte normalt att sätta sig ned och hylla en pedofil på en minnessida, då är man gravt hjärntvättad av personen.

De kanske inte vetat om att han är pedofil eller om brotten han begått när de skrev på minnessidan. Hursom är det ju säkerligen mestadels kvinnor som blivit "manipulerade" i så fall. Jag skulle snarare kalla dom för naiva och godtrogna idioter som misslyckats med att skydda våra barn.
Citera
2024-10-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan

Han har utnyttjat sin anställning på förskolor i Ljusdal för att begå övergrepp mot barn. Visst är det tragiskt för föräldrar och andra släktingar men det är knappast kommunens uppgift att uttrycka medkänsla med dem.

Jag har full förståelse för att brottsoffer och deras anhöriga kommer att hata gärningsmannen, även om han valde att ta livet av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in