Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
24-05-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittningDrolvia
Har en nagel på ena lilltån som är angripen av svamp, in till roten verkar det som. Läste på lite olika forum om folk som hade framgång med klorin, så jag har kört med det i ungefär två veckor nu. Aplicerat ett par droppar varje kväll och ibland på morgonen, gärna efter dusch, när huden är mjuk. Sedan klippa bort nageln när den växt ut lite, den har varit mjuk och skabbig ändå.
Var skeptisk först (tror ej på klorin som någon mirakelkur generellt) men igår så såg åtminstone halva delen av nageln som växt ut, normal ut. Den var dessutom lika hård som de andra naglarna. Ska fortsätta kuren ett par veckor till men hittills ser det lovande ut.

Fungerade det?
Citera
24-06-14, 00:20
Medlem
Skrattkramps avatar
Nalox funkar inte särskilt bra. Detsamma gäller alla utvärtes metoder som funnits. Kolla siffrorna från vetenskapliga studier. Jag själv märkte ingen skillnad överhuvudtaget. Terclara däremot...!

Egna huskurer kanske funkar för några få, men anledningen till att det är så svårt att lösa är att inga av alla dessa läkemedel och huskurer lyckas ta sig ner i nageln för att nå svampen tillräckligt bra. Att smeta svampgift ovanpå nageln hjälper inte när den ligger så väl skyddad där nere.

Det är det som Terclara lyckats med. Det är samma ämne som finns i pillrena med potentiellt farliga biverkningar, men istället för att gå igenom kroppen sätter man det bara direkt på nageln, och det når ner till nagelbädden tusenfallt kraftigare än ett piller. Andra har misslyckats med samma sak tidigare. Kolla upp bolagets presentationer så förstår ni hur annorlunda produkten är.

Jag märkte efter bara några veckor att det hände saker i mina tånaglar efter påbörjad behandling. Efter ett tag vitnar de pga ökad vattenhalt i nageln men det ska avta efter behandlingen. Svampen ska ju dödas helt, annars är den snart tillbaka igen.

Full disclosure: Jag köpte aktier i bolaget för några år sen när de första testresultaten kom, och hängde på låset i vintras för att få köpa några tuber. Som jag hade väntat. Jag har satsat ännu mer efter att jag köpt Terclara och sett hur den funkar i praktiken.
Senast redigerad av Skrattkramp 24-06-14 kl. 00:32.
Citera
24-06-14, 15:49
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattkramp
Det är det som Terclara lyckats med. Det är samma ämne som finns i pillrena med potentiellt farliga biverkningar, men istället för att gå igenom kroppen sätter man det bara direkt på nageln, och det når ner till nagelbädden tusenfallt kraftigare än ett piller. Andra har misslyckats med samma sak tidigare. Kolla upp bolagets presentationer så förstår ni hur annorlunda produkten är.

Jag märkte efter bara några veckor att det hände saker i mina tånaglar efter påbörjad behandling. Efter ett tag vitnar de pga ökad vattenhalt i nageln men det ska avta efter behandlingen. Svampen ska ju dödas helt, annars är den snart tillbaka igen.
Hur länge räcker en tub? Dom är ju lika små som dom är svindyra och så ska man hålla på upp till 12 månader.
Citera
24-06-14, 18:27
Medlem
Skrattkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Hur länge räcker en tub? Dom är ju lika små som dom är svindyra och så ska man hålla på upp till 12 månader.

Vet inte. Började med en liten nagel i februari. Efter goda resultat började med alla andra tånaglar för en månad sedan. Tuben är så lätt redan från början så det är svårt att veta hur mycket som är kvar.

Obs: det står att man ska dutta på varje dag i ett år. Men företaget kör i sin andra USA-studie som nu pågår ett annat protokoll, efter 8 veckor går man över till att behandla en gång i veckan bara. Vi får se i januari hur resultaten av den studien ser ut.
Citera
24-08-24, 07:31
Medlem
Någon som testat Supplend? Något naturläkemedel jag får upp i varannan annons på instagram hela tiden sen en sekund efter att jag googlade nagelsvamp för första gången. Allt inom mig säger att det är bull men hade ju varit toppen om det är så bra som de säger…

https://supplend-sverige.com/pages/uop?tw_source=ig&tw_adid=120210579392430142&utm_so urce=facebook&utm_medium=paid#iatTyIgY5u7s2aKKf
Citera
24-09-03, 23:31
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Vet inte. Började med en liten nagel i februari. Efter goda resultat började med alla andra tånaglar för en månad sedan. Tuben är så lätt redan från början så det är svårt att veta hur mycket som är kvar.

Obs: det står att man ska dutta på varje dag i ett år. Men företaget kör i sin andra USA-studie som nu pågår ett annat protokoll, efter 8 veckor går man över till att behandla en gång i veckan bara. Vi får se i januari hur resultaten av den studien ser ut.
Hur har det gått / hur går det? Håller du ut med behandlingen och ungefär hur länge räcker en tub?
Citera
24-09-09, 20:28
Medlem
Jag har använt Terclara i 6 månader nu. (Tårna)
Naglarna ser inte ett dugg bättre ut. Jag har varit noga och lagt på ett lager enligt anvisningarna varje dag. Naglarna ser nästan värre ut nu. Dom har blivit mer bruna sen jag började med Terclara. Jag skulle säga att jag har medelsvår svamp, vilket står på förpackningen att det ska funka mot.

En tub räcker ca 1 månad för mig. Då stryker jag på alla naglar för att vara säker på att ta död på all eventuell svamp.

Kanske jag som är ett unikt fall, vad vet jag. Men på mig funkar det inte iaf.
Och dyrt blir det ju!!
Citera
24-09-15, 12:40
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NebraskaBeef
Att få medicin utskriven av läkare skall tydligen vara svårt, varför? Fuckar upp levern står det någonstans. Vad har medicinen för negativa hälsoeffekter? Vad gör att man intr vill skriva ut den?
Precis som du skriver går den hårt mot levern. Därför måste man ta ett leverprov innan man får den utskriven. Sen testas man någon gång under kuren också vill jag minnas. Antar att den inte skrivs ut till folk med taskiga levervärden helt enkelt men att de med bra dito klarar det även om lever tar lite stryk.
Citera
24-09-27, 15:51
Medlem
Skrattkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Hur har det gått / hur går det? Håller du ut med behandlingen och ungefär hur länge räcker en tub?

Min första tub är fortfarande inte tömd efter mer än ett halvår. Jag har dock kört målning en gång i veckan sedan i somras. Det är enligt den amerikanska fas-3-studien. Hörde dock att de har en högre koncentration i den tuben. Så jag kanske ska öka på min dosering.

Men generellt ser tårna finare ut än tidigare. Jag är riktigt nöjd, och har en oöppnad förpackning när den första tar slut till slut. Lätt förvånad, jag köpte ju två redan i vintras för att vara på den säkra sidan. Men den räcker oväntat länge.

Och nej, dyrt är det inte, eftersom det funkar! Några hundralappar och så blir man snyggast på stranden...
Senast redigerad av Skrattkramp 24-09-27 kl. 15:57.
Citera
24-09-27, 16:01
Medlem
Skrattkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttlukten
Jag har använt Terclara i 6 månader nu. (Tårna)
Naglarna ser inte ett dugg bättre ut. Jag har varit noga och lagt på ett lager enligt anvisningarna varje dag. Naglarna ser nästan värre ut nu. Dom har blivit mer bruna sen jag började med Terclara. Jag skulle säga att jag har medelsvår svamp, vilket står på förpackningen att det ska funka mot.

En tub räcker ca 1 månad för mig. Då stryker jag på alla naglar för att vara säker på att ta död på all eventuell svamp.

Kanske jag som är ett unikt fall, vad vet jag. Men på mig funkar det inte iaf.
Och dyrt blir det ju!!

Låter jättekonstigt att du gör slut på en tub på en månad. Min har hållit långt mycket längre än så.
Citera
24-09-27, 16:42
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Min första tub är fortfarande inte tömd efter mer än ett halvår. Jag har dock kört målning en gång i veckan sedan i somras. Det är enligt den amerikanska fas-3-studien. Hörde dock att de har en högre koncentration i den tuben. Så jag kanske ska öka på min dosering.

Men generellt ser tårna finare ut än tidigare. Jag är riktigt nöjd, och har en oöppnad förpackning när den första tar slut till slut. Lätt förvånad, jag köpte ju två redan i vintras för att vara på den säkra sidan. Men den räcker oväntat länge.

Och nej, dyrt är det inte, eftersom det funkar! Några hundralappar och så blir man snyggast på stranden...
Tack för svar, då blir det apoteket i morgon.
Citera
24-10-01, 20:33
Medlem
Citat:
Låter jättekonstigt att du gör slut på en tub på en månad. Min har hållit långt mycket längre än så.
Ja, och än konstigare då att det inte hjälpt ett skit.
Och det förklarar ju saken att din tub räcker så länge. Du kör ju en gång i veckan. Jag kör varje dag (enligt anvisningarna på förpackningen), och då räcker det ca 1 månad. Och då blir det dyrt! Nästan 5.000kr på ett år..
Senast redigerad av Pruttlukten 24-10-01 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in