2024-09-29, 18:33
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja precis Med tanke på att ryssarna skickade flottister till fronten så kan man bara börja undra. Trollen här säger att Ryssland har inga problem med soldater men ändå måste man skicka flottister från St Petersburg till fronten i Ukraina något som inte riktigt går ihop där.

Vad går inte ihop? Enligt de analyser som finns är förlusterna cirka 1 miljon man totalt hitils för båda sidorna. 480 k för Ukraina och cirka 520 k för ryssarna. Det är inte exakta siffror såklart. Med dessa förluster får ju båda. Sidor skrapa fram från olika delar av riket. Sedan är det den som har sämst förmåga att ersätta förluster som först kommer tvingas kasta in handduken om detta krig avgörs på slagfältet.
Citera
2024-09-29, 18:59
Medlem
Silfverryggs avatar
Zelensky kommenterar putte och hins kärnvapenhot.
Ukrainas president Volodymyr Zelensky har kommenterat Rysslands president Vladimir Putins senaste kärnvapenhot i en intervju med det amerikanska tv-bolaget Fox News.
...
Enligt Zelenskyj älskar Putin sitt liv, sitt sätt att leva och hur han kontrollerar andras liv.
- Jag kan berätta så här. Och det är därför jag tror att han är rädd för att använda kärnvapen, sa Zelensky.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010689935.html
Citera
2024-09-29, 19:08
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Zelensky kommenterar putte och hins kärnvapenhot.
Ukrainas president Volodymyr Zelensky har kommenterat Rysslands president Vladimir Putins senaste kärnvapenhot i en intervju med det amerikanska tv-bolaget Fox News.
...
Enligt Zelenskyj älskar Putin sitt liv, sitt sätt att leva och hur han kontrollerar andras liv.
- Jag kan berätta så här. Och det är därför jag tror att han är rädd för att använda kärnvapen, sa Zelensky.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010689935.html
Jag tror han har en poäng där Z.
Putin är ingen suicid man. Han gillar hockey och snygga tjejer. Klart han gillar makt, men inte till priset att offra det bra livet.
Älskar att skrämmas, men har ingen tanke på att kärnvapenbomba.
Håller med Z.
Hitler hade säkert gjort det i hans läge däremot.
Psykologin är ödet. 😏

PS. Hade det handlat om en tonåring hade jag tagit för givet att hen hade bombat för länge sen.
Senast redigerad av Jof 2024-09-29 kl. 19:12.
Citera
2024-09-29, 19:11
Medlem
Även de mest inbitna proryssarna i den här diskussionen borde väl ändå erkänna att det är imponerande (samt pinsamt för ryssens del) att Ukraina lyckats hålla stånd mot "stormakten" Ryssland, trots alla restriktioner kring hur och var Ukraina får använda sina vapen. Detta samtidigt som Ryssland har en armé och flygvapen som är mångdubbelt större och helt utan moralisk kompass, restriktioner och spärrar.

Med det sagt, känner ni ingen skam? Inte ens lite? Har ni någon magisk skämskudde som filtrerar bort verkligheten?? Hur kan ni se er själva i spegeln på morgonen? Jag skulle tycka det vore otroligt pinsamt att heja på ett land som påstår sig vara så stort, mäktigt och inflytelserikt, men som ändå inte lyckas besegra sitt mindre och betydligt fattigare grannland.

Jag antar det är anonymiteten som gör att ni orkar fortsätta agera hejarklack till folkmordsregimen i Moskva. Det är extremt få själar som öppet, med sitt riktiga namn och profilbild, stödjer en angripare i ett krig. Det här kriget är som David mot Goliat, och ni hejar på Goliat – som dessutom åker på förnedringsstryk, dag efter dag, månad efter månad.
Senast redigerad av Chillgren 2024-09-29 kl. 19:24.
Citera
2024-09-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Även de mest inbitna proryssarna i den här diskussionen borde väl ändå erkänna att det är imponerande (samt pinsamt för ryssens del) att Ukraina lyckats hålla stånd mot "stormakten" Ryssland, trots alla restriktioner kring hur och var Ukraina får använda sina vapen. Och detta samtidigt som Ryssland har en armé och flygvapen som är mångdubbelt större och helt utan restriktioner eller spärrar.

Med det sagt, känner ni ingen skam? Inte ens lite? Har ni någon magisk skämskudde som filtrerar bort verkligheten?? Hur kan ni se er själva i spegeln på morgonen? Jag skulle tycka det vore otroligt pinsamt att heja på ett land som påstår sig vara så stort, mäktigt och inflytelserikt, men som ändå inte lyckas besegra sitt mindre och betydligt fattigare grannland.

Jag antar det är anonymiteten som gör att ni orkar härda ut. Att heja på folkmordsregimen i Moskva med namn och riktig profilbild finns det inte många själar som gör. Det här kriget är som David mot Goliat, och ni hejar på Goliat – som dessutom åker på förnedringsstryk, dag efter dag, månad efter månad.

Trollen kommer vända det till att det är Ryssland som gjort prestationen att stå emot det mäktiga Nato som givit så mycket vapen till Ukraina...

Om de tror väst gett mycket vapen och inte har några lager kvar, låt oss bara påminna om irakkrigen. Om den laddningen militär skulle sättas in, och de stod emot,. då skulle de kunna ha fog för sina falsarier
Citera
2024-09-29, 19:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Även de mest inbitna proryssarna i den här diskussionen borde väl ändå erkänna att det är imponerande (samt pinsamt för ryssens del) att Ukraina lyckats hålla stånd mot "stormakten" Ryssland, trots alla restriktioner kring hur och var Ukraina får använda sina vapen. Och detta samtidigt som Ryssland har en armé och flygvapen som är mångdubbelt större och helt utan restriktioner eller spärrar.

Jag antar det är anonymiteten som gör att ni orkar fortsätta agera hejarklack till folkmordsregimen i Moskva. Det är extremt få själar som öppet, med sitt riktiga namn och profilbild, stödjer en angripare i ett krig. Det här kriget är som David mot Goliat, och ni hejar på Goliat – som dessutom åker på förnedringsstryk, dag efter dag, månad efter månad.

Om någon gör en omröstning så vore det intressant att se hur många som hejar på Ryssland. Jag tror det är ytterst få.
Citera
2024-09-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Trollen kommer vända det till att det är Ryssland som gjort prestationen att stå emot det mäktiga Nato som givit så mycket vapen till Ukraina...

Om de tror väst gett mycket vapen och inte har några lager kvar, låt oss bara påminna om irakkrigen. Om den laddningen militär skulle sättas in, och de stod emot,. då skulle de kunna ha fog för sina falsarier
Ja, det vet jag. Men jag tror inte att alla proryssar här är helt uppriktiga i sina inlägg och analyser från pojkrummet i mammas källare. Inte ens Snauzzer kan rimligtvis tro på allt han själv skriver.

Så blir det när man satsat hela sin själ på fel häst.
Citera
2024-09-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ja, det vet jag. Men jag tror inte att alla proryssar här är helt uppriktiga i sina inlägg och analyser från pojkrummet i mammas källare. Inte ens Snauzzer kan rimligtvis tro på allt han själv skriver.

Så blir det när man satsat hela sin själ på fel häst.

Han ljuger sig blå i ansiktet varje inlägg. Minns inte om det var han eller torpet eller psykoseglaren som försäkrade att Kursk skulle vara tomt på ukrainare nu och allt annat vore idioti att tro
Citera
2024-09-29, 19:28
Medlem
Norrbagg79s avatar
Kina är altså så mycket för fred att dom nu exporterar färdiga drönare med 2000km räckvidd til Ryssland.
https://www.nrk.no/urix/europeisk-e-tjeneste_-hemmelig-russisk-dronefabrikk-i-kina-1.17062278
Citera
2024-09-29, 19:31
Avstängd
GustavAnders avatar
Efter 2.5 år vem trodde att Ryzzen skulle vara fast i östra Ukraina , inte ens nått målet att ta de " ryzka territoriumet".
Och att Ukraina gått in i Kursk och håller områden..
Jag fattar inte fjantar fjollor som Trump och Orban som dillar om att gå Putin tillmötes, vad är det för fel på dom.

Gillar dom diktatur, vad är deras agenda?

Det finns ingen logisk anledning till att böja sig för putins regim.
Senast redigerad av GustavAnder 2024-09-29 kl. 19:34.
Citera
2024-09-29, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Var huvudkontoret/aktieägare finns och var utveckling och tillverkning finns är två olika saker.

Fast då kan du väl börja med BRICS där är ju ägande och produktion nära kopplade till varandra i sann demokratisk anda, det är väl dit du vill komma. Så kom igen nu det här borde ju vara hur enkelt som helst för en person med din begåvning och insikt i politik, militärt kunnande för att inte nämna ekonomiskt kunnande.
Citera
2024-09-29, 19:32
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vatnik??

Är det dom tiotusentals Starlink-terminaler som Elon Musk i expressfart omgående och kostnadsfritt, i direkt anslutning till invasionen, skickade Ukraina - och som framgent gett ovärderlig hjälp så väl vid fronten som för privatpersoner, som gör dig mest upprörd? Eller är det alla gratis- abonnemangen som Elon Musk skänkte ukrainarna?
Precis likt dig, pissade även Zelensky på Elon Musk så fort tillfälle gavs.
Nej- så gick det alls inte till. Herr Musk upplät Starlink efter förhandlingar med USA's försvarsdepartement- hur kan du tro att den gode Elon skulle ge något gratis och fritt till Ukraina? Det är USA som betalar för Starlink och det genom sin försvarsbudget, inte Herr Musk personligen men absolut kan man säga att han bidrar på så sätt att han betalar skatt i USA, precis som Donald Trump eller Lady Gaga.
Du kan läsa om ukrainas tillgång till Starlink här.
Senast redigerad av annica, sthlm 2024-09-29 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in