2024-09-28, 19:38
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vet ej om detta är samt men läste på sociala medier att Iran nu ska skicka trupper till Libanon inom ett par dagar.

Min första reflektion är att det inte är bra om det är sant. Samtidigt som Israel mobiliserar reservdivisioner för eventuellmarkinvasion i Libanon...

Men, jag tror inte Libanon som stat skulle acceptera officiell Iransk närvaro. - Men Hizbollah gör ju som de vill i det fallerande landet.

Vi får se helt enkelt!

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Du menar att sionismen inte tvingade in folk där mot befolkningens vilja? Historien håller inte riktigt med dig där.

Israel grundades fredligt genom FN:s beslut, och dess invandringspolitik har alltid varit Israels eget beslut – inget som du eller jag kan påverka. Precis som när britterna kontrollerade området och möjliggjorde massiv arbetskraftsinvandring från Egypten, Syrien, Irak och andra arabiska länder.

Idag är Israel en etablerad stat där många araber lever i fred och välstånd. Om palestinierna vill säkra en trygg framtid, borde de ta tillvara på Israels framgångar och dra nytta av dess överlägsna civilisation – det kan ge dem ett utvecklingssprång på flera hundra år och skapa en bättre framtid för kommande generationer.
Citera
2024-09-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Nu pratar vi om marken där israel ligger. Bara för att en grupp blir förföljd och behandla illa ger det inte dom rätten att gå och göra samma sak nån annanstans. Offerkortet är så himla lågt.

Trams. "Marken där Israel ligger" är judarnas historiska hemland.

Här behandlade bägge sidor varandra likadant.

Då är det så klart nonsens att bara lyfta fram den ena sidan.
Senast redigerad av EBITDADDY 2024-09-28 kl. 19:46.
Citera
2024-09-28, 19:43
Medlem
ejonT1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Trams. Här behandlade bägge sidor varandra likadant.

Då är det bara rent nonsens att bara lyfta fram och beklaga den ena sidans lidande.
Det finns plats för alla människor i regionen konflikten handlar om - om de kunde leva sida vid sida.

Men det finns inte plats för 2 olika Gudar (eller ateism och Gud) på samma område.

Och USA's inbringande av en Jesus-Gud är inte lika starkt kort som ifall USA skulle gå in helt utan Gudar, alltså vetenskapen.
Citera
2024-09-28, 19:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ejonT1
Kumbayah - jag ser ingen skillnad mellan judar och muslimer än deras religion(er).

Det handlar alltså i slutändan om "Vem som skrev Koranen" - Nasrallah skulle sagt att det var al Lah, medan vetenskapen numera är 100% säker på att det var skäggtomten Muhammed's medeltida påhitt att ljuga om ursprunget till boken.

Kumbayah: det går inte att förändra kriget - det är därför er diskussion fortgår/pågår med bara "vem var först?" och "vad är proportionerligt?..." men fokus borde ligga på att BE om en sant ateistisk 2-minuters video!

Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Min första reflektion är att det inte är bra om det är sant. Samtidigt som Israel mobiliserar reservdivisioner för eventuellmarkinvasion i Libanon...

Men, jag tror inte Libanon som stat skulle acceptera officiell Iransk närvaro. - Men Hizbollah gör ju som de vill i det fallerande landet.

Vi får se helt enkelt!

Mvh

/WTF

Iran kommer att skicka trupper till Libanon.
Citera
2024-09-28, 19:44
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Trams. Här behandlade bägge sidor varandra likadant.

Då är det bara rent nonsens att bara lyfta fram och beklaga den ena sidans lidande.

"Här behandlade bägge sidor varandra likadant."

- Ja. Det har jag märkt!

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 19:47
Medlem
ejonT1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Möjligt, men jag debatterar gärna Ayatollahn på vetenskap baserat på en 2-minuters video jag såg på Youtube! Debatt om Allah's författar-egenskaper...!
Citera
2024-09-28, 19:47
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69

Jag tror inte det. Kanske lite "rådgivare" från Iranska revolutionsgardet. - Men inte reguljära stridande förband. - Det är långsökt i min värld.

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 19:48
Medlem
Citat:

Vi får se helt enkelt!

Mvh

/WTF

Ja vi får se om detta stämmer isf kommer flertal medier skriva om det snart…
Eskaleringen känns ju inte långt borta precis.. USA lär väl lägga sig i då också.
Citera
2024-09-28, 19:51
Avstängd
Citat:
Jag tror inte det. Kanske lite "rådgivare" från Iranska revolutionsgardet. - Men inte reguljära stridande förband. - Det är långsökt i min värld.

Mvh

/WTF

https://www.nbcnews.com/news/world/live-blog/lebanon-live-updates-rcna173122

https://www.youtube.com/watch?v=LGVN213kAMw
Senast redigerad av TenBagger69 2024-09-28 kl. 19:55.
Citera
2024-09-28, 19:54
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja vi får se om detta stämmer isf kommer flertal medier skriva om det snart…
Eskaleringen känns ju inte långt borta precis.. USA lär väl lägga sig i då också.

Jag tror inte att Iran kommer att skicka reguljära trupper, som jag sa till en debattör ovan. - Det skulle bli en väldigt hård nöt att svälja.

Men.

USA har ju hela tiden legat där i östra medelhavet och bevakat situationen medans fyverkeriet pågår i Libanon & Israel.

- I röda havet har de skjutit ner några Huthi-missiler från Jemen. Men annars har de varit rätt passiva.

Mvh

/WTF
Citera
2024-09-28, 19:57
Avstängd
Citat:
Jag tror inte att Iran kommer att skicka reguljära trupper, som jag sa till en debattör ovan. - Det skulle bli en väldigt hård nöt att svälja.

Men.

USA har ju hela tiden legat där i östra medelhavet och bevakat situationen medans fyverkeriet pågår i Libanon & Israel.

- I röda havet har de skjutit ner några Huthi-missiler från Jemen. Men annars har de varit rätt passiva.

Mvh

/WTF

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/iranian-official-says-tehran-to-ready-deployment-of-forces-to-lebanon-syria/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in