2024-09-28, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Återväxten är god, om 10-15 år så kommer barnen vilja hämnas. Detta kommer aldrig ta slut om inte Israel slutar med sin terror. Och drar sig tillbaka till sitt landområde de fick från början.

De klev ju ur Gaza. Blev det lugnt och stilla efter det? Nope.

Israel attackerar efter att självmordsbombare och raketer skjuts från andra sidan.
Dvs försvarar sig.

”Problemet” är ju att Israel är mycket starkare. Då gör det ont.

Om någon börjar med att ge mig en örfil och jag drar en knytnäve tillbaka med näsblod, då är tydligen jag skurken. Som försvarade mig.
Citera
2024-09-28, 09:16
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Luftiga uttalanden som ”Världens mest moraliska armé” biter inte på mig – jag håller mig till fakta. Vad säger då fakta? Prickskyttar som dödar barn, bomber som utplånar hela familjer utan någon koppling till militär, fångar utan rättigheter som utsätts för våldtäkt och tortyr, samt bombningar av skolor utan att bevis för hot eller proportionalitetsprincipen presenteras. Listan är lång, och jag tänker inte gå igenom allt, men en sak är klar: Israel och moral går inte hand i hand.

Inga krig är rena, Israel har all rätt att försvara sig. Hezbollah måste utplånas, de har tagit Libanon som gisslan sedan 80 talet. Jävla kräk till grupp som gömmer vapen och tillhåll under bostäder.

//Libanes
Citera
2024-09-28, 09:17
Medlem
Citat:
Luftiga uttalanden som ”Världens mest moraliska armé” biter inte på mig – jag håller mig till fakta. Vad säger då fakta? Prickskyttar som dödar barn, bomber som utplånar hela familjer utan någon koppling till militär, fångar utan rättigheter som utsätts för våldtäkt och tortyr, samt bombningar av skolor utan att bevis för hot eller proportionalitetsprincipen presenteras. Listan är lång, och jag tänker inte gå igenom allt, men en sak är klar: Israel och moral går inte hand i hand.

Du vet helt enkelt inte vad du talar om. Ring Försvarshögskolan på måndag och be att få tala med personen som studerar israelisk krigföring och fråga denne om Israel har en moraliskt högstående försvarsmakt eller inte. Alla personer med sakkunskap vet att IDF är oerhört moraliskt högstående.
Citera
2024-09-28, 09:35
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntWan-KaNobi
Det tror jag inte låter sig göras utan att störta Irans styre.
Sen tror jag inte folket tycker sämre om fienden till de som krigar och invaderar, det brukar inte vara så i alla fall, Hamas fick rekordhögt stöd då Gaza demolerades.
Att Hamas får rekordhögt stöd i Gaza tror jag inte ett dugg på då det är deras terrorhandlingar som fått Gaza demolerat. Trots allt hade folk i Gaza det ganska bra innan Hamas terrorattack.
Citera
2024-09-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du vet helt enkelt inte vad du talar om. Ring Försvarshögskolan på måndag och be att få tala med personen som studerar israelisk krigföring och fråga denne om Israel har en moraliskt högstående försvarsmakt eller inte. Alla personer med sakkunskap vet att IDF är oerhört moraliskt högstående.

Jag behöver inte kontakta Försvarsmakten för att konstatera lagtexten i Genèvekonventionerna. Avsiktliga attacker mot civila, tortyr eller omänsklig behandling av krigsfångar och civila samt användning av oproportionerligt våld eller metoder som orsakar onödigt lidande är alla klassade som krigsbrott. Som sagt, jag håller mig till fakta, så kan du hålla dig till IDF propaganda
Citera
2024-09-28, 09:38
Medlem
Måste vara någon större makt som står bakom någon av aktörerna IOM att dem eskalerar kriget under helgerna.
Misstänker att man inte vill skapa panik på börserna, kommer vi se rusande guld och oljepris framöver?
Citera
2024-09-28, 09:38
Medlem
Kalliss avatar
Jag har fått frågan idag om vad jag önskar inför kvällen.

Min största önskan är att Iran atombombas, det är egentligen det jag önskar inför kvällen.

Men, det kan jag ju inte svara, får väl hitta på nått svar....

En dag blir det en verklighet, fan vad jag skall njuta då som människa!

Helt stilrent, bara jag, kunskapen om att de förkolnas, aldrig är mer...

Fan, va gött!
Senast redigerad av Kallis 2024-09-28 kl. 09:42.
Citera
2024-09-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Inga krig är rena, Israel har all rätt att försvara sig. Hezbollah måste utplånas, de har tagit Libanon som gisslan sedan 80 talet. Jävla kräk till grupp som gömmer vapen och tillhåll under bostäder.

//Libanes

”Inga krig är rena”, det är sant. Men det är inget vi eftersträvar. Alla parter i ett krig ska förhålla sig till Genèvekonventionerna. Om man inte gör det, bör det fördömas, oavsett vilken part det handlar om.
Citera
2024-09-28, 09:42
Medlem
Sixten2Ss avatar
Israel är ju verkligen Mellanösterns cancer. Krig efter krig efter krig sedan väst bestämde sig för att skicka en massa kolonister för att bilda Israel. Vapenindustrin tjänar ju otroligt på dessa krig, men oj vad det kostar USA. Personligen hoppas jag på att Israel faller så att vi kan ha fred i världen.
Citera
2024-09-28, 09:46
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Netanyahu ballar ur i FN igår.

https://x.com/RyanRozbiani/status/1839668747340042534
Ja skämskudde på den terroristen. Att han inte fängslades och skickades direkt till Haag. Hela hans uppförande liknande Hitlers.

Tror inte Libanon kommer svara mer än vad Hezbollah gjort senaste året. Iran måste vara nära kärnvapen också då Israel ökat sina terrorbombningar för att lura Iran att hjälpa Hezbollah.
Citera
2024-09-28, 09:56
Medlem
Citat:
Jag behöver inte kontakta Försvarsmakten för att konstatera lagtexten i Genèvekonventionerna. Avsiktliga attacker mot civila, tortyr eller omänsklig behandling av krigsfångar och civila samt användning av oproportionerligt våld eller metoder som orsakar onödigt lidande är alla klassade som krigsbrott. Som sagt, jag håller mig till fakta, så kan du hålla dig till IDF propaganda

Du ljuger. Israel attackerar inte civila avsiktligt. Du kanske såg inslaget i Rapport med mamman från Gaza som klagade på att hon fått sin 17e evakueringsorder? Om Israel inte brydde sig om civila dödsoffer skulle man inte beordra civila att evakuera innan man genomför sina anfall, man hade bara bombat på. Har du hört talas om något annat krig där ena parten förvarnar civila innan anfall? Gör Ryssland så i Ukraina?
Citera
2024-09-28, 09:58
Medlem
NeutronStars avatar
Vilken gång i ordningen är det Israel bombar Beirut? Fy fan att vara granne till terroriststaten Israel. Man fattar varför de är så hatade i regionen.

Men klappmongona i SD hurrar som vanligt åt sina idoler när de fixar ännu en flytktingström av araber till Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in