2024-09-27, 18:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Hur ska du ha det nyss var det avancera snabbt, nu avancera långsamt. Ta och titta på kartan 2022 och kom tillbaka om du fortfarande tycker att det har gått snabbt framåt. Det har ni rysstroll hävdat sen 2022 att det går snabbt framåt ändå är ni inte ens i närheten av att ta Donbass oblast.

Ja, taktik i ett utnötningskrig är att strida tills ena sidan har slut på materiell eller manskap. När det händer så kollapsar den sidan som har problem, och det är precis det vi ser hända JUST nu med den Ukrainska sidan. Även Ukrainanare påpekar detta.

Jag orkar inte sitta och förklara självklara saker här till alla NAFO troll som inte kommer med någon info förutom någon sketen video där några ryssar blir sprängda, eller någon propagandavideo där Ukrainska supersoldater tar en tom byggnad.

Jag får liksom upprepa mig gång på gång, det blir tröttsamt.
Citera
2024-09-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Ja, Ryssland har inge bråttom, de vinner på att avancera i långsam takt, då de kan rotera sina fräscha trupper in och ut i striderna.
Ukraina har inte den friheten, då de har stora logistiska problem över hela fronten, med både manskap och utrustning som Z är och tigger efter as we speak.

Så det händer väl när det händer, tror folk här inne i tråden att jag har direkta källor från Ryska armén med information om deras taktiker?

Rysslands taktik har ju varit att demilitarisera Ukraina och NATO. Det ser ut att gå bra för Ryssland.

Så klart att du inte har, du baserar ju alla dina påståenden på vad som skrivs på Moon of Alabama, det är där man hittar pålitliga uppgifter… du har ju gång på gång visat dig vara källkritikens mästare!
Citera
2024-09-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryska soldater åt hundar och människolik under belägringen av fabriken i Vovchansk. Många begick självmord:

https://united24media.com/latest-news/russian-soldiers-reportedly-resort-to-cannibalism-during-vovchansk-plant-siege-2640

Fatta hur jobbigt det är när man är nästan 100 man instängda och ingen (Ryssland) försöker att komma och hjälpa en under en så lång tid att man börjar äta hundar och mäniskor.
Citera
2024-09-27, 19:01
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ja, Ryssland har inge bråttom, de vinner på att avancera i långsam takt, då de kan rotera sina fräscha trupper in och ut i striderna.
Tramspelle.

Läs istället här:
Citat:
Så ser man att det finns inga riktiga försvarslinjer efter Vuhledar. Det kommer gå oerhört snabbt för de Ryska trupperna att ta stora delar av Ukraina efter detta. Nästa stad är Bohoyavlenka.
Säkra uttalanden från dig faller ihop till snömos.
Citera
2024-09-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ja, taktik i ett utnötningskrig är att strida tills ena sidan har slut på materiell eller manskap. När det händer så kollapsar den sidan som har problem, och det är precis det vi ser hända JUST nu med den Ukrainska sidan. Även Ukrainanare påpekar detta.

Jag orkar inte sitta och förklara självklara saker här till alla NAFO troll som inte kommer med någon info förutom någon sketen video där några ryssar blir sprängda, eller någon propagandavideo där Ukrainska supersoldater tar en tom byggnad.

Men när Ukraina säger att de behöver mer, så får de mer. Alltså utnötningskriget når nog sitt max nu, men ju längre tiden går desto mer ökar produktionen. Så tiden i sig talar absolut för Ukraina, medan Ryssland väl redan är på sitt max och knappast kan öka mer.
Citera
2024-09-27, 19:05
Medlem
Citat:

Ja men har du inte hängt med dina övriga kompisar till rysstroll som har hävdat ända sedan 2022 att Ukraina skulle redan ha kollapsat och än har det inte hänt och kommer inte att hända heller. Men du är allmighty och vet vad som redan har debunkats sedan länge av rysstroll som har hängt med och spottat ut propaganda längre än dig. Märks du är ny i gamet är det gammalt manus du läser med tanke på att du nu 2024 skriver demilitarisera ha ha bra komisk du.

Eller är det alabama länken du postade nyligen hämtar all info från och sväljer allt med hull och hår. Först hade Ukraina klent med artilleri ammunition och skulle falla som ett korthus vilket de inte gjorde. Bara det visar på vad misslyckad Ryssland är i detta krig om man inte kan utnyttja övertag i artilleri och dessutom köra runt på kinesiska golfbilar.

Du sa även du som vet så mycket att senaste explosionen som slog ut mer än 90% av 30 000 ton ammunition det har ingen påverkan alls. Varför är inte du general för Ryssarna skulle vinna kriget direkt eller hur sån expert som du är. Varje rysstroll hävar att just de är expert, inget nytt alls du är bara ett nytt rysstroll i mängden av de andra.
Senast redigerad av pettersson72 2024-09-27 kl. 19:09.
Citera
2024-09-27, 19:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ukraina har inte den friheten, då de har stora logistiska problem över hela fronten, med både manskap och utrustning som Z är och tigger efter as we speak.

Så det händer väl när det händer, tror folk här inne i tråden att jag har direkta källor från Ryska armén med information om deras taktiker?

Rysslands taktik har ju varit att demilitarisera Ukraina och NATO. Det ser ut att gå bra för Ryssland.
Går det bra för er?, hur går det med 3-dagars operationen?
FYI. ni förlorar typ 10 ggr mer materiel än vad vi skickar till Ukraina.
Citera
2024-09-27, 19:08
Medlem
Ukraina har bra vänner med stora resurser. Här inom energisektorn

Frankrike lovar att hjälpa Ukraina att överleva en svår vinter
Nyheter — Fredagen den 27 september 2024, 18:18 — Khrystyna Bondareva

europeisk sanning
Frankrike lovar att hjälpa Ukraina att överleva en svår vinter
Nyheter — Fredagen den 27 september 2024, 18:18 — Khrystyna Bondareva
Dela:
Pierre Elbronn, representanten för den franske presidenten för ekonomiskt bistånd och återuppbyggnad av Ukraina, sa att Frankrike lovar att hjälpa Ukraina att överleva den svåra vintern.

Han berättade för " Ukrinform " om detta , skriver "Europeyska Pravda".

"Pierre Elbronn noterade att han just hade återvänt från New York, där strategiska diskussioner om Ukrainas energisektor hölls."

"Samtidigt är Frankrike redan aktivt inom denna sektor. För en och en halv vecka sedan åkte jag till Kiev med franska företag för att utvärdera vad de kan göra när det gäller utrustning, i synnerhet gasturbiner och energilagringslösningar", säger Elbronn .

https://www.eurointegration.com.ua/news/2024/09/27/7195069/https://www.eurointegration.com.ua/news/2024/09/27/7195069/

En ny viktig pusselbit I Ukrainas Segerplan är nu på plats.
Fler faller på plats allteftersom
Ryssland har spenderat miljarder på att slå ut Ukrainas energisektor för att tvinga Ukraina till att kapitulera.
Senast redigerad av Antistalk 2024-09-27 kl. 19:10.
Citera
2024-09-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Går det bra för er?, hur går det med 3-dagars operationen?
FYI. ni förlorar typ 10 ggr mer materiel än vad vi skickar till Ukraina.

Ja och dessutom bli invaderad i Kursk och Ukraina tar ett område större på en vecka än vad Ryssland har gjort hitills sedan starten av 2023 i hela Ukraina.
Citera
2024-09-27, 19:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Tramspelle.

Läs istället här: Säkra uttalanden från dig faller ihop till snömos.

Nu blandar du ihop två saker, jag påstod att Ryssland snabbt kommer att avancera efter att Vuhledar faller, eftersom Ukraina inte har förberett något substantiellt försvar mellan Vuhledar och Boyhaleva.

Du klipper och klistrar mina inlägg, och får det att låta som om att jag har sagt något annat.

Skäms du inte?
Citera
2024-09-27, 20:25
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Fatta hur jobbigt det är när man är nästan 100 man instängda och ingen (Ryssland) försöker att komma och hjälpa en under en så lång tid att man börjar äta hundar och mäniskor.

Dom 20 som överlevde och togs som krigsfånga bör man intevjuva djupt och dokumentera dessa berättelser. Hur dom åt upp varandra som ryssen alltid gör bildligt.
Citera
2024-09-27, 20:42
Medlem
Då var det Rysk terrorbomning av civila.
Och bostadsområden.

Den ryska armén genomförde flyganfall i Charkiv och Kupyan oblast: två personer skadades
Tatyana Oliynyk — fredagen den 27 september 2024, 21:26

Den 27 september attackerade ryska trupper Charkiv och Kupyan-distriktet, två personer skadades.

Källa : Charkiv regionala åklagarmyndigheten

Bokstavligen : "Den 27 september, runt 16:00, genomförde fienden luftangrepp på byn Kivsharivka, Kup'yan-distriktet. Bostadsinfrastruktur skadades. En 43-årig kvinna fick ett explosivt sår."

https://www.pravda.com.ua/news/2024/09/27/7477166/

De ryska krigsbrotten fortsätter. Nu på 947e dagen. Minns morgonens krigsbrott och terror, tidigare i tråden idag. "De tappra ryssarna" jobbar vidare.

Ett litet tag till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in