2024-09-27, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Han går ju på alla som är oskyldiga. Var tvungen anklaga nån otrogen då han själv varit det. Snart anklagar han nog nån av Jockes barn för dopingbrott som han slår och sparkar helt random.

Du går själv på oskyldiga med dom mest vidriga anklagelserna som finns. Är det okej?
Om Chrippa går på oskyldiga vet jag inte, och lämnar över den bedömningen till dom som verkligen vet och inte spekulerar
Citera
2024-09-27, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag vet inte att han är fälld för skattebrott.
Jag vet inte att skatteskuld är synonymt med brott faktiskt.

Ja, när de blir offentliggjort att de där brotten existerar ens så kan det ju finnas skäl att diskutera dem - fram tills dess är det ju bara dravel som ni driver upp med att ge uttryck för vad ni hoppas på.

Vart skrev jag att han är dömd för detta ännu och att skatteskuld är synonymt med brott?! 🤦🏼
Nu visade du ju bara öppet att du hittar på och vrider saker. Men det är åtminstone inte jag som kommer se ut som en manisk person som suttit och försvarat en person som Chrippa och hans förfaranden och kommer se ut som idioten i slutändan 🥲
Citera
2024-09-27, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du går själv på oskyldiga med dom mest vidriga anklagelserna som finns. Är det okej?
Om Chrippa går på oskyldiga vet jag inte, och lämnar över den bedömningen till dom som verkligen vet och inte spekulerar

Jag har inte gått på nån oskyldig.
Citera
2024-09-27, 08:34
Avslutad
Citat:
Jag har inte gått på nån oskyldig.

Du gick på mig, redan glömt? Ljuger om dom mest fruktansvärda brott som finns
Citera
2024-09-27, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du gick på mig, redan glömt? Ljuger om dom mest fruktansvärda brott som finns

Nu är det OT och du kan ta det med mig i PM ändå istället för här.

Tycker du dina fängelsestraff många vet om är on topic här?

Det är ju du som drar upp det.
Citera
2024-09-27, 08:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Vart skrev jag att han är dömd för detta ännu och att skatteskuld är synonymt med brott?! 🤦🏼
Nu visade du ju bara öppet att du hittar på och vrider saker. Men det är åtminstone inte jag som kommer se ut som en manisk person som suttit och försvarat en person som Chrippa och hans förfaranden och kommer se ut som idioten i slutändan 🥲
Skärp dig - står du inte för vad du själv säger?

Citat:
Men alltså grejen är väl att Chrippa har lyckats utföra de brott han begått och blivit anmäld för av Linnea rätt bra själv.. eller ja möjligtvis med medhjälpare. Men hans beteende och attityd gentemot pengar har ju suttit i länge, att han snackar om andras skulder och hur fattiga folk är medan han sitter och är än värre själv. Och den bristande fadersrollen visade han även den upp helt själv.
Tjafset och dramat är ju något som väckts under tiden men efter att det andra redan begåtts/pågått. Och som vi redan gått igenom så är skattefusk och penningtvätt äckliga och smutsiga brott så att detta utreds är ju inte fel, oavsett. Och det intressanta då blir ju lite om Chrippa skulle åka dit på något sätt för allt och upplägget kommer fram, om Linnea fortfarande står fast vid honom eller om tillbakadragandet av anmälningarna mot Chrippa kommer att omvärderas?

Sen oavsett vad Jocke, Anjo, Julia, Rask, Angelica och whoever som blandat sig in i det har egentligen inget med det verkliga brottet att göra. Så någon kan vara helt "inne i Jockes röv" men det tar inte bort Chrippas brottslighet. Det hör till dramat som drogs igång i januari.
Och om de övriga även de begår brott så hoppas jag ju att även de utreds och får stå till svars för allt sitt skit om det finns. Det är liksom inte någon tävling i vilken sida som vinner utan det är att sätta dit den eller de som faktiskt begår brott.

Citat:
Vilka brott pratar du om?

Citat:
Det vet du lika väl som jag. Bland annat skattebrottet som han själv stoltserat med öppet kan vi ju börja med.
Men tänker inte ta en diskussion med dig när du gör dig till. Så du får väl helt enkelt vänta och se tills dessa offentliggjorts och han fått stå till svars rättsligt.
Citera
2024-09-27, 08:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att Jocke hjälper Julia med advokat handlar om eko. Hennes konto är fryst och hon är under misstanke. Jocke anser att den miljonen Chrippa fört in på hennes konto som hon sen skickat vidare till hans revolut är hans brott i första hand. Han tipsade om en bra advokat.

Och då han älskar Chloe så hjälper han självklart till med en bra advokat då det är Chrippas pengar hon är spärrad för.
Så Jocke försöker sätta dit Chrippa för eko-brott men hjälpa Julia att slippa ansvar för eko-brott.

Logiken i det är?
Citera
2024-09-27, 08:49
Bannlyst
Citat:
Så Jocke försöker sätta dit Chrippa för eko-brott men hjälpa Julia att slippa ansvar för eko-brott.

Logiken i det är?

Tror inte nån behöver sätta dit Chrippa. Varför får Jocke inte tipsa om advokater?
Citera
2024-09-27, 08:58
Medlem
Citat:
Skärp dig - står du inte för vad du själv säger?

Jo jag står för det till fullo och du citerade alla inlägg bra och ingenstans har skrivit att han är dömd 🤷 jag skrev att skattebrott och penningtvätt är smutsiga brott och att det inte är mer än rätt att dessa utreds. Och det tycker jag.
Så innan du börjar tjafsa som du gör nu och till och med samlar ihop alla mina inlägg sådär är det väl bättre att du läser igenom dem en gång till så du inte bara kommer med skitsnack.
Men som sagt, vi får se när det är klart vem av oss som kommer verka dummast 😌
Citera
2024-09-27, 08:59
Medlem
Citat:

Och tanken var att Olivia skulle bo där, men sen hotade Chrille åka dit på en stream samt gav ut portkod, då tog hon ett utlandsjobb ist.
Helt förståeligt.

Grannar sade upp sina lägenheter pga Chrippa.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Allvarligt?
När var det här?

Finns den streamen kvar?

Portkoden outades flera gånger (liksom Jockis mobilnummer), men här ett av klippen (från 14 april):
https://pixeldrain.com/u/oiKdjjta

Twitch var obegripligt flata mot honom.
Citera
2024-09-27, 08:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tror inte nån behöver sätta dit Chrippa. Varför får Jocke inte tipsa om advokater?
Fast nu är det ju redan ute att Jocke gjort det - och jag frågar efter logiken i ditt påstående gällande Julia.
Ingen har sagt att han inte får - frågan varför han gör det.

"Hjälpa med advokat" skulle jag dessutom tolka som ekonomiskt, och inte att man lämnar över tips på ett namn.
Citera
2024-09-27, 09:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo jag står för det till fullo och du citerade alla inlägg bra och ingenstans har skrivit att han är dömd 🤷 jag skrev att skattebrott och penningtvätt är smutsiga brott och att det inte är mer än rätt att dessa utreds. Och det tycker jag.
Så innan du börjar tjafsa som du gör nu och till och med samlar ihop alla mina inlägg sådär är det väl bättre att du läser igenom dem en gång till så du inte bara kommer med skitsnack.
Men som sagt, vi får se när det är klart vem av oss som kommer verka dummast 😌
Du hävdade att han begått brott.
Vilka brott och bevis för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in