2024-09-26, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad är det du inte fattar? har du inte hört samtalet? Chrippa ringde till hyresvärden och dem ville att Chrippa och Jocke skulle lösa detta sinsemellan?

Han får stå sitt kast att lägenheten sägs upp. Han ska inte behöva stå sitt kast genom att alla hans saker låses in hans lägenhet medans han är på gymmet, och att han sen nekas komma in och komma åt sina saker.

Som jag skrev till en annan anvädare
Och du ser inga problem om du en dag kommer hem ifrån jobbet och inte kan komma in i din lägenhet, du kommer inte åt din mobilladdare, din laptop, ditt pass, rena kläder eller någonting, du skulle vara helt lugn och okej med ifall det hände dig?
du skulle inte ha några problem att vara hemlös, utan tillgång till dina saker i typ 3 veckor?
För det var exakt det som hände.

"Hur försvarar jag Chrippa? Svara på det. Nu!"

😆😆😆

Varför tog du inte in den hemlösa Kräftan om du är så jävla mkt bättre? Kräver att Jocke ska men gör inget själva.
Citera
2024-09-26, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vad spelar det för roll om Jocke bytte nycklar?
Kräftan kunde bytt nycklar och sen inget mer med det.

Gör ingen stor grej av det. Kräftan var den som bröt överenskommelsen gällande lägenheten och då får man stå sitt kast.
Nej, Jocke var den som bröt överenskommelsen om lön och lägenhet.

Chrippa valde väl att inte driva saker till sin spets och tvinga sig in i lägenheten för att han är den vuxnare av de två helt enkelt.
Det gör inte Jockes agerande mindre fel.
Citera
2024-09-26, 15:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Varför får Jocke inte byta nycklar när båda står på kontraktet? Han fick ju uppenbart det. Gjorde hyresvärden fel?
Ja, formellt så gjorde hyresvärden fel.
Det var Chrippa och inte Jockes bostad - alltså hade inte Jocke rätten att gå in där. Och inte heller att få byta nycklarna.

Det var Chrippa som hade hemrätten helt enkelt.
Citera
2024-09-26, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, formellt så gjorde hyresvärden fel.
Det var Chrippa och inte Jockes bostad - alltså hade inte Jocke rätten gå in där. Och inte heller att få byta nycklarna.

Det var Chrippa som hade hemrätten helt enkelt.

Allt går emot bäbisen

Jocke gjorde fel
Hyresvärd gjorde fel
Polis gjorde fel
Citera
2024-09-26, 15:38
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Chrippa kunde ju inte stå på lägenheten själv så Jocke stod som borgenär. Utan Jocke ingen lägenhet för Chrippa.

Inte borgenär.

Han och Chrippa stod båda på kontraktet som jämbördiga.

Och även om han skulle ha stått som borgenär så hade han inte kunnat dra sig ur utan att följa vad som avtalats och skrivits under.
Citera
2024-09-26, 15:44
Bannlyst
Kan hans 964 000 kr hos KF varit inkassobolagens fel också? Att han hoppade av grundskolan? Inte vann VM i CS? Inte blev ihop med Megan Foxx? Inte är miljardär idag?

Är nåt hans fel lite ändå? Eller han är perfekt men alla stjärnor står fel?
Citera
2024-09-26, 15:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
"Hur försvarar jag Chrippa? Svara på det. Nu!"

😆😆😆

Varför tog du inte in den hemlösa Kräftan om du är så jävla mkt bättre? Kräver att Jocke ska men gör inget själva.
Vad har jag försvarat Chrippa när jag påpekar att Jocke gjorde fel som låste ut Chrippa utan förvarning? Är att kritisera Jocke automatiskt att försvara Chrippa?

Vart har jag sagt att jag kräver att Jocke ska ta in Chrippa? Jocke hade sagt upp lägenheten, avtalet var att chrippa skulle bo där under uppsägningstiden och sen skaffa sig ett eget, varför är det okej att jocke helt plötsligt ändrar sig och låser ut Chrippa utan förvarning?

Och du ser inga problem om du en dag kommer hem ifrån jobbet och inte kan komma in i din lägenhet, du kommer inte åt din mobilladdare, din laptop, ditt pass, rena kläder eller någonting, du skulle vara helt lugn och okej med ifall det hände dig?
du skulle inte ha några problem att vara hemlös, utan tillgång till dina saker i typ 3 veckor utan anledning?
Citera
2024-09-26, 15:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Allt går emot bäbisen

Jocke gjorde fel
Hyresvärd gjorde fel
Polis gjorde fel
Vad gjorde polisen för fel?
Citera
2024-09-26, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad har jag försvarat Chrippa när jag påpekar att Jocke gjorde fel som låste ut Chrippa utan förvarning? Är att kritisera Jocke automatiskt att försvara Chrippa?

Vart har jag sagt att jag kräver att Jocke ska ta in Chrippa? Jocke hade sagt upp lägenheten, avtalet var att chrippa skulle bo där under uppsägningstiden och sen skaffa sig ett eget, varför är det okej att jocke helt plötsligt ändrar sig och låser ut Chrippa utan förvarning?

du skulle inte ha några problem att vara hemlös, utan tillgång till dina saker i typ 3 veckor utan anledning?

Skillnaden mellan mig och Chrippa är att jag stått själv på alla mina 4 hyreskontrakt.
Citera
2024-09-26, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad gjorde polisen för fel?

Polisen kom ju men löste inte situationen utan plockade in kräftan i bur istället.

Kräftan ringer polis och blir själv gripen 😁
Citera
2024-09-26, 15:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Skillnaden mellan mig och Chrippa är att jag stått själv på alla mina 4 hyreskontrakt.
Så du klarar inte av teoretiskt tänkande? du klarar inte av att tänka hur du skulle känna dig om du var i Chrippas situation och blev utelåst ifrån allt man äger? och nekades att släppas in?

Jag äger mina fastigheter, men jag kan fortfarande tänka på saker ur andras perspektiv än mitt eget.
Citera
2024-09-26, 15:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Polisen kom ju men löste inte situationen utan plockade in kräftan i bur istället.

Kräftan ringer polis och blir själv gripen 😁
Hur vet du att det var Chrippa och inte Jocke som ringde polis?
Du visste ju nyss inte ens att polisen varit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in