2024-09-26, 13:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Där är vi inte överens. Visst finns det kvinnor som tänker så men den stora majoriteten gör det inte.

Hur stor är denna majoritet i procent, enligt dig?

Citat:
Rent biologiskt är de programmerade att dras till en man som har (eller som de uppfattar har) resurser. Om du frågor kvinnor skulle de dock inte erkänna det då det skulle visa hur billiga de är men det finns enligt mig tydlig fakta som visar att kvinnor dras till män som de uppfattar som framgångsrika vilket t ex en dyrare bil eller en dyrare klocka gör.

"Programmerade" är en ren överdrift. Det handlar på sin höjd om tendenser. Män har också tendenser att dras till vissa saker. Men eftersom vi är människor, till skillnad från djur, har vi förmågan att överstiga våra viljor. På din beskrivning låter kvinnor som helt oförmögna att motstå sin programmering och det är UPPENBART trams.

Citat:
Det som kan diskuteras är om det verkligen är så eller inte. Det är väl lite det vi gör just nu?

Nej. Vi har slagit fast för länge sedan att både män och kvinnor köper statusprylar.

Citat:
Skulle jag gissa skulle jag säga att singeltjejer i större utsträckning bär statusprylar än de som är i förhållande alternativt att det inte spelar någon roll om kvinnan är singel eller i ett förhållande men, jag erkänner, jag vet inte.

Om det är en ren gissning kanske du inte ska påstå att män ser det som något mindre attraktivt, som något som ska undvikas?

Citat:
Jag lever på planeten som är den VERKLIGA, inte den som jag tror eller vill tro existerar.
Bara för att kvinnor säger sig göra det för mäns skulle innebär det inte att det är sant. Kvinnor får uppmärksamhet från män ändå vilket alla kvinnor vet att de får.

Är det inte i själva verket precis tvärtom? Dvs att kvinnor påstår att de gör det för sig själva, men i själva verket gör det för män? Kolla undersökningar i ämnet och du kommer finna att den vanligaste anledningen enligt kvinnan själv är typ "självförtroendeboost". Det är i princip inga kvinnor i sådan undersökningar som säger att de gör det för män, du har helt enkelt fel.

Jag förstår inte heller riktigt hur du får ihop det att kvinnor blir våta i byxan så fort de ser en Ferrari, men samtidigt inte tror att de gör sig mer attraktiva för att Ferrarikillen ska se dem? Tror du att de sitter i ett hörn och väntar på att Ferrarikillen ska komma till dem?

Det här får du fan tänka om.
Citera
2024-09-26, 14:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Prylbögeri finns utbrett mellan alla 2 könen .. Olika detaljer bara .

Prylbögar är det värsta som finns. Narcissistiska drag i överflöd.
Citera
2024-09-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Det måste ju vara för att imponera på andra kvinnor. Vi män struntar ju fullständigt i det.
Motsatsen är ju dock en helt annan. Mäns statusprylar attraherar förstås kvinnor då det visar att man har resurser att försörja sin kvinna och framtida avkomma.
Kvinnor däremot värderas ju uteslutande för sina kroppar.
Exakt!
Citera
2024-09-26, 14:36
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
vvarför köper män dyra bilar, klockor, mobiler, märkeskläder?

Precis.
Citera
2024-09-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Varför då ta till en metod som inte fungerar? Push up och stringtrosor - självklart funkar det men vilken väska kvinnan har är helt ointressant.

Inte för andra kvinnor. De har den dyra väskan för höja sig över andra kvinnor i deras inbördes hackordning.
Citera
2024-09-26, 14:45
Avslutad
För att kompensera.
Citera
2024-09-26, 14:47
Medlem
Riktigt dyra parfymer känns omotiverat med (men det gäller väl kanske båda könen, dock). Status? Känslan att äga den? Jag vet faktiskt inte, men jag har grymt svårt att känna skillnad på parfymsorter i olika prisklasser, iallafall vad jag vet.

Själv har man en 50-kronors average killen-parfym från Gekås i en horribelt ful flaska
Citera
2024-09-26, 14:58
Medlem
Det här fenomenet gäller ju båda könen. Hur ofta ser man inte en onödigt dyr bil där båda barnen i familjen sitter i bubbliga dunvästar med Peak Performance tröjor under. Mannen har en klocka som på något magiskt sett alltid hamnar utanför kläderna så att den tydligt syns och frugan har en ful väska med logga på.

Hade det inte varit status hade de inte så tydligt synts att de är ängslig medelklass.

Själv imponeras jag bra mycket mer av folk som har pengar så de klarar sig bra och skulle ha råd att köpa vilken bil som helst men ändå väljer att köra en gammal 80-talsvolvo. Speciellt om deras umgängeskrets inte är likadana. Det krävs lite bollar för att stå emot grupptrycket.
Citera
2024-09-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
De flesta kvinnor jag känner skiter i mäns statusprylar också. De tänker "liten snopp" när det kör förbi en Ferrari.

Men oavsett, vad är det som ska diskuteras ens? Både män och kvinnor köper statusprylar för att impa på kvinnor. Jaha, liksom?

Tror du att färre tjejer i genomsnitt som har en Gucciväska eller liknande är i ett förhållande kontra de som inte har en sådan väska?

Trams. Klart de sminkar sig och klär sig fint till stor del för att få uppmärksamhet från män, vilken planet lever du på?

Har aldrig påstått att kvinnor generellt blir imponerade av bilar heller (vet att det inte är så) däremot av rikedomen bakom. Ganska få kvinnor är beredda att "dejta-ner", utan man förväntar sig att mannen ska tjäna mer/ha högre status, för att "försörja" en man är helt otänkbart och orättvist. Om han inte är grovt kriminell, det funkar tydligen också bra att umgås med.

Sen är den här "liten kuk" referensen oerhört märkligt. Vad är sambandet? Kvinnorna ser ju inte kuken på den som kör, och på vilket sätt finns koppling mellan bilintresse och kukstorlek? Om du ser någon i en rishög så måste du logiskt tänkande "shit, där kör någon med en riktig jättekuk".

Är det ett tips till incels kanske att köra risiga bilar så att ni tror att de har stora kukar?

Inga killar går ju omkring och tänker " små pattar/slapp fitta" om någon kvinna tex har sminkat sig eller har en dyr handväska (om vi mot förmodan noterat det)
Citera
2024-09-26, 15:10
Medlem
Tror kvinnor blir mer påverkade av sociala medier än män, och eftersom de där följer kategorin ”mode och skönhet” i högre utsträckning än män är det rimligt att anta att det är en del av orsaken.
Citera
2024-09-26, 15:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Ganska få kvinnor är beredda att "dejta-ner", utan man förväntar sig att mannen ska tjäna mer/ha högre status, för att "försörja" en man är helt otänkbart och orättvist. Om han inte är grovt kriminell, det funkar tydligen också bra att umgås med.

Det där är en småfånig förenkling. Tittar på populationsnivå ser du konsekvent att folk oavsett kön generellt väljer sina partners i ungefär samma sociala klass som de själva tillhör. Idén om en miljardär som dejtar en barista är bara trams. En total outlier.

Citat:
Sen är den här "liten kuk" referensen oerhört märkligt. Vad är sambandet? Kvinnorna ser ju inte kuken på den som kör, och på vilket sätt finns koppling mellan bilintresse och kukstorlek?

Att man kompenserar en brist med någon form av iögonfallande beteende är inte direkt något kontroversiellt tänkande. Det heter "kukkomplex" av en anledning. Sen behöver det inte alltid vara kuken, kanske är skallighet. Eller, kanske allra vanligast, bara dålig självkänsla.

Citat:
Om du ser någon i en rishög så måste du logiskt tänkande "shit, där kör någon med en riktig jättekuk".

Nej det måste jag inte. Man kan t ex tänka "där är en man som är trygg i sig själv och inte behöver skrävla".

Citat:
Är det ett tips till incels kanske att köra risiga bilar så att ni tror att de har stora kukar?

En annan kan de säkert alltid lura
Citera
2024-09-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrejAksakov
Det här fenomenet gäller ju båda könen. Hur ofta ser man inte en onödigt dyr bil där båda barnen i familjen sitter i bubbliga dunvästar med Peak Performance tröjor under. Mannen har en klocka som på något magiskt sett alltid hamnar utanför kläderna så att den tydligt syns och frugan har en ful väska med logga på.

Hade det inte varit status hade de inte så tydligt synts att de är ängslig medelklass.

Själv imponeras jag bra mycket mer av folk som har pengar så de klarar sig bra och skulle ha råd att köpa vilken bil som helst men ändå väljer att köra en gammal 80-talsvolvo. Speciellt om deras umgängeskrets inte är likadana. Det krävs lite bollar för att stå emot grupptrycket.

Aldrig noterat, så den strategin verkar funka dåligt.

För övrigt rätt korkat att köra omkring i ett gammalt as ifrån 80-talet om man tänker på krocksäkethet, driftsäkerhet samt bekvämlighet om man har gott om pengar. Sen behöver man inte överdriva, men det exemplet är nästan lika korkat som den onödigt dyra, då man mest framstår som man är motströmskärring bara för att, och som söker uppmärksamhet. Som att gå omkring i utslitna gamla lumpor fastän man har råd med hela kläder (i normal prisklass, kräks på märkeskläder)

Mest bollar är att ha något helt neutralt som ingen ens reflekterar över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in