Citat:
Hur stor är denna majoritet i procent, enligt dig?
Citat:
Rent biologiskt är de programmerade att dras till en man som har (eller som de uppfattar har) resurser. Om du frågor kvinnor skulle de dock inte erkänna det då det skulle visa hur billiga de är men det finns enligt mig tydlig fakta som visar att kvinnor dras till män som de uppfattar som framgångsrika vilket t ex en dyrare bil eller en dyrare klocka gör.
"Programmerade" är en ren överdrift. Det handlar på sin höjd om tendenser. Män har också tendenser att dras till vissa saker. Men eftersom vi är människor, till skillnad från djur, har vi förmågan att överstiga våra viljor. På din beskrivning låter kvinnor som helt oförmögna att motstå sin programmering och det är UPPENBART trams.
Citat:
Det som kan diskuteras är om det verkligen är så eller inte. Det är väl lite det vi gör just nu?
Nej. Vi har slagit fast för länge sedan att både män och kvinnor köper statusprylar.
Citat:
Skulle jag gissa skulle jag säga att singeltjejer i större utsträckning bär statusprylar än de som är i förhållande alternativt att det inte spelar någon roll om kvinnan är singel eller i ett förhållande men, jag erkänner, jag vet inte.
Om det är en ren gissning kanske du inte ska påstå att män ser det som något mindre attraktivt, som något som ska undvikas?
Citat:
Jag lever på planeten som är den VERKLIGA, inte den som jag tror eller vill tro existerar.
Bara för att kvinnor säger sig göra det för mäns skulle innebär det inte att det är sant. Kvinnor får uppmärksamhet från män ändå vilket alla kvinnor vet att de får.
Bara för att kvinnor säger sig göra det för mäns skulle innebär det inte att det är sant. Kvinnor får uppmärksamhet från män ändå vilket alla kvinnor vet att de får.
Är det inte i själva verket precis tvärtom? Dvs att kvinnor påstår att de gör det för sig själva, men i själva verket gör det för män? Kolla undersökningar i ämnet och du kommer finna att den vanligaste anledningen enligt kvinnan själv är typ "självförtroendeboost". Det är i princip inga kvinnor i sådan undersökningar som säger att de gör det för män, du har helt enkelt fel.
Jag förstår inte heller riktigt hur du får ihop det att kvinnor blir våta i byxan så fort de ser en Ferrari, men samtidigt inte tror att de gör sig mer attraktiva för att Ferrarikillen ska se dem? Tror du att de sitter i ett hörn och väntar på att Ferrarikillen ska komma till dem?
Det här får du fan tänka om.