2024-09-26, 12:25
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vem var i lägenheten då vid respektive datum?
Vet du vilka datum med inkomna klagomål som hyresvärden sammanfattade och skickade till Kräftan?

Egentligen spelar det ingen roll, det tar inte ifrån Kräftan något ansvar för det är den som står på kontraktet som får ta smällen. I detta fall var det Jocke och Kräftan.
Att vara en sunkig hyresgäst är inte bra att ha på CVt. Det kom väl ett mail från hyresvärden där i Stockholm också att det inkommit klagomål.
Jag anser att det var ett klokt beslut av Jocke att säga upp kontraktet innan det blev ännu värre och varningar börjar trilla in från hyresvärden. Då kan det bli svårt att få en ny lägenhet med det i bagaget, finns ingen anledning att riskera det för någon annan som uppenbarligen visat sig oansvarig.

Störningarna har ni ju redan stött och blött i minst ett par långa vändor redan.
Citera
2024-09-26, 12:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Sluta försök vända och vrida på allt för att skona Kräftan från att vara en bidragande faktor till allt skit som han hamnar i. Det är löjligt hur du curlar en 35 åring.
Det var flera störningar. Tips, kolla på videon så får du höra att säger att hon ska skicka en sammanställning på alla datum.
Du får länka videon då.

Sen kan jag väl inte höra något som enligt Toarullen är bortklippt?
Så vill du hävda att det är en felaktig uppgift så får du gnälla på Toarullen - inte mig.
Länka videon så skall jag lyssna.
Citera
2024-09-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Störningarna har ni ju redan stött och blött i minst ett par långa vändor redan.

Jag svarade på din kommentar eftersom det verkade som att du inte förstod att Kräftan inte blir fri från ansvar för att han väljer att sticka iväg på solsemester och någon annan är i lägenheten.
Men det kanske redan visste?
Citera
2024-09-26, 12:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag svarade på din kommentar eftersom det verkade som att du inte förstod att Kräftan inte blir fri från ansvar för att han väljer att sticka iväg på solsemester och någon annan är i lägenheten.
Hur kom någon annan in i lägenheten då?
Citera
2024-09-26, 12:38
Medlem
Citat:
Vem var i lägenheten då vid respektive datum?
Vet du vilka datum med inkomna klagomål som hyresvärden sammanfattade och skickade till Kräftan?

Egentligen spelar det ingen roll, det tar inte ifrån Kräftan något ansvar för det är den som står på kontraktet som får ta smällen. I detta fall var det Jocke och Kräftan.
Att vara en sunkig hyresgäst är inte bra att ha på CVt. Det kom väl ett mail från hyresvärden där i Stockholm också att det inkommit klagomål.
Jag anser att det var ett klokt beslut av Jocke att säga upp kontraktet innan det blev ännu värre och varningar börjar trilla in från hyresvärden. Då kan det bli svårt att få en ny lägenhet med det i bagaget, finns ingen anledning att riskera det för någon annan som uppenbarligen visat sig oansvarig.

Tror inte Chrippa riktigt förstått vad för problem det skulle bli för Jocke om han inte avslutad lägenhetskontraktet. Eller så bryr han sig inte!?

Chrippa lever nu på Linneas god will. Hon kan skaffa kontrakt, låna pengar och fixa medan han vägrar vara vuxen och betala sin skatt och göra rätt för sig. Han är ju så ful så vem ska han attrahera som kan ta hand om honom som det barn han är i framtiden? För att inte tala om allt vrålande. Linnea är nog den sista attraktiva flickvän han någonsin kommer att ha. Att som fd fängelsekund och miljonskulder gör honom inte attraktiv på marknaden precis. Tänker han ens på sånt?
Citera
2024-09-26, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties

Precis finns ingen anledning dra upp de igen. Jocke sade upp kontraktet då lägenheten Kräftan bodde i hade fått 6 störningar av grannar på väldigt kort tid. Jocke ville inte ha en vräkning som referens och sade upp lyan.
Citera
2024-09-26, 12:39
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:

Det är ju inte överkurs att förstå.
😊

Jag läste nog in stridslystnad i det du skrev av misstag.

Det har varit en så hätsk stämning i tråden sista tiden att jag lät mig påverkas.
Citera
2024-09-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du får länka videon då.

Sen kan jag väl inte höra något som enligt Toarullen är bortklippt?
Så vill du hävda att det är en felaktig uppgift så får du gnälla på Toarullen - inte mig.
Länka videon så skall jag lyssna.

Det var väl bra att Toarulle ett litet fel där som egentligen är en petitess, för då får ju du höra att det var flera anmälningar vid olika datum och en sammanställning har skickats till Kräftan.

Du lyfte inte ett finger för att lista konkreta exempel på vad jag efterfrågade igår som du påstår om mig, så du får vackert ta och kolla upp Kräftans kanal själv och så kan du leta efter en video som har "Hyresvärden" i rubriken.
Citera
2024-09-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur kom någon annan in i lägenheten då?

Fråga inte mig, jag vet inte vem som var där om det ens finns någon sanning i att det skulle ha varit någon där.
Kan tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2024-09-26, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Tror inte Chrippa riktigt förstått vad för problem det skulle bli för Jocke om han inte avslutad lägenhetskontraktet. Eller så bryr han sig inte!?

Chrippa lever nu på Linneas god will. Hon kan skaffa kontrakt, låna pengar och fixa medan han vägrar vara vuxen och betala sin skatt och göra rätt för sig. Han är ju så ful så vem ska han attrahera som kan ta hand om honom som det barn han är i framtiden? För att inte tala om allt vrålande. Linnea är nog den sista attraktiva flickvän han någonsin kommer att ha. Att som fd fängelsekund och miljonskulder gör honom inte attraktiv på marknaden precis. Tänker han ens på sånt?

Eftersom han fortsatte gaffla om det så bryr han sig inte.
Sen är samtalet med hyresvärden fånig.
Helt rätt att säga upp.
Citera
2024-09-26, 12:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Någon annan i lägenheten var Jocke. Det var han som hade tillgång till lägenheten.

Jocke bytte nycklar - och spärrade Chrippa - inte hyresbolaget.
Jocke - avhyste Chrippa - inte hyresbolaget.
Båda stod på kontraktet.

Det har varit klagomål på störning - troligen Jocke som anmält, och sannolikt grannar när Anjo var där och härjade.

Chrippa är inte vräkt och inte uppsagd - utan Jocke sade upp lägenheten på eget bevåg för att jävlas med Chrippa..
Jocke hyrde ut i andra hand till Olivia utan att kolla av med Chrippa.

Så vräkning på grund av störning är bara lögner, lögner, lögner.

NEJ - DU BLEV INTE VRÄKT
https://www.youtube.com/watch?v=Mkh9euVrR1c

Citat:
Det var väl bra att Toarulle ett litet fel där som egentligen är en petitess, för då får ju du höra att det var flera anmälningar vid olika datum och en sammanställning har skickats till Kräftan.

Du lyfte inte ett finger för att lista konkreta exempel på vad jag efterfrågade igår som du påstår om mig, så du får vackert ta och kolla upp Kräftans kanal själv och så kan du leta efter en video som har "Hyresvärden" i rubriken.
Som vanligt fick jag fixa länk själv.

Du har inte länkat eller visat stöd för något någon gång när jag bett om det.
Jag räknade med att du skulle skita i det denna gång också ...
Senast redigerad av micro113 2024-09-26 kl. 12:56.
Citera
2024-09-26, 13:07
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Haha. Ni kommer inte ens förneka hans brottslighet när han döms. Patetiskt.

Nya förhör hos polisen i Linköping idag gumman.
Ingen förhörs idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in