2024-09-25, 22:57
Medlem
Väljer man att gå på dejt med den kvinnan så får man fan skylla sig själv.
Citera
2024-09-25, 23:09
Avslutad
Mycket kärringfjollor på detta forum! Självklart betalar mannen notan, drar ut stolen och uppträder som en gentleman! En riktig karl tar könsrollerna på största allvar!
Citera
2024-09-25, 23:25
Medlem
Vad är hon känd för? Gjorde en mille eller två och sen gifte sig rik så hon ärvde bra mycket.
98% av alla rika kvinnor har ärvt/fått sina pengar från en rik make. 2% har tjänat ihop det, fakta!
Citera
2024-09-25, 23:45
Medlem
Kosmos.s avatar
Tröttsam figur. Pengar och "status" är allt som rör sig i bimbons ärthjärna.
Citera
2024-09-25, 23:56
Medlem
Betyder detta att hon själv intar en traditionell, underordnad och undergiven könsroll eller gäller bara könsrollerna när det är till hennes egen fördel?
Citera
2024-09-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Mycket kärringfjollor på detta forum! Självklart betalar mannen notan, drar ut stolen och uppträder som en gentleman! En riktig karl tar könsrollerna på största allvar!

Jag anser mig vara en riktig karl och jag känner mig så trygg med att det jag kan erbjuda i övrigt är fullt tillräckligt så jag använder i stället tvärtom notan och hur den ska betalas som ett sätt att gallra bort den typen av kvinnor dessutom blir det bara mer komplicerat att utvärdera en dejt om det finns tacksamhetsskulder inblandade.
Citera
2024-09-26, 00:25
Medlem
Minimuchers avatar
Vart med om att kvinnan med stolthet tog notan på en del dejter…. Jag fick ställa upp med att ligga lite för henne sen.

Helt ärligt!
Trodde kanske det var nya tider på ingång.
Citera
2024-09-26, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
I denna artikeln så säger Isabella Löwengrip att mannen ska upprätthålla en gentlemanstradition. Betala notan, dra undan stolen och dylikt. Hon skulle själv aldrig betala för sin del då det verkar från hennes sida att det är mannens ansvar att betala för det hon dricker och äter.

Vad säger ni, ska det vara så enligt hennes själv att vara traditionell.

Artikelns ursprung kommer från ekonomibyrån som sänds på SVT.

https://www.gp.se/ekonomi/isabella-lowengrip-om-att-betala-notan-aldrig-i-livet.6349755a-a1e2-456c-a8c3-28100f9a5c64

Ni män vill ju ha traditionella könsroller så vad gnäller ni för.
Citera
2024-09-26, 04:10
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
I denna artikeln så säger Isabella Löwengrip att mannen ska upprätthålla en gentlemanstradition. Betala notan, dra undan stolen och dylikt. Hon skulle själv aldrig betala för sin del då det verkar från hennes sida att det är mannens ansvar att betala för det hon dricker och äter.

https://www.gp.se/ekonomi/isabella-lowengrip-om-att-betala-notan-aldrig-i-livet.6349755a-a1e2-456c-a8c3-28100f9a5c64
Självklart är det så.

För en gångs skull har hon helt rätt.

Vi män betalar givetvis.
Citera
2024-09-26, 04:33
Medlem
Den här kärringen är smartare än sitt rykte verkar det. Gillart.
Citera
2024-09-26, 05:18
Medlem
Citat:

Hon väljer väl själv hur hon vill ha det, precis som alla andra gör.

Vad jag kommer ihåg så har jag nog aldrig dragit fram en stol för någon (när jag dejtat).
Har inga problem med att betala, men med hennes inställning (om den nu stämmer) så ger det ju en fadd smak i munnen med toner av Pretty Woman.
Citera
2024-09-26, 05:50
Medlem
Liberationfronts avatar
Så mkt för snacket om Den självständiga starka affärskvinnan snacket. Var väl bara en tidsfråga innan det brast. Men å andra sidan är det vl ibte så icke-typiskt blondin beteende/attityd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in