Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Varför skulle ryssarna vilja spränga Kalingrad? Dom enda som vinner något på detta hade isf varit Ukraina. Kalingrad är med i Kursk nu. Ukraina vill få bort det.
Dessutom är ryssarna beroende av export så inte en chans dom skulle använda sig av denna metod .. precis samma för North stream .. alla bevis som utredarna kommit fram till kom från Ukraina.
Ja, vi håller uppenbart med varandra i denna fråga, jag vet inte om din kommentar innebär att vi delar åsikt, eller om jag som vanligt druckit för mycket "ukrainsk pissvodka" som en i ett annat inlägg i en annan fråga påstod, hur som helst kan jag ha missförstått dig, men ej på grund av vodka från Ukraina fylld av urin, - jag håller mig mest till Koskenkorva ja Finlandia

Dock är Finland ganska nära Ukraina och även ryssland, av princip dricker jag icke skit från ryssjävlar, no niin, det är inte ryssar per se som är problemet, jo, vänta nu, Sörmland, där jag härstammar ifrån är kantat av så kallade "ryssgravar", -höjder/kullar av kroppar begravda av mina förfäder, det finns nog en anledning till att svenskar dödade ryssjävlar, det finns nog en anledning till att det starka Finska folket har behövt begrava fler ryssar än Finländare. Finländare är ett mycket starkt folk, så är de svenska män som ännu existerar trots fjollstyre, tillsammans kan vi Finländare och Svenskjävlar fortsätta gräva ner de stackars ryssar som tvingas besöka våra länder, och kommer så att fortsätta med.
Tappade tråden där, faktum är att Ukrainska folket slåss för frihet, de har varit ockuperade av sovjetunionen tidigare och vet dess följder, de är under attack ånyo, de värnar sitt land, sina familjer sig själva och vet vad självständighet innebär, de kämpar, de kämpar mot en militär övermakt, men de Ukrainska soldaterna kämpar för de har en anledning att kriga, de har inget val, de är män/kvinnor som slåss för sitt land, för sin existens, de är hjältar, de vågar sina liv för att överleva.