2007-11-13, 10:53
Bannlyst
Finns det några PS2 barnspel för 3-6 åringar på svenska som ni kan rekommendera?
Citera
2007-11-13, 10:58
Medlem
cannabe²s avatar
Låter som en fader i desperat behov av en ny leksak

http://www.google.se/search?hl=sv&q=PS2+barnspel&btnG=S%C3%B6k&meta=

google är din vän

edit: Ursäkta, fader/moder menar jag.
Citera
2007-11-13, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cannabe²
Låter som en fader i desperat behov av en ny leksak

http://www.google.se/search?hl=sv&q=PS2+barnspel&btnG=S%C3%B6k&meta=

google är din vän

edit: Ursäkta, fader/moder menar jag.

Fader var rätt.

Tack för länken.
Citera
2007-11-13, 11:53
Avslutad
Nicke Nyfiken är att rekommendera, man behöver förvisso kanske hjälpa till och instruera men det är bara kul (IMO).
Citera
2007-11-13, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Nicke Nyfiken är att rekommendera, man behöver förvisso kanske hjälpa till och instruera men det är bara kul (IMO).

När dom väl kommit igång, spelar det någon roll att spelet är på engelska? Måste man springa in och översätta stup i kvarten?
Citera
2007-11-14, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.I.A
När dom väl kommit igång, spelar det någon roll att spelet är på engelska? Måste man springa in och översätta stup i kvarten?
Nej, vårat spel är på svenska. Men jag menade med att man kanske måste hjälpa barnet/en i rätt riktning, typ visa vilken sorts låda bananerna finns på etc.
Citera
2007-11-14, 10:22
Medlem
miklons avatar
Buzz-spelen för barn är ju rätt kul och passar åtminstone från 4-5 år. Min son som blir 5 i vår spelar gärna bilspel och då spelar det ju inte så stor roll om det är på svenska eller nåt annat språk.
Citera
2007-11-14, 10:37
Medlem
cannabe²s avatar
Engelska desto tidigare desto bättre, otroligt hur dom lär sig. Omedvetet och snabbt går det.
Citera
2007-11-14, 10:47
Medlem
Västkustskts avatar
När min son fyllde fyra fick han en dator en ratt och spelet CARS. Det tog inte lång tid innan han hade vunnit alla bilar och alla banor.

Nu, ett år senare är han expert på racingsimulatorer, han kör NR2003, GP4 och Collin McRae Rally.

I NR2003 har han blivit så bra att jag är chanslös. Enda hjälpmedlet han har är automatväxling. Det är nästan sjukt hur bra han är på att köra.
Citera
2007-11-14, 10:51
Medlem
Colin McRae 4 och Ratchet & Clank är dom som 4åringen hemma spelar mest.

Helt otroligt att se när han lirar Colin McRae, full koll på sladdar mm visst inte fullgas men ändå.
Citera
2007-11-14, 11:07
Medlem
Ergoims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Colin McRae 4 och Ratchet & Clank är dom som 4åringen hemma spelar mest.

Helt otroligt att se när han lirar Colin McRae, full koll på sladdar mm visst inte fullgas men ändå.
Ungdomen nuförtiden lär sig snabbt det mesta inom spel och programvaror. Märks att världen blir mer och mer IT-baserad!

Bror min började spela nintendo 64 och playstation redan vid 3-års åldern, och nu när han är 9 så kan han lika mycket engelska som de egentligen skulle kunna i årskurs sex. Rätt lustigt vad de lär sig genom att spela! Hans fingrar flyger över tagentbordet, inom några år så är han snabbast i världen på att skriva, och gör därför sin storebror rik. Muhaha.
Citera
2007-11-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannabe²
Engelska desto tidigare desto bättre, otroligt hur dom lär sig. Omedvetet och snabbt går det.

Håller med, spelade själv spel på engelska när jag var liten och det utvecklade verkligen min engelska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in