2024-09-25, 21:16
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det verkar som om USA bestämmer det. Om länder som USA (Nato) har användning för motsätter sig detta så blir de bestraffade hårt - ekonomiskt. Det är inte många länder som klarar det. Eller politiker.
Och USA anser att det inte kan finnas ett land som är neutralt - antingen är landet för ett Nato medlemskap eller så är det en fiende.

Tur det finns en "världspolis"! Hade du tyckt det var trevligt med Lavrov i spetsen för en sådan?

Sedan kan man ju undra över hur lång tid det tar för den ryska banken att ringa denna herre som vill vara fri för ett banklån med kriminell ränta.

Stackars ryssar som vill leva ett normalt liv!

Ryssen kanske borde gett fan i att stjäla från Google och accepterat att man är fucked!

Im in Trouble. EU visa problems & demonitazion.

https://youtu.be/zymC9OSHXrs?si=itnOYF9B_zwLcuQa
Citera
2024-09-25, 21:22
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
På vilket sätt utgör NATO ettt hot mot Ryssland?
Svinen i Kreml ska ge fan i att lägga sig i andra länders säkerhetspolitik.
Frågan är dessutom varför ett utökat NATO (med typ 16 miljoner invånare) är ett större hot än det redan var. Både Estland och Lettland gränsade ju redan mot Ryssland. Plus Litauen och Polen om man räknar med Königsberg. Och aldrig har det så vitt jag vet varit på tal om att hota Ryssland på något sätt.
Citera
2024-09-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vladimir Putin föreslår uppdatering av den ryska kärnvapendoktrinen som innebär att om ett land med kärnvapenkapacitet aktivt hjälper en icke-kärnvapenstat att attackera Ryssland kommer båda länderna att ses som angripare.
https://apnews.com/article/russia-nuclear-doctrine-putin-aggressor-fd2f2664c2589cdadfe84bd0bdb7275e

Meningslöst eftersom inget land kommer angripa Ryssland.
Citera
2024-09-25, 21:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Tur det finns en "världspolis"! Hade du tyckt det var trevligt med Lavrov i spetsen för en sådan?

Sedan kan man ju undra över hur lång tid det tar för den ryska banken att ringa denna herre som vill vara fri för ett banklån med kriminell ränta.

Stackars ryssar som vill leva ett normalt liv!

Ryssen kanske borde gett fan i att stjäla från Google och accepterat att man är fucked!

Im in Trouble. EU visa problems & demonitazion.

https://youtu.be/zymC9OSHXrs?si=itnOYF9B_zwLcuQa
Den videon har väl inget med detta att göra. Endast att han inte kan byta land på sitt add sense konto…
Citera
2024-09-25, 21:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Meningslöst eftersom inget land kommer angripa Ryssland.
Nåja, Ukraina anfaller ju Ryssland just nu i Kursk. Och detta är väl bara ett hot mot länder som bidrar med vapen som används där. Tomt hot givetvis eftersom Ryssland kan agera när de vill och hur de vill oavsett vad andra länder gör.
Citera
2024-09-25, 21:34
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Den videon har väl inget med detta att göra. Endast att han inte kan byta land på sitt add sense konto…

+ Lite svårt för att byta land.

Lite enklare för oss svenskar. Men ok det är OT. Tycker bara synd om den normala ryssen som inte vill leva i i sitt moderland längre samtidigt som det ör ett jävla tjat om USA hela tiden.

Det var lite poängen med mitt inlägg.
Citera
2024-09-25, 21:41
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
+ Lite svårt för att byta land.

Lite enklare för oss svenskar. Men ok det är OT. Tycker bara synd om den normala ryssen som inte vill leva i i sitt moderland längre samtidigt som det ör ett jävla tjat om USA hela tiden.

Det var lite poängen med mitt inlägg.
Ja det är off topic. Men nu bor han ju i Portugal så han kan ju byta land.

Men det är klart att i det som vi läst demokratiska Ryssland där yttrandefriheten är stor…. Trist att han behövde fly sitt hemland när kriget började.

Jag personligen tycker dock att det är rätt och rimligt att ALLA ryssar drabbas, även de som flyr och alldeles uppenbart avskyr Putin. Det är trots allt endast ryssar själva som kan få slut på vansinnet. Jag fattar att man tar beslutet att fly, men hur vet vi att alla ryssar som söker asyl/visum i EU är snälla och fina ryssar?

För vår säkerhets skull borde vi stänga gränsen totalt för ryssar.
Citera
2024-09-25, 22:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Opinionsundersökningar skrev jag annars. Även från institut i väst. Men du kan alltid lyssna på vad oppositionspolitiker i Ryssland säger. Även de konstaterar att Putinmotståndare utgör max 20% av befolkningen.

Men en statskupp från "höger", riktad mot Putin personligen, fodrar inte många anhängare. Resultatet skulle förmodligen bli ett mycket hårdförare och farligare Ryssland.
Citera
2024-09-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ja det är off topic. Men nu bor han ju i Portugal så han kan ju byta land.

Men det är klart att i det som vi läst demokratiska Ryssland där yttrandefriheten är stor…. Trist att han behövde fly sitt hemland när kriget började.

Jag personligen tycker dock att det är rätt och rimligt att ALLA ryssar drabbas, även de som flyr och alldeles uppenbart avskyr Putin. Det är trots allt endast ryssar själva som kan få slut på vansinnet. Jag fattar att man tar beslutet att fly, men hur vet vi att alla ryssar som söker asyl/visum i EU är snälla och fina ryssar?

För vår säkerhets skull borde vi stänga gränsen totalt för ryssar.

Ett sätt vore att de i ett år tjänstgör i Ukrainas frivilliga (nåja, inte om vi får bestämma) militär för ryssar. Om de gör en sådan militärtjänstgöring och slåss på Ukrainas sida, då tycker jag de förtjänar att bosätta sig var de vill.
Citera
2024-09-25, 22:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men en statskupp från "höger", riktad mot Putin personligen, fodrar inte många anhängare. Resultatet skulle förmodligen bli ett mycket hårdförare och farligare Ryssland.

Varför skulle det ’förmodligen’ bli det? Har du insyn i maktkamperna i Ryssland, eller är det ett desperat försök att argumentera för att Putin ska skyddas?
Citera
2024-09-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför skulle det ’förmodligen’ bli det? Har du insyn i maktkamperna i Ryssland, eller är det ett desperat försök att argumentera för att Putin ska skyddas?

Antagandet kommer utav att de enda som vågat gå ut och kritisera är de som är hökar, dvs vill att Ryssland ska ta i ännu hårdare i kriget. Om det är de som genomför en statskupp så borde kriget eskalera eftersom de då mobiliserar och genomför fler militära aktioner än vad Putin gör.

Tyvärr så finns det gott om galningar i Ryssland och man får vara medveten om att Putin trots sin vidrighet inte är värst.
Citera
2024-09-25, 22:54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Antagandet kommer utav att de enda som vågat gå ut och kritisera är de som är hökar, dvs vill att Ryssland ska ta i ännu hårdare i kriget. Om det är de som genomför en statskupp så borde kriget eskalera eftersom de då mobiliserar och genomför fler militära aktioner än vad Putin gör.

Tyvärr så finns det gott om galningar i Ryssland och man får vara medveten om att Putin trots sin vidrighet inte är värst.
Ja, och om aliens gör statskupp så kommer det sättas in rymdskepp. Man kan såklart spekulera hur man vill. Vad som är troligast är ju att folket gör uppror och rysslands regim faller. Att det skulle vara hökar som vill ha tuffare tag är osannolikt som jag ser det. Detta eftersom ryssland redan går på max. Att mobilisera fler soldater går ju inte. Putin vill desperat vinna detta krig. Att vilja vinna mer går ju liksom inte. Dessutom så behöver de som vill ha tuffare tag inte göra statskupp. De kan bara presentera sida ideer för putin. Men som jag skrev. Vi lever i en verklighet där det finns gränser för vad som är möjligt. Även om ryssar ljuger om allt så lever de trots allt i samma verklighet som vi gör. Är saker omöjliga så är de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in