2024-09-25, 18:49
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
TikTok säger dosvidanya till lögnfabriken RIA Novosti.

TikTok har tidigare sagt dosvidanya till lögnfabrikerna RT och sputnik. Den kinesiskägda plattformen har nu blockerat några av kremls största lögnfabriker från att sprida ryska lögner och rysk dynga.

TikTok continues to block the accounts of Kremlin media dumps: the RIA Novosti account was deleted amid new US sanctions

Earlier RT and Sputnik, which had gained tens of millions of subscribers, were blocked.

x.com/nexta_tv/status/1838864855408738774

Ja vad ska man tro på idag?

https://news.sky.com/story/tiktok-bans-russian-state-media-accounts-over-covert-influence-operations-ahead-of-us-election-13220 998
Citera
2024-09-25, 18:51
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Oj, och allt det där har du läst och hört från svensk fulmedia. Jag vill egentligen inte köra kålsuperi men väst fängslar också oppositionella eller förföljer dem på andra sätt. I Ryssland riskerar man t.ex inte 3 års fängelse om man kritiserar covidvacciner som i Frankrike. Vilket som är det ett faktum att stödet för Putin är oerhört högt, typ 80%. Vilket jag visade tidigare med länk till tyska Statista.
Jag skulle stödja jimmie åkesson om jag riskerade fängelse eller liknande om jag inte gjorde det. Förövrigt så är dessutom 20% som inte stödjer rätt många med tanke på komplikationerna det kan innebära. Tror dock inte en sekund på dessa siffrorna oavsett vad de hade visat. Jag har dessutom sett statistik som visat annat tidigare.
Citera
2024-09-25, 18:54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Nu är jag förvisso ingen anhängare av demokrati och den är mer fejk och korrupt i väst. Men det är ett obestridligt faktum att Putin har mycket starkare stöd av sitt folk än vad någon ledare i väst har. Ett tips är att ni NAFO-tomtar slutar projicera ert ogillande av Putin på ryssar och fantisera om någon folklig liberal revolt i Ryssland. Det leder bara till besvikelse för er vilket ni egentligen borde ha lärt er de senaste 10 åren.
Fast, om han har sånt starkt stöd, varför tilläts inte oppositionen ställa upp med kandidater?
Citera
2024-09-25, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Ja vad ska man tro på idag?

https://news.sky.com/story/tiktok-bans-russian-state-media-accounts-over-covert-influence-operations-ahead-of-us-election-13220 998

Man ska tro på det som kontakterna i Ryssland och Ukraina säger då media vinklar allt åt alla möjliga håll, har man inga sådanna så får man förlita sig på information ungefär likvärdigt som att kasta tärning.

Ryssarna lever precis som vanligt sedan 24 februari 2022.
Citera
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ja, det låter fullt rimligt givet det vi vet om skillnaden i eldkraft mellan de båda sidorna samt det antal soldater Ukraina mobiliserat respektive har kvar.

Det är fler soldater än vad Ukraina har haft.

Tror du forfarande på detta?
Citera
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag mi ns de som la blo mor på Navalnys grav, de blev arresterade. Det får man göra i en demokrati men i te i Ryssland.
https://x.com/ajplus/status/1356664434392002560?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Undrar vad som händer med alla fängslade?
Citera
2024-09-25, 18:56
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Ja det tror jag på.
Troligare är det faktiskt än de 30.000 som Zelensky har fastnat på.

By efter by, samhälle efter samhälle i Ukraina saknar helt och hållet män. Kvinnorna måste lära sig köra alla möjliga saker som rullar fram, som traktorer och skördetröskor och långtradare. Det har funnits ganska många sådana artiklar i västmedia.

Vad du tror på och katten skiter, hamnar på samma hög.
Citera
2024-09-25, 19:14
Medlem
Citat:
Nu är jag förvisso ingen anhängare av demokrati och den är mer fejk och korrupt i väst. Men det är ett obestridligt faktum att Putin har mycket starkare stöd av sitt folk än vad någon ledare i väst har. Ett tips är att ni NAFO-tomtar slutar projicera ert ogillande av Putin på ryssar och fantisera om någon folklig liberal revolt i Ryssland. Det leder bara till besvikelse för er vilket ni egentligen borde ha lärt er de senaste 10 åren.
Och du ser inget samband mellan STORT stöd för dom styrande i diktaturer o ena sidan o mycket jämna val mellan mellan flera olika partier i demokratier? och vad man får läsa mellan raderna för att förstå varför? fast det är mer än vad din ärthjärna mäktar med,,,
Citera
2024-09-25, 19:21
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Och du ser inget samband mellan STORT stöd för dom styrande i diktaturer o ena sidan o mycket jämna val mellan mellan flera olika partier i demokratier? och vad man får läsa mellan raderna för att förstå varför? fast det är mer än vad din ärthjärna mäktar med,,,
Men han är ju ingen anhängare av demokrati så det kan man ju tolka som att han sitter i ryssland och skriver just under detta hot, dvs att han inte kan skriva att han gillar demokrati.
Citera
2024-09-25, 19:30
Medlem
Citat:
Tja, Nikolai Patrushev vill köra ut USA från Europa och se till att Ryssland övertar USAs roll i Europa. Hans övertygelse är också att anglosaxarna måste krossas i grunden. Hade Patrushev varit president så skulle WWIII varit ett faktum för länge sen.
Hur verklighetsfrånvänd är människan? Ett fullt krig mellan Ryssland och väst är ju slut innan det ens börjar. Hur tror han att det skulle vara möjligt att ta kontroll över hela Europa?
Citera
2024-09-25, 19:38
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
En rysk soldat staplar sig fram på en benprotes gjord av tomflaskor.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1fp5vh0/russian_military_hospital_homemade_prostheses/

Talande. Mycket talande. Så oerhört ryskt.
Det är bara att hoppa tillbaka till fronten. Det finns de som sitter i rullstol! 🦼
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/RgZrmaAMae
Citera
2024-09-25, 19:43
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ja, förvisso är Putin en slug rackare men han har suttit såpass länge nu att vi hyfsat väl kan bedöma hur han agerar. Jag vidhåller att tålamod och försiktighet utmärker Putin. Detsamma gäller Lavrov.

Russia is changing its nuclear doctrine, as Putin held a security council meeting on "nuclear deterrence." Which, according to Putin, includes expanding the category of states and military alliances subject to nuclear deterrence, adding new military threats that could trigger nuclear deterrence measures, and maintaining the right to use nuclear weapons in the event of aggression against Belarus.

He added that a confirmed air or space attack on Russia will prompt a nuclear response, and a critical threat to Russian sovereignty with conventional weapons will also justify a nuclear response. Additionally, any aggression against Russia by a non-nuclear state, if supported by a nuclear state, will be treated as a joint attack on Russia.
.
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putin-andrar-i-rysslands-karnvapendoktrin/

Mana na na na. Muppet show..

Tin-Tin går all in?
Senast redigerad av CanisMinor 2024-09-25 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in