Citat:
Ursprungligen postat av
byredo
3/16 personer som är skrivna på adressen har svenska för- och efternamn så oddsen är väl ganska stora, men man vet ju aldrig. Står att det börjat brinna på en balkong. Säkert någon som glömt fimpa ciggen ordentligt 👍🏼
Det kan vara hur som! I värsta fall förlorar jag mina imaginära hundra kronor. Men det är inte en slump att det står i många hyresrättsavtal att det är förbjudet att grilla på balkongen.
Många beskyller omedelbart batterier/elsparkcyklar. Det känns populärt för tillfället. Finns det någon statistik på bränder orsakade av just elsparkcyklar och elcykelbatterier? Jag hittar för "laddningsbara produkter" vilket gissningsvis även inkluderar telefonen du har i fickan, datorer, iPads, elbilar och allt annat uppladdningsbart.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlwaysCrazyInCats
Och därför borde det snart bli ett förbud att ladda sådant i lägenheter. För det har inte bara varit en sådan i år.
Det är väl snart den största faran med att bo i lägenhet. Att grannen laddar ett elsparkcykelbatteri som börjar brinna.
Ska vi förbjuda tvättmaskiner, torktumlare, spis/ugn och levande ljus också? TEMU/Wish-teknik? Eller katter, som riskerar att välta ditt levande ljus? Eller hur tänker du?
https://www.elsakerhetsverket.se/globalassets/publikationer/rapporter/elrelaterade-brander-i-bostader-2018-2022.pdf