2024-09-24, 23:02
Medlem
flashmaners avatar
Ja, då ska det bli intressant att se vad GW har för take på fallet Essie imorgon. Har han fått några insidertips som han tänker dela med sig av eller blir det bara lite ytliga resonemang. Har han månne åsikter om assistanshundar i allmänhet. Har han några tankar kring de hackande kamerorna. Är han insatt i resultatet av ID-hundspårningen och tar upp det. Vad tänker han kring konflikterna mellan PA och familjen. För att inte tala om hatdreven mot familjen i sociala medier. Ja, det finns många aspekter kring detta fallet. Förmodligen har han en egen uppfattning om vad som skett. Han brukar ju ha det. Ska bli intressant också att se om han nämner något om efterspelet med förtal och sekretessbrotten.
Citera
2024-09-24, 23:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, då ska det bli intressant att se vad GW har för take på fallet Essie imorgon. Har han fått några insidertips som han tänker dela med sig av eller blir det bara lite ytliga resonemang. Har han månne åsikter om assistanshundar i allmänhet. Har han några tankar kring de hackande kamerorna. Är han insatt i resultatet av ID-hundspårningen och tar upp det. Vad tänker han kring konflikterna mellan PA och familjen. För att inte tala om hatdreven mot familjen i sociala medier. Ja, det finns många aspekter kring detta fallet. Förmodligen har han en egen uppfattning om vad som skett. Han brukar ju ha det. Ska bli intressant också att se om han nämner något om efterspelet med förtal och sekretessbrotten.

Det vore riktigt roligt om GW nämner att han har fått tips av FB, Har vi tur så kanske GW nämner assistenten som stal Essie, om inte annat så löser nog GW fallet imorgon.
Citera
2024-09-25, 05:36
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det vore riktigt roligt om GW nämner att han har fått tips av FB, Har vi tur så kanske GW nämner assistenten som stal Essie, om inte annat så löser nog GW fallet imorgon.
Tror inte GW besöker FB för att läsa olika "tips"han brukar bilda sig en egen Objektiv åsikt.
Citera
2024-09-25, 13:46
Medlem
flashmaners avatar
Jag skrev ju i ett inlägg för en tid sedan att det rört lite på sig sedan jag skrev om mitt spår som gick via Torsåker till Huddinge och ett ridsällskap där. Det har fortsatt röra på sig, spåret har grenat ut sig och tagit en ny vändning, tillbaka emot en sedan tidigare välkänd part i frågan.

Jag gräver vidare och inväntar en del information kring det spåret, men räkna med att det snart kommer att komma lite uppseendeväckande information i frågan som mycket tydligt pekar åt ett specifikt håll, och en del ifrågasättanden om vissa inblandades ageranden som jag gjort tidigare kommer att få sina svar. Familjens case stärks kraftigt, kan jag säga, till näthatarnas förtret.

Men det är väl så pass uppenbart att jag kan säga att det gäller Hundhjälpen och ett till dem närstående bolag som levererar och tränar hundar. Det verkar finnas en del tecken på att de faktiskt kan vara direkt inblandade i Essies försvinnande. Jag kommer förhoppningsvis att kunna ge lite mer bekräftade detaljer så snart jag fått fram lite mer information kring de spår som dykt upp om detta.
Citera
2024-09-25, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Så nu har pappan ringt LS oxå helt plötsligt. Herregud, jag blir helt matt på hur saker och ting förvanskas.

Ni kan hitta på vad som helst, du och Pinkies om ni anser det är kul eller vad det nu handlar om. Faktum är att ni inte kunnat presentera ett enda bevis för något. Inte ett enda. Bara krävt bevis från andra.

Nej finns ingen person som polisen tror har stulit hunden. Ingen fd PA och definitivt ingen som har stulit hunden med hjälp av gängkriminella och djurens rätt.
Tyvärr. Det hade varit min önskan att Essie blivit stulen och placerad hos någon där hon fick kärlek.

Ingen hade snott en hund som hade haft ett fantastiskt bra liv så är hunden stulen är det för att hon for illa. Så då är allt bra.
Personligen tror jag hon är begravd i Norrlands mörka skogar avlivad av farfar pga skador hon åsamkats av A. Om inte A hållt för nosen igen så hon har kvävts till döds.

Ja jag befarar detsamma. Får jag önska lever hon loppan och det resten av sitt labradorliv, så långt bort från elände som hon bara kan komma.
Citera
2024-09-25, 17:07
Avslutad
Tror inte GW kommer säga ett jota om A:s dokumenterade våldsbeteende eller hypoteser om att familjen kan ligga bakom försvinnandet. Det är för känsligt tror jag.
Citera
2024-09-25, 17:32
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Tror inte GW kommer säga ett jota om A:s dokumenterade våldsbeteende eller hypoteser om att familjen kan ligga bakom försvinnandet. Det är för känsligt tror jag.

Nej gud nej, det tror inte jag heller han kommer göra.
Han blir väl polisanmäld på studs isåfall 🙄
Citera
2024-09-25, 17:37
Medlem
Jag har följt den här tråden med skepsis.

Förstår inte riktigt vad man vill komma fram till.

Hunden är en brukshund och i det här fallet en assistanshund till en person i hushållet som lider av en störning.

Om hunden farit illa av behandlingen av den som har assistanshunden och dött, varför då mörka det och hävda att hunden blivit stulen?

Det ingår tyvärr ibland mindre bra hem för assistansdjur, där djuret kan fara illa.
Liksom jakthundar som blir skjutna eller attackerade av andra vilda djur.

Att hundar blir stulna är inget nytt, hunden kan befinna sig i ett annat land eller hos någon annan som tyckte sig ha behov av en hund.

Men att familjen skulle dölja att hunden blivit misshandlad till döds av en person som har en psykisk störning som brukshunden ska assistera har jag svårt att tro.
Citera
2024-09-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Hunden är en brukshund och i det här fallet en assistanshund till en person i hushållet som lider av en störning.

Om hunden farit illa av behandlingen av den som har assistanshunden och dött, varför då mörka det och hävda att hunden blivit stulen?

Det ingår tyvärr ibland mindre bra hem för assistansdjur, där djuret kan fara illa.

Att hundar blir stulna är inget nytt, hunden kan befinna sig i ett annat land eller hos någon annan som tyckte sig ha behov av en hund.

Men att familjen skulle dölja att hunden blivit misshandlad till döds av en person som har en psykisk störning som brukshunden ska assistera har jag svårt att tro.

Pappan har redan medgivit att hunden blivit misshandlad av kvinnan. Hon är våldsbenägen och har skadat flera assistenter samt Essie.
Citera
2024-09-25, 17:48
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jag skrev ju i ett inlägg för en tid sedan att det rört lite på sig sedan jag skrev om mitt spår som gick via Torsåker till Huddinge och ett ridsällskap där. Det har fortsatt röra på sig, spåret har grenat ut sig och tagit en ny vändning, tillbaka emot en sedan tidigare välkänd part i frågan.

Jag gräver vidare och inväntar en del information kring det spåret, men räkna med att det snart kommer att komma lite uppseendeväckande information i frågan som mycket tydligt pekar åt ett specifikt håll, och en del ifrågasättanden om vissa inblandades ageranden som jag gjort tidigare kommer att få sina svar. Familjens case stärks kraftigt, kan jag säga, till näthatarnas förtret.

Men det är väl så pass uppenbart att jag kan säga att det gäller Hundhjälpen och ett till dem närstående bolag som levererar och tränar hundar. Det verkar finnas en del tecken på att de faktiskt kan vara direkt inblandade i Essies försvinnande. Jag kommer förhoppningsvis att kunna ge lite mer bekräftade detaljer så snart jag fått fram lite mer information kring de spår som dykt upp om detta.

Du har inte fattat någonting om oss/dom du kallar näthatare.
Vi skiter liksom i familjen utan vi bryr oss om Essie för att vi är djurvänner.
Vår högsta önskan är faktiskt att du har rätt i att hon blivit stulen, tro det eller ej.. att Essie lever och har det bra. Vilket alla påtalat 100ggr.
Jag skriver Vi för tror att vi alla är överens om den biten.

Det som skiljer är
1. De flesta tror inte på att hon lever men några vill fortfarande tro det. SmurfSmurf tex lanserade den teorin för längesedan som du skriver om nu men det har du väl inte ens sett i ditt korståg att idiotförklara allt och alla.

Alla håller nog med om att Essie inte ska tillbaka till familjen och inte ska dom ha något djur överhuvudtaget.
Citera
2024-09-25, 17:51
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Därför att du får inte ut livförsäkringen på hunden om du själv åsamkat hunden skador. Med tanke på att P pröjsar nästan 300.000 för hunden och vill ha en ny hund till dottern finns givetvis ett intresse för att få ut dessa pengar.
Citera
2024-09-25, 17:57
Medlem
flashmaners avatar
Det förekommer enligt uppgifter jag har fått fler polisanmälningar, från andra assistanshundägare, mot ett företag som står mycket nära Hundhjälpen. Det har inkommit åtminstone en sådan anmälning redan innan händelsen med Essie, och där anges vissa förhållanden som är, låt säga besvärande och obehagliga, för alla som har en assistanshund från dessa företag.

Det ska bli riktigt intressant att se om något av detta framkommer i kvällens program med GW.

Att GW inte skulle säga något för att det är för känsligt var det roligaste jag hört på länge. Men jag förstår att vissa i tråden redan nu känner ett behov av att inleda "operation damage control" Sådant bekommer inte GW alls. Han säger det han tror och tänker, inom lagens ramar så klart. Det är oftast välgrundat det han säger, men ibland får han ur sig saker som bara är helt koko. Vad det beror på kan man undra, om han fått felaktig info eller vad det beror på. Några sådana rejäla missar som jag minns gjorde han i fallet med Kim Wall, där han påstod saker om som var direkt felaktiga.

Vi får hoppas att programmet ikväll bygger på korrekta fakta och välgrundade antaganden i fallet Essie. Då kan det bli intressant. Det jag är mest nyfiken på är om han har någon ny information att komma med, och då särskilt gällande de polisanmälningar från andra assistanshundägare som hittills inte varit kända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in