Det förekommer enligt uppgifter jag har fått fler polisanmälningar, från andra assistanshundägare, mot ett företag som står mycket nära Hundhjälpen. Det har inkommit åtminstone en sådan anmälning redan innan händelsen med Essie, och där anges vissa förhållanden som är, låt säga besvärande och obehagliga, för alla som har en assistanshund från dessa företag.
Det ska bli riktigt intressant att se om något av detta framkommer i kvällens program med GW.
Att GW inte skulle säga något för att det är för känsligt var det roligaste jag hört på länge. Men jag förstår att vissa i tråden redan nu känner ett behov av att inleda "operation damage control"

Sådant bekommer inte GW alls. Han säger det han tror och tänker, inom lagens ramar så klart. Det är oftast välgrundat det han säger, men ibland får han ur sig saker som bara är helt koko. Vad det beror på kan man undra, om han fått felaktig info eller vad det beror på. Några sådana rejäla missar som jag minns gjorde han i fallet med Kim Wall, där han påstod saker om som var direkt felaktiga.
Vi får hoppas att programmet ikväll bygger på korrekta fakta och välgrundade antaganden i fallet Essie. Då kan det bli intressant. Det jag är mest nyfiken på är om han har någon ny information att komma med, och då särskilt gällande de polisanmälningar från andra assistanshundägare som hittills inte varit kända.