2024-09-24, 12:10
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Helvete! Första gången i världshistorien en palatskupp diskuteras på bästa sändningstid i rysk stasi-tv. Extremt intressant. Då vet man att eliten har påbörjat processen med att avpollettera Putin.
Ja det här blir intressant att följa!
Att Vlad Solo aka Putins röst som senast i förra veckan förklarade att alla riktiga ryssar lyder och sprider den store ledarens order, nu börjar prata om att man kanske måste ersätta Putin med nån mer duglig, är sensationellt! Jag tror knappast att han vågat sig på ett sånt stunt på egen hand utan det lär vara fler i eliten som resonerar på samma sätt.
Citera
2024-09-24, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Det där är rätt intressant faktiskt. Hur värdelösa är ryssen?

De siktar in sig på äldreboenden och barnsjukhus istället?
Ukraina vill skjuta ryska städer till grus rakt av, Iraq style, för att hämnas sig ur kriget. Hela Elenskys s k fredsplan går i grunden ut på att man ska dra in USA så öppet som möjligt i kriget och sedan låna deras "bomber weight". Elensky skulle i nuläget klappa händerna av beundran åt julbombningarna mot Nordvietnam 1972 som ett sätt att "få motståndaren till förhandlingsbordet", tyvärr för honom är det inte ett scenario som kan upprepas i detta krig.
Citera
2024-09-24, 12:12
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja det är ju det som är meningen, att Ukraina är kvar i Kursk alltså. Ukraina har ju fått våldsamt med kritik för detta med Kursk för det har ju gjort att fronten i Ukraina håller på att kollapsa totalt, det är bara att läsa svensk dagspress så ser du. Så inte kommer Ryssland att lägga speciellt mycket krut på att få ut Ukraina ur Kursk för ryssarna tjänar ju på detta.

Hur menar du? Enligt din husse Putin ska ju Ukraina drivas ut ur Kursk före den 1 oktober. Lycka till😉
Citera
2024-09-24, 12:17
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukraina vill skjuta ryska städer till grus rakt av, Iraq style, för att hämnas sig ur kriget. Hela Elenskys s k fredsplan går i grunden ut på att man ska dra in USA så öppet som möjligt i kriget och sedan låna deras "bomber weight". Elensky skulle i nuläget klappa händerna av beundran åt julbombningarna mot Nordvietnam 1972 som ett sätt att "få motståndaren till förhandlingsbordet", tyvärr för honom är det inte ett scenario som kan upprepas i detta krig.

Vart kan man läsa mer om dina påståenden?
Eller ljuger du som vanligt din patetiska ryssjävel?
Senast redigerad av SaulGoodman43 2024-09-24 kl. 12:27.
Citera
2024-09-24, 12:18
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Helvete! Första gången i världshistorien en palatskupp diskuteras på bästa sändningstid i rysk stasi-tv. Extremt intressant. Då vet man att eliten har påbörjat processen med att avpollettera Putin.

Verkligen! Att man släpper igenom kritik mot Putin i rysk stats-tv är ett riktigt trendbrott faktiskt.
Citera
2024-09-24, 12:19
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Har du läst fredsplanen?

Det har inte jag så länka den gärna.

Eller går du på en Boris nu?

Lite.muppet show över det hela?

Mana na na...
Citera
2024-09-24, 12:21
Avstängd
Stora avancemang för Ryssland på gång, väldigt mycket mark kommer att tas inom loppet av någon månad.

Youtube kanalen Weebunion förklarar läget.

https://www.youtube.com/watch?v=5cebvdMXPEM
Citera
2024-09-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ja, men dina "åsikter2 är fantasier. Mina är det inte. Sedan kan du får gråta i kudden över det om du vill, det gör mig ingenting.

Om Ryssland kollapsar ekonomiskt är det ganska självklart att de förlorar. Lycka till att bedriva ett invasionskrig utan ekonomi.

Dina källor som redan plockats isär menar du? Eftersom du bara läst ingressen och inte artiklarna i sig som motbevisar det du ville få fram, dom artiklarna menar du?

Nej det gör du inte. Du verkar tro att Ryssland vinner i Ukraina om de lyckas erövra en buske på en åker.

Checka kartorna över striderna i Donbass. Oberoende av varifrån kartorna kommer så är resultatet det samma. Ukrainarna retirerar. Någon enstaka bataljon har kunnat hindra den ryska framfarten och nu hyllas dessa tappra ukrainska soldater i den ryska pressen.

Det är ju sådant jag saknat i den västerländska pressen. Jag vill veta preciserat vad som händer - inte bara en massa lovord utan substans över den ukrainska armén. Till exempel så vill jag veta vem som skapade Advijeka försvaret. Det borde tas fram som en fantastisk sak från den västerländska median.

Så, checka dina egna informatörers informations bas.
Citera
2024-09-24, 12:24
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:

Ja det är ju exakt detta putin ägnat sig åt i snart tre års tid(!)

Det är hög tid att låta Ukraina slå tillbaka med allt de har, ryska folket måste fås att inse att de är i krig. Ett krig som de dessutom aldrig kommer tillåtas att vinna. Det är endast ryssarna som kan stoppa kriget - nu måste de fås att inse det.
Citera
2024-09-24, 12:26
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Stora avancemang för Ryssland på gång, väldigt mycket mark kommer att tas inom loppet av någon månad.

Youtube kanalen Weebunion förklarar läget.

https://www.youtube.com/watch?v=5cebvdMXPEM

Heja heja!

Ser ljust ut!

Russia Plans to Increase Defense Spending by More Than a Quarter in 2025

According to Bloomberg, citing a draft of the Russian three-year budget likely to be submitted to the State Duma soon, the Kremlin intends to increase military spending in 2025 to 13.2 trillion rubles, up from the 10.4 trillion rubles planned for this year. This increase will amount to 6.2% of GDP.

Expenditures on national defense and internal security next year are projected to account for about 40% of all budgetary allocations in Russia—more than the combined allocations for education, healthcare, social policy, and the national economy.
Citera
2024-09-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Vart kan man läsa mer om dina påståenden?
Eller ljuger som vanligt din patetiska ryssjävel?
Man följer Elenskys och den nyligen avsuttne parhästen Kulebas uttalanden över tid och har klart för sig vad de egentligen menar. Orkar inte googla åt dig, men redan när Elensky gjorde sitt första. hårt regisserade USA-besök julen 2022 sade han under en gemensam presskonferens med Biden i Vita huset att han egentligen inte ansåg det var nog med "a just peace" (en rättvisans fred), nej, han ville ha en hämnande fred, men, sade han, "som gäst hos den store Joe Biden här i Vita huset kan jag inte tala öppet om den saken, jag hoppas ni förstår".

Han insåg naturligtvis att han inte kunde stå på primetiime TV inför hela världen och öppet deklarera att Ryssland skulle mosas ner på knä utan någon reson, både genom bombningar under själva kriget och i själva fredsavtalet, men det är ungefär vad han avsåg. Och han har inte ändrat uppfattning om den saken.
Citera
2024-09-24, 12:31
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Man följer Elenskys och den nyligen avsuttne parhästen Kulebas uttalanden över tid och har klart för sig vad de egentligen menar. Orkar inte googla åt dig, men redan när Elensky gjorde sitt första. hårt regisserade USA-besök julen 2022 sade han under en gemensam presskonferens med Biden i Vita huset att han egentligen inte ansåg det var nog med "a just peace" (en rättvisans fred), nej, han ville ha en hämnande fred, men, sade han, "som gäst hos den store Joe Biden här i Vita huset kan jag inte tala öppet om den saken, jag hoppas ni förstår".

Han insåg naturligtvis att han inte kunde stå på primetiime TV inför hela världen och öppet deklarera att Ryssland skulle mosas ner på knä utan någon reson, både genom bombningar under själva kriget och i själva fredsavtalet, men det är ungefär vad han avsåg. Och han har inte ändrat uppfattning om den saken.

Som jag misstänkte. Du har gjort dina egna efterblivna tolkningar och har inte fakta att komma med. Patetiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in