2024-09-23, 15:53
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Man delgiven misstanke om vållande till annans död och vållande till kroppsskada, DN citerade Corren vid 15-tiden idag.
Tack för uppdateringen. Jag lägger till länken till DN: https://www.dn.se/direkt/2024-09-23/kvinna-dog-nar-bil-korde-ner-i-stangan-man-misstanks-for-brott/
Citera
2024-09-23, 16:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Tack för uppdateringen. Jag lägger till länken till DN: https://www.dn.se/direkt/2024-09-23/kvinna-dog-nar-bil-korde-ner-i-stangan-man-misstanks-for-brott/

Hur kan det komma sig att polisen "inte vet ännu om handbromsen var i?" Är väl det första man kollar? Och bilen togs ju upp, den ligger inte på botten fortfarande.
Citera
2024-09-23, 16:28
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur kan det komma sig att polisen "inte vet ännu om handbromsen var i?" Är väl det första man kollar? Och bilen togs ju upp, den ligger inte på botten fortfarande.
Det är väl en sådan där modern elektrisk handbroms, jag har svårt att se om dessa är i eller ur.
Citera
2024-09-23, 16:28
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Funderade också på det för det låter ju märkligt. Om det är så att han drog åt handbromsen och barnet i bilen sedan lyckades få loss den, som det talats om här i tråden, kanske man inte kan åtala honom på den punkten? Osäker på om det kan vara något sådant möjligen?
Citera
2024-09-23, 16:29
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det är väl en sådan där modern elektrisk handbroms, jag har svårt att se om dessa är i eller ur.
Åh, det låter ju i så fall som en vettig förklaring till varför det står så.
Citera
2024-09-23, 18:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

OK, ska erkänna att jag inte hängt med i den tekniska utvecklingen! Men polisen borde ju ha experter som kan sådant...
Citera
2024-09-23, 21:26
Medlem
Citat:

I vår Toyota slocknar lampan som visar att parkeringsbromsen är aktiverad med hjälp av P-läget på växelväljaren efter en viss tid. Jag vet faktiskt inte hur den gör om man aktiverar parkeringsbromsen manuellt, då den situationen inte har varit aktuell. Ska man stå stilla mer än t ex vid ett rödljus så är det givetvis p-läget som gäller. Allt annat vore osäkert med en automatisk växellåda..
Citera
2024-09-26, 21:19
Medlem
Han har medvetet kört ner, haft sonen i knät och hoppat ur bilen med grabben i stort sett samma sekund som bilen hamnade i vattnet, utan några försök att rädda de andra.
Citera
2024-09-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Han har medvetet kört ner, haft sonen i knät och hoppat ur bilen med grabben i stort sett samma sekund som bilen hamnade i vattnet, utan några försök att rädda de andra.

Vet du det!?
Citera
2024-09-27, 01:03
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Spekulation eller fakta?
Källa?
Citera
2024-09-27, 06:02
Medlem
Rykten som rullat i stan
Citera
2024-09-27, 08:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Stod inte fadern stod och fiskade när det hände?
Stod tidigare att det var make, hustru, två barn och en 18 årig ung man, maken gick ned och fiskade.
Bilen rullade ned i vattnet, 18 åringen tar sig ut, tror att han fick med sig sonen, hustrun och dottern blir kvar, men dottern räddas, får dock ligga på sjukhus, hustrun drunknar.
Senast redigerad av Knut-Anne 2024-09-27 kl. 08:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in