2024-09-23, 12:48
Medlem
När jag köpte mitt Xbox One, tror det var 2016 eller 2017, så behövde jag aldrig betala för att spela online. Det är först nu när jag reflekterade över det som jag inser hur konstigt det var. Jag hade det i 4 år iallafall och kunde spela online precis som vem som helst som betalade för Live Gold med den skillnaden att jag aldrig någonsin köpte Live Gold. Minns att mina vänner tyckte det var extremt konstigt och orättvist.

Har detta hänt någon annan eller var det unikt för mitt Xbox? Jag köpte det sprillans nytt så det kan inte varit kopplat till förra ägarens kort. Jag minns också hur jag kollade mitt egna bankkonto samt mina föräldrars, inga dragningar från Xbox
Citera
2024-09-23, 13:10
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Familjedelning kanske? På Xbox-konsoler kan flera användare på samma konsol dela ett Xbox Live Gold-abonnemang om huvudkontot har ett aktivt abonnemang. Detta kan få det att verka som om vissa aldrig betalar.
Citera
2024-09-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Familjedelning kanske? På Xbox-konsoler kan flera användare på samma konsol dela ett Xbox Live Gold-abonnemang om huvudkontot har ett aktivt abonnemang. Detta kan få det att verka som om vissa aldrig betalar.
Inte möjligt i detta fall. Jag och ena brorsan var de ända som hade Xbox i familjen, han skulle aldrig betalat det åt mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in