2024-09-22, 17:43
Medlem
Anta att man får göra såhär med CA :

Vi vet inte hur han var klädd på mordnatten men är han GM så var han klädd som GM...

Vi vet inte om CA var på Sveavägen men om han är GM så får vi anta att han var på Sveavägen...

Vi vet inte om CA hade mordvapnet men är han GM så hade han rätt vapen...

Ni vet att jag har rätt ...
Citera
2024-09-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Vi fattar. Mårten beskriver Stig Engström. Keps med knäppe, stålbågade glasögon och handledsväska. Krävs inte 50 inlägg där du upprepar detta. Ta det i tråden om nämnda broschyrmakare. Rundgång och ändlösa upprepningar är standard där. Du kommer känna dig som hemma.

Om kritik mot CA-spåret består i att Christer A inte är tillräckligt lik Stig så har det nu framgått.

Rundgång ang kulor och vapen då ?

Ni har tyvärr noll av substans och ni anklagar en annan tråd för att spekulera om en GM som ni anser inte borde äga ett vapen...

Dubbelmoral...
Citera
2024-09-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Anta att man får göra såhär med CA :

Vi vet inte hur han var klädd på mordnatten men är han GM så var han klädd som GM...

Vi vet inte om CA var på Sveavägen men om han är GM så får vi anta att han var på Sveavägen...

Vi vet inte om CA hade mordvapnet men är han GM så hade han rätt vapen...

Ni vet att jag har rätt ...

Ja, det är givetvis självklart. Din poäng?
Citera
2024-09-22, 17:49
Medlem
Citat:
Rundgång ang kulor och vapen då ?

Ni har tyvärr noll av substans och ni anklagar en annan tråd för att spekulera om en GM som ni anser inte borde äga ett vapen...

Dubbelmoral...

Ja, vad ska man säga. Vapenfrågan har väl viss relevans. CA ägde ett vapen. SE gjorde det inte.
Citera
2024-09-22, 17:50
Medlem
Citat:

Jag tror att han menar att det är väldigt spekulativt runt CA. Något som förkastas när det gäller SE.
Citera
2024-09-22, 17:50
Medlem
Citat:

Min poäng är att vara kritisk..

Speciellt när det gäller signalement...

För kulor och vapen har det ältas om så varför inte börja kolla med annat...

Det ska varje spekulation tåla...

Därför försökte jag prata om tillfälligheterna om CA är Mårtens Grandman och då måste man tyvärr placera ett annat vittne med samma signalement på Sveavägen bakom LOP...

Om inte teorin klarar av en sådan tillfällighet så är den svag
Citera
2024-09-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, vad ska man säga. Vapenfrågan har väl viss relevans. CA ägde ett vapen. SE gjorde det inte.

Jasså det är bekräftat ?

Jag fattar din poäng men bekräftat är det ju inte...
Citera
2024-09-22, 17:57
Medlem
Citat:
Min poäng är att vara kritisk..

Speciellt när det gäller signalement...

För kulor och vapen har det ältas om så varför inte börja kolla med annat...

Det ska varje spekulation tåla...

Därför försökte jag prata om tillfälligheterna om CA är Mårtens Grandman och då måste man tyvärr placera ett annat vittne med samma signalement på Sveavägen bakom LOP...

Om inte teorin klarar av en sådan tillfällighet så är den svag

Därför att vi inte vet exakt hur mannen vid bokhandeln såg ut. Vi vet inte hur mördaren såg ut. Vi kan inte heller förutsätta att dessa personer är en och samma.

Och uppenbarligen är det även helt förhandlingsbart hur Engström såg ut. Han hade en keps med knäppe hemma i alla fall. Säkert nylonjacka med.

CA som spår kan problematiseras på en rad sätt. Att Mårtens grandman är alltför lik Stig Engström är verkligen ett av de uslaste.
Citera
2024-09-22, 18:03
Medlem
Citat:
Därför att vi inte vet exakt hur mannen vid bokhandeln såg ut. Vi vet inte hur mördaren såg ut. Vi kan inte heller förutsätta att dessa personer är en och samma.

Och uppenbarligen är det även helt förhandlingsbart hur Engström såg ut. Han hade en keps med knäppe hemma i alla fall. Säkert nylonjacka med.

CA som spår kan problematiseras på en rad sätt. Att Mårtens grandman är alltför lik Stig Engström är verkligen ett av de uslaste.

Vilka svagheter ser du med CA-teorin?
Citera
2024-09-22, 18:04
Medlem
Citat:

Vet inte om jag missförstod ...

Vad menar du med uslaste i kontext ?

Jag menar på att om CA är GM så måste han nästan vara Mårtens Grandman....För annars kan jag inte se vart CA dyker upp längs Sveavägen..
Citera
2024-09-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24

Det som jag själv tycker är ett stort problem....

Om man ska spekulera om CA som Mårtens Grandman så måste man våga ta in det Mårten säger...

Han påstår ju när han ser på bilder av Engström iklädd Keps och glasögon att det var så han uppfattade att Grandmannen också hade...Alltså han uppfattade att Engströms keps och glasögon var det han såg vid Grand !

Han har också sagt att redan 1986 när han såg Engström i media så tyckte han att det var mannen han såg , men eftersom han redan var i polisregistret och i Media så tänkte han att det redan var avgjort !

Det är ett stort problem enligt mig ang CA som GM
Citera
2024-09-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24

Vi kan väl dröja oss kvar vid Grandmannen som exempel. CA förutsätts vara den personen i allt senare ståhej kring honom. Mitt problem är att det förefaller vara nån sorts idiot. Jag tror inte CA var imbecill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in