2023-02-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBeatLivet
Han är inte bara bipolär, han har haft ett missbruk också som förmodligen har vrickat hans omdöme stundtals.

Rätta mig jättegärna om jag har fel, men att missbruka när man är bipolär låter inte som någon speciellt bra idé?
Senast redigerad av Detroit1 2023-02-05 kl. 19:14.
Citera
2023-02-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Rätta mig jättegärna om jag har fel, men att missbruka när man är bipolär låter inte som någon speciellt bra idé?

Det är inte väldigt hälsosamt nej, och effekten blir 10x åt det negativa hållet efter ett tag, fungerar som självmedicinering i början men ju längre in du kommer i missbruket desto sämre mår du.
Citera
2023-02-10, 09:53
Medlem
Atamons avatar
Ansökan om privat konkurs och 300 miljoner i slulder efter röriga upplägg med ormfarmer mm.
Hoppas hans äktenskap klarar detta och att han håller sig borta från alkohol och droger!
Citera
2023-04-08, 09:49
Medlem
Det verkar bara bli värre och värre:

Citat:
Här är nya smällen för Robin Lehner, 31, i konkurshärvan:

Den svenska NHL-stjärnan stäms två gånger om – och anklagas i svidande ordalag för bedrägeri om miljonskulderna.

Bland annat ska han ha köpt exotiska fiskprylar för hundratusentals kronor på kredit – utan att ha haft avsikt att betala för dem, enligt ena stämningen.

Det andra motståndet mot konkursansökan kommer från Aliya Growth Fund, dit Lehner hade vänt sig för att ta ut lån i storleken runt 50 miljoner kronor, för att kunna betala av andra lån han tagit.

Stämningen hävdar att Lehner mörkat att han, vid tiden för lånet, redan hade en rad andra lån och var indragen i en rad rättstvister som kan leda till ytterligare skulder.

https://www.expressen.se/sport/hocke...ma-shoppingen/
Citera
2023-04-08, 10:08
Medlem
Är det inte viktigt för en NHL klubb att deras spelare sköter sig, både på och av planen? Han verkar ju vara på en 10-årings nivå när det gäller pengar. Omyndigförklara sopan omgående!
Citera
2023-04-16, 10:35
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riotriotriot
Är det inte viktigt för en NHL klubb att deras spelare sköter sig, både på och av planen? Han verkar ju vara på en 10-årings nivå när det gäller pengar. Omyndigförklara sopan omgående!
Jo jag tror absolut att sådant påverkar omklädningsrummet. Även om de är proffs så är de samtidigt bara människor. Personkemi och gruppdynamik försvinner inte för att man är mångmiljonär. Så inte osannolikt att en sådan person som återkommande sätter sig i problem tyvärr skapar slitningar i gruppen, lex Evander Kane. Nu är Lehner förivsso skadad men från ett sportsligt perspektiv så tar det ju också såklart på de mentala krafterna och fokuset från träning/match när det finns saker vid sidan av som skapar stressmoment för personen.

Skulle tyvärr inte förvåna mig om Lehner är luspank efter sin karriär.
Citera
2023-05-06, 14:01
Medlem
NickLidstroms avatar
NHL har ju en pensionsplan som man får ut efter 45-års ålder tror det är 250k dollar per år om man varit i ligan 10 år. Det är inga pengar någon kan röra antar jag oavsett hur mycket skulder han har. O.J Simpson har ju skulder på säkert 50-100 miljoner dollar men pensionspengarna är som sagt inget någon kommer åt.
Citera
2023-11-04, 03:13
Medlem
Asså varför hör man verkligen noll om detta??
Citera
2024-06-29, 17:43
Medlem
Finska Pinnens avatar
Något nytt om killen?
Citera
2024-07-13, 15:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
NHL har ju en pensionsplan som man får ut efter 45-års ålder tror det är 250k dollar per år om man varit i ligan 10 år. Det är inga pengar någon kan röra antar jag oavsett hur mycket skulder han har. O.J Simpson har ju skulder på säkert 50-100 miljoner dollar men pensionspengarna är som sagt inget någon kommer åt.
Nja, det lär rimligen gå att mäta ut när de utbetalas, åtminstone här i Sverige.
Citera
2024-07-14, 11:06
Medlem
2n00b4Us avatar
Tråkigt avslut för Lehner, tror ni han kommer komma tillbaka till SHL sen, för han lär väl knappast få nytt förtroende i NHL.
Citera
2024-09-21, 19:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
33-åringen har dock inte spelat hockey sedan säsongen 21/22 på grund av en höftoperation, som han ännu inte är återställd från.

Trots det skulle han ändå ha befunnit sig på lagets obligatoriska läkarundersökning i veckan, men han dök inte upp.

Det gör att NHL-klubben nu kan komma att bryta kontraktet med svensken, vilket skulle innebära en förlust på omkring 45 miljoner kronor. Vegas har bekräftat att han i alla fall inte kommer spela med klubben under säsongen.
https://www.expressen.se/sport/hocke...fter-flera-ar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in