2024-09-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
God morgon Vänner! Imorse gjorde jag en slagning på mig själv på mrkoll, och glädjen blev stor när jag läste. Personen finns inte på mrkoll. Jag blev och är så jävla glad. Det tog 8 dagar, så ni som väntar, ni kommer att bli borttagna. Tack TS.

Jag går inte att hitta någonstans nu förutom upplysningen, tänkte på byte av jobb i framtiden osv kan det påverka om de inte hittar min adress?
Citera
2024-09-20, 11:56
Medlem
Borta från MrKoll. Tog två veckor.
Citera
2024-09-20, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax
Borta från MrKoll. Tog två veckor.

Samma här.. men jag undrar kan det påverka byte av jobb i framtiden om man inte finns med?
Citera
2024-09-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Jag går inte att hitta någonstans nu förutom upplysningen, tänkte på byte av jobb i framtiden osv kan det påverka om de inte hittar min adress?

All denna hets?
Citera
2024-09-20, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
All denna hets?

Vadå all denna gets?
Citera
2024-09-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
All denna hets?

Vadå då alla denna hets?
Citera
2024-09-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Vadå då alla denna hets?

Ska jag behöva citera alla dina senaste 50 inlägg när du undrar varför Mrkoll aldrig tar bort dig eller förstår du nu vad jag menar med hets? Många som sa till dig att ha is i magen och vänta ett tag men du fortsatte spamma varje dag om att du aldrig blir borttagen. Nu är du borttagen. Så nästa gång chilla lite.
Citera
2024-09-21, 02:47
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finkelvolten
Patric Örner som driver Birthday har av någon anledning valt att dölja sitt eget telefonnummer. Annars hade man ju kunnat ringa honom och fråga vad problemet är. Allt som syns är hans hemadress.

https://mrkoll.se/person/carl-patric-orner-tullgatan-24-lgh-1004-enkoping/DYuqcYfrsqqkmUxakyqRaQbTAQmmUxacYfrkyqRaQsqqksqqku erA

Efter lite hot med att vidta rättsliga åtgärder ifall de fortfarande ignorerar så gav de upp och tog bort mig.
Citera
2024-09-21, 10:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
bättre du svarar. vad är det för data man kan ta bort där ?!
Framförallt ägaruppgifter, inklusive telefonnummer.
Citera
2024-09-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musulman
Jag är kvar på både Upplysning samt Birthday, jag tror det är birthday som nämner att de förbehåller sig rätten att fortsatt ha kvar en på sin lista för inloggade användare, men att man kantas bort på den publika söklistan, dvs för random personer som inte är inloggade, dom kommer inte kunna se ens namn där, men skapardom konto, då kan dom se dig där.

Har du testat detta med dig själv på birthday ?

Birthday tog bort mig helt. Även om du är inloggad finns jag inte kvar, men var tvungen att kontakta dom igen för att det skulle ske.
Citera
2024-09-21, 14:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
God morgon Vänner! Imorse gjorde jag en slagning på mig själv på mrkoll, och glädjen blev stor när jag läste. Personen finns inte på mrkoll. Jag blev och är så jävla glad. Det tog 8 dagar, så ni som väntar, ni kommer att bli borttagna. Tack TS.
Över två veckor och jag är fortfarande kvar på Mr Koll, gjorde även en "dölj adress" med deras tillfälliga tjänst, inte ens den har de tagit bort
Citera
2024-09-21, 14:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickwad.
Svinet Lars Save svarar inte om du ringer från skyddat nummer och mail svarar han eller upplysning.se inte på alls. Jag har ringt honom (från ett oregistrerat kontantnummer) och han sa då att han inte tänker ta bort någons personuppgifter eftersom "det inte finns någon lagstöd för det". När jag sa att det då blir att anmäla företaget till IMY sa han lycka till och slängde på luren i mitt öra.

Det enda som kommer att hjälpa är att så många som möjligt anmäler upplysning.se till IMY.
Lägg ett ofrankerat kuvert i hans brevlåda på Lidingö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in