2024-09-20, 22:19
Medlem
Idag är jag närmre 35 än 30, man. Det här kommer låta som skryt, men det är på riktigt någonting som verkligen kan äta upp mig på ett sätt, fast det även är en tillgång.

Umgås jag med fint folk, på riktigt fint folk och vi pratar intellektuell elit och de rester av den lilla andel riktig adel som fortfarande finns i skuggorna av sitt forna jag, är jag en beståndsdel av sammanhanget och erkänd som likvärdig. Är jag i ett sammanhang med samhällets bottenskrap, parkbänksalkisar, pundare och annat bös, är jag en av dom. Ölar jag med mellanchefer, är jag en i gänget.

Jag är en social kameleont, och spelar i hela registret. Alphahanar, nördar, spirituella, de vi kallade ”brats” 2008, småbarnsmammor, kommunbyråkrater etc. Jag står inte sällan i centrum av många sammanhang, utan att dominera eller vara tongivande, utan bara social och människor dras till mig av någon outgrundlig anledning.

Jag har ett mediokert jobb, men på alla arbetsplatser har jag alltid haft högst lön där det finns utrymme för förhandling, för att jag jag bygger broar på ett sätt som nästan ingen annan gör. Folk hör av sig privat med sina problem, med att de vill träffas, för att jag är deras bästa vän. För mig är de bekanta, och det händer ofta jag träffar nära vänner som jag inte vet vilka det är, för att jag tydligen etablerat den relationen utan att själv förstå det, för mig var det en flyktig interaktion.

Priset jag betalar är att jag inte vet vem jag är, på ett sätt. Jag filosoferar rätt mycket, jag vill veta vad meningen med livet är och jag skulle vilja hitta min plats, jag är en rastlös själ som alltid vill vidare till nästa anhalt. Jag är en ångestfylld människa som inte har ett uns av sentimentalitet, jag skulle kunna låta mitt och min familjs hem brinna upp på ett ögonblick utan att sakna en pinal.

Jag tror inte att jag är empatistörd, då jag håller min familj väldigt nära och högt, samma sak med mina närmsta vänner.

Vad ska jag göra för att hitta ett syfte, hitta en användbar väg för den här förbannelsen och tillgången? Kan någon relatera, kanske är det bara en tankekonstruktion med narcissistiska drag och inte så ovanlig? Det som talar emot narcissism är att jag är oerhört lyhörd och känner av åsikter och stämningar på frekvenser ingen annan i min närhet gör.

Inget geni, snäppet över medel om jag gör gratis iq test på nätet (115-117). Oerhört ”gul” med en uns ”röd” om man är lagd åt det hållet. Närmare bestämt ”debattören” i testet 16 personality’s. Mer åt det dominanta hållet, men väldigt lite. Är känslig för att känna mig undergiven, har stora problem med auktoriteter även om de har en extra tendens att dras till mig.
Ostrukturerad person utan en röd tråd i något. Har två haft stalkers efter mig, men det är mest en anekdot 😂

Reflektioner?
Citera
2024-09-20, 22:36
Medlem
Du kanske ska skaffa barn?

Du anpassar dig efter andra för att passa in i en grupp, varför gör du det?
Citera
2024-09-20, 22:38
Medlem
zombie-nations avatar
Vad har du för känslor som driver detta och vad är ditt mål? Det har en viss betydelse.
Citera
2024-09-20, 22:39
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GtfoFfs
Kanske är det bara en tankekonstruktion med narcissistiska drag och inte så ovanlig? Det som talar emot narcissism är att jag är oerhört lyhörd och känner av åsikter och stämningar på frekvenser ingen annan i min närhet gör.

Det kan nog stämma.
Snarare att det talar för narcissism att du tror att du är oerhört lyhörd och känner av åsikter och stämningar på frekvenser som ingen annan i din närhet gör.
Citera
2024-09-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debbaebba
Du kanske ska skaffa barn?

Du anpassar dig efter andra för att passa in i en grupp, varför gör du det?
Har två ! En flicka på 9, en pojke på 12. Lever för familjen i övrigt, men resten av livet är det ett skoskav som aldrig försvinner, i avsaknad av självuppfyllande tror jag
Citera
2024-09-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad har du för känslor som driver detta och vad är ditt mål? Det har en viss betydelse.
Sant. Jag tror att det är en del som vill vara till lags, för att inte skapa friktion. Men samtidig är det ett behov av att kontrollera, att jag vill sitta i förarsätet
Citera
2024-09-20, 22:44
Medlem
Fundera mer på vilka du vill tillhör och var du trivs bäst, istället för att dyka in i allt och anpassa dig.
Citera
2024-09-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Det kan nog stämma.
Snarare att det talar för narcissism att du tror att du är oerhört lyhörd och känner av åsikter och stämningar på frekvenser som ingen annan i din närhet gör.
Kanske, eftersom jag tog upp det är det inte uteslutet. Det som säger emot är att andra söker sig till mig, inte tvärt om, men det kanske är nåt jag missar.
Sen att jag känner så oerhört starkt för mina närmaste, men själva grejen att jag skulle kunna offra vem eller vad som helst för deras sak kanske är ett symtom, inte en motsägelse?
Citera
2024-09-20, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Fundera mer på vilka du vill tillhör och var du trivs bäst, istället för att dyka in i allt och anpassa dig.

Det har du kanske rätt i. Det är lätt att vilja vara kvar i det, för att jag har en känsla av kontroll. Så istället för att försöka dra nytta av det kanske jag snarare ska dra mig ur, hitta frid i ett liv utanför det sociala samspelet. Har egentligen inga problem med social isolering om jag tänker efter
Citera
2024-09-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GtfoFfs
Har två ! En flicka på 9, en pojke på 12. Lever för familjen i övrigt, men resten av livet är det ett skoskav som aldrig försvinner, i avsaknad av självuppfyllande tror jag

Men du säger att priset du betalar är dig själv och att du vill hitta din platts. Du kanske har det för bra för ditt eget bästa?
Börja med något flummigt som meditation?

Skulle du kunna göra något åt dina filosofier? Praktisera dina tankar så att det blir verkligt?
Citera
2024-09-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Debbaebba
Men du säger att priset du betalar är dig själv och att du vill hitta din platts. Du kanske har det för bra för ditt eget bästa?
Börja med något flummigt som meditation?

Skulle du kunna göra något åt dina filosofier? Praktisera dina tankar så att det blir verkligt?
Du är nog närmre svaret än du tror. Vi sitter i våra medelklasspalats med påhittade problem, där mitt är att jag kommer för bra överens med folk. Det låter helt jävla efterblivet när man säger det högt.

Mänskligheten är verkligen efterbliven, och jag är sure as shit en pusselbit av det 😂

Meditation kanske är en lösning, har hittills varit för rastlös för att fullfölja. Men ja, kontemplation är något jag försöker jobba med
Citera
2024-09-20, 23:41
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Vilket problem försöker du lösa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto