2024-09-20, 08:59
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jaha så socionomer på socialtjänsten är bildade menar du? Och på vilket sätt?

Jag skulle snarare säga att en destruktiv kultur utvecklats inom socialtjänsten där lagar och regler upphört att gälla och det är detta som Fia och hennes vänner kritiserar och protesterar emot.

Självklart spelar det roll att det är en kvinnodominerad arbetsplats när det gäller att utveckla destruktiva kulturer och kollektiva bias.

Varför så snarstucken?

Är inte du i fel tråd tycker du?
2024-09-20, 09:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Varför så snarstucken?

Är inte du i fel tråd tycker du?

Nja alltså det hör ju indirekt till tråden, eftersom det handlar om Fias och hennes vänners budskap som de försöker föra fram.

Och nej det är inte bara "desinformation" om socialtjänsten.
2024-09-20, 09:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Kurt-sune är trådens klamydia som vägrar försvinna, han tittar och följer inte personerna tråden handlar om, utan har någon personlig vendetta mot socialen, kvinnor, och logiskt tänkande som han maler på om här om och om igen. Mitt råd är att bara inte svara på han, finns inget vettigt att hämta.
Socialtjänsten och logiskt tänkande hör inte ihop. För då hade inte så många barn farit illa av deras "vård".

Citat:
Här är ett inlägg jag skrev med länkar till Fias domar
(FB) Skvaller om United Family Fia (Sofia Palm)
man kan inte läsa enbart domar för att förstå vad som hänt. Man behöver läsa ALLT material och det har ingen i denna tråd tillgång till. Domar bygger till absolut största del på vad soc påstår har hänt, men det behöver inte ha någon förankring i verkligheten att göra överhuvudtaget.

Citat:
Det finns absolut goda grunder till varför hennes barn är omhändertagna, räcker med att se hennes agerande på tiktok så förstår man att det är en mycket sjuk människa.
Det kan vara så att hon blivit sjuk av socialtjänstens behandling av henne.

Citat:
De största anledningarna till omhändertagandet är att barnen har visat upp ett icke åldersadekvat sexuellt beteende, samt Fias brist på empati, känslomässig tillgänglighet och att inte kunna skilja på sina och barnens behov.
Påstår socialtjänsten ja. Det är inte samma sak som fakta.
2024-09-20, 09:26
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Nja alltså det hör ju indirekt till tråden, eftersom det handlar om Fias och hennes vänners budskap som de försöker föra fram.

Och nej det är inte bara "desinformation" om socialtjänsten.

Varför så snarstucken?

Att dina långa upprepande långa rants hör till trådens ämne är du ensam om att tycka.

Här handlar det om Youtuber's och övriga videokreatörer.

Det du fastnat i och kör som i oändlig loop passar in i andra forumdelar.
2024-09-20, 09:29
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Varför så snarstucken?

Att dina långa upprepande långa rants hör till trådens ämne är du ensam om att tycka.
I denna tråd möjligen som samlat allehanda stövelslickare som njuter av att se föräldrar och barn lida av socialtjänstens maktmissbruk.

Citat:
Här handlar det om Youtuber's och övriga videokreatörer.

Det du fastnat i och kör som i oändlig loop passar in i andra forumdelar.

Indirekt så handlar ju tråden om socialtjänsten och hur de behandlar föräldrar och barn. Ett bra och viktigt ämne att diskutera och bra av Fia och hennes vänner att belysa, även om de inte är så skickliga kommunikatörer.
2024-09-20, 09:39
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
I denna tråd möjligen som samlat allehanda stövelslickare som njuter av att se föräldrar och barn lida av socialtjänstens maktmissbruk.

Indirekt så handlar ju tråden om socialtjänsten och hur de behandlar föräldrar och barn. Ett bra och viktigt ämne att diskutera och bra av Fia och hennes vänner att belysa, även om de inte är så skickliga kommunikatörer.

Skapa då en ny tråd under rätt forumdel där du kan få rätt respons och föra diskussionen framåt.

Här blir du indirekt ett irritationsmoment.

Tyvärr.

Men varför så snarstucken?
2024-09-20, 09:40
Medlem
LM tycker att hon har en föräldraförmåga på 8,9 och inte 2,5 som utredningshemmet bedömde den till
2024-09-20, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
LM tycker att hon har en föräldraförmåga på 8,9 och inte 2,5 som utredningshemmet bedömde den till
Ja nästan 9 eftersom hon inte är helt perfekt
2024-09-20, 09:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Skapa då en ny tråd under rätt forumdel där du kan få rätt respons och föra diskussionen framåt.

Här blir du indirekt ett irritationsmoment.

Tyvärr.
Det gör mig inget. Det är kul att reta upp folk för då vet man att man är något på spåren. När man inte får svar utan bara glåpord ja då är det nog så att man träffar en öm punkt.

Citat:
Men varför så snarstucken?

Därför att jag vet att mycket av de Fia och FU säger stämmer överens med verkligheten, även de är gravt oskickliga kommunikatörer. Socialtjänsten är till stor del en cancer i samhället som bara förstör människor och barn och skapar individer som Fia. Hon är med all sannolikhet en produkt av socialtjänstens behandling av henne.
2024-09-20, 09:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Då förstår jag.

Du vill provocera eftersom du blir provocerad å Fias vägnar.

Ja eftersom jag vet hur socialtjänsten fungerar, eller snarare inte fungerar. Kritiken mot dem är fullständigt befogad och det är konstigt att inte fler sluter upp och säger sanningen om vad de håller på med om dagarna. Det finns ingen statistik som talar för att de gör skäl för sin lön, utan snarare orsakar svåra skador på människor och psykisk ohälsa som syns tydligt när det kommer till trådens huvudperson och organisation.

Jag håller på inget sätt med om allt Fia säger, men samtidigt inser jag att det fanns en Fia innan hennes barn togs och att det är ett svårt trauma att bli av med sina barn på det sätt som hon blivit.
2024-09-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Ja nästan 9 eftersom hon inte är helt perfekt
Sonen blev inte omhändertagen efter utredning, hon och sonen åkte hem tillsammans och bodde tillsammans i flera månader , Omhändertagandet skedde först när hon isolerade sig och sonen hemma och inte gjorde det hon skulle för att sonen skulle bo kvar hemma vilket bla var att låta sonen gå på förskola detta har LM fått förklarat för sig
2024-09-20, 10:36
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Socialtjänsten och logiskt tänkande hör inte ihop. För då hade inte så många barn farit illa av deras "vård".

man kan inte läsa enbart domar för att förstå vad som hänt. Man behöver läsa ALLT material och det har ingen i denna tråd tillgång till. Domar bygger till absolut största del på vad soc påstår har hänt, men det behöver inte ha någon förankring i verkligheten att göra överhuvudtaget.

Det kan vara så att hon blivit sjuk av socialtjänstens behandling av henne.

Påstår socialtjänsten ja. Det är inte samma sak som fakta.

Du har något fel i huvudet som ska återupprepa samma sak om och om igen, du har sagt exakt det här till mig flertalet gånger, och jag har bemött det flertalet gånger likaväl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in