Lite inputs från de första 350 sidorna i 117 jag reagerat på.
1. Intressant att se hur polisen kartlägger allting i jakten på bevis m.m. De eftersökte hur ofta han har skatebord med sig till skolan och förutom vittnesmål från lärare och elever så har de har kollat alla övervakningsfilmer den tiden Tim går till skolan från skolstart 9/1 till 18/3 (dagen hon hittats mördad)
34 dagar finns han med.
EN enda gång har han skateboard och det var den dagen Maja mördades.
Intressanta var även att det var ENDA dagen han hade shorts på sig (Mars och ca 6 grader)
Jag kunde notera att ALLA andra dagar hade han blå byxor (såg ut som exakt samma och vet att det skrivits någonstans att han alltid hade samma byxor)
När man läser hans förhör så låter han ordentligt korkad, riktigt efterbliven som agerar helt i aggression men här kan man ändå se att han har ett planeringstänk.
Så "smart" är han ändå att han inte tar på sig sina byxor (de enda?) vilket visar på att mordet och utförandet var planerat redan innan.
Även att skateboarden (den gamla trasiga, absolut inte hans nya) var med till skolan vilket tyder på att även skateboarden (och knivarna) ingick i hans planering.
2. Tim (5) och en annan häktad (14)pratade en del när de spelade spel ihop. Droger bland annat.
Båda vakterna vittnade om ett samtal Tim haft med 14 om liket vid gruvan som skulle grävas upp (som nämnts tidigare, även i Tims förhör)
14 säger till Tim typ "hon har nog legat där ett tag och väntat nu" så skrattar de båda, de blev tillsagda av vakterna och fortsatte istället att "mumla" om vad vakterna tror var samma händelse.
Ena vakten berättar att Tim inte pratar så mycket och inte hänger med i det sociala snacket men denna händelse så visste han vad han pratade om så hoppas verkligen att polisen kollar upp "historian"
Den andra vakten berättar att så fort hon och den andra vakten frågade vad de sa så tystnade de och säger inget.
"Eftersom både Anna och hennes kollega
vet vad de båda är misstänkta för så reagerade de på det de sa"
Det fetade: Så han har hittat en likasinnad? Nu lär det ju med största sannolikhet bli rättspsykiatrisk vård för Tim annars hade han nog gjort sig en del vänner på kåken..
nr 14 heter tydligen Alex*nder om någon har koll på häktade i borås ^^
3. I ett tidigt förhör nämner Tim att han fått en film skickad till sig på 3 killar som skjuter Maja, de hotade honom att de skulle skada hans familj om han gjorde något.
Hans fantasi är inte att leka med

detta var några dagar efter att Maja hittats och ett tydligt exempel på hans intelligensnivå eftersom han borde fattat att det skulle synas om Maja hade blivit skjuten
En av vårdarnas uppgifter:
Citat:
"Pratade medans vi satt och pusslade. Tim hör en klients röst i köket och säger ”det låter som han
som sköt Maja”
Stolpar nu upp det han sade:
3 killar, en svensk och 2 från utlandet
Svensk som filmar
Maja gick på en bro och han sköt henne i ryggen med 2 skott och ett i nacken
Vapnet har inget ljud ( ljuddämpare)
Knivar och huvor på sig
Säljer vapen
En åker till hemlandet
Tagit fingeravtryck med blod på mig
Skickat video
Saknar mina kläder
Tvätta kläder, kåda på dem som inte går bort. Kådan kommer från vedhög hemma i trädgården. "
2 dar senare till samma vårdare:
Citat:
"Även idag sitter jag och Tim och pusslar, då han nämner 3 unga killar som är dumma och har
vapen och skjuter. ”De har skjutit Maja. 2 skott i ryggen och ett i nacken”.
”De har sagt att om jag går till polisen ska de göra honom och hans familj illa”