2024-09-06, 10:51
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kvartalsrapport idag 0900. Någon som tror på en förbättring?

Nattsvart.

” Fingerprint Cards, som tillverkar teknologi för fingertrycksavkänning, redovisar ett rörelseresultat om -90,8 miljoner kronor (-75,7) för det andra kvartalet 2024.
Uppdaterad: 15 augusti 2024, 07:20
Publicerad: 15 augusti 2024, 07:07

Rörelsemarginalen blev -80,8 procent (-37,3) och bruttomarginalen uppgick till 3,7 procent (13,1).

Nettoomsättningen uppgick till 112 miljoner kronor (203). Inom bolagets kärnprodukter var intäktstillväxten 10,5-procent inom kärnproduktgrupperna, utanför Mobile, enligt bolaget.”

Nu ska du inte vara så negstiv!
Det är baissare som snackar ner kursen och blankare som trycker ner kursen men snart rullas de smarta korten ut och blankarna måste täcka sina positioner, då kommer raketen dra iväg blixtsnabbt och då gäller det att vara ombord!
2024-09-06, 11:33
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det är baissare som snackar ner kursen och blankare som trycker ner kursen men snart rullas de smarta korten ut och blankarna måste täcka sina positioner, då kommer raketen dra iväg blixtsnabbt och då gäller det att vara ombord!

Med 25% marginal måste de 4 dubbla omsättningen tills 241231. För nå breakeven.

Kassan är tom det datumet. De bränner 75msek i kvartalet och kassan är 150m Sek.
2024-09-06, 19:54
Medlem
Lever detta bolag fortfarande, var väl runt 2017 korten skulle rullas ut,och en legend som Crowhater hade aktier för några hundra mille om jag minns rätt, nån som vet om han sålde i tid,vart tunt med nyheter om denna legend
2024-09-06, 22:52
Medlem
Harry_s avatar
https://www.fingerprints.com/se/investors/aktien/agarforhallanden/

jag är mest nyfiken på pizzabagaren som äger 20miljoner B aktier
blev han lurad tro?
2024-09-07, 08:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
https://www.fingerprints.com/se/investors/aktien/agarforhallanden/

jag är mest nyfiken på pizzabagaren som äger 20miljoner B aktier
blev han lurad tro?

Well, kassan räcker till december. Sedan är det slut om de inte lånar, gör en FE eller lyckas sälja någon tillgång.

Att de skulle få fart på tillverkning och försäljning helt plötsligt ser jag som uteslutet.

Så fungerar det i alla ekonomier. Visa överlever inte.
2024-09-09, 01:11
Bannlyst
Suverän uppfinning
2024-09-18, 10:44
Medlem
Mullrets avatar
Kan de resa sig på 9?

https://www.biometricupdate.com/202409/biometric-payment-cards-from-fpc-and-infineon-ready-for-mass-production?fbclid=IwY2xjawFXbI9leHRuA2F lbQIxMQABHQgYBzZhCBOSljRqG7fSiMHqU8vf3fUu9yng42VeM Atx8lLbYt_Js6nGeQ_aem_tmZvi-FOKJL3lfXfYPsCbQ

Infineon är ju stora och de kanske kan övertala alla dessa kreditkortsföretag att använda biometri?

Börjar en bank blir det snöbollseffekt.

Men, någon återgång till haussen med Apple och iPhone lär det inte bli.

Någon som vågar satsa en slant?
2024-09-18, 17:04
Medlem
Harry_s avatar
inget snack om att Fingerprint är framtiden
man glömmer nästan pinkoden av att använda fingret
om jag fick bestämma skulle jag sätta Fingerprint i allt som går att sätta i.
konstigt att det inte är standard i bilar
bara att lägga sensor i startknappen
2024-09-19, 09:51
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
inget snack om att Fingerprint är framtiden
man glömmer nästan pinkoden av att använda fingret
om jag fick bestämma skulle jag sätta Fingerprint i allt som går att sätta i.
konstigt att det inte är standard i bilar
bara att lägga sensor i startknappen

Att fingersensorer är framtiden behöver inte betyda att det är Fing som levererar dem.
2024-09-19, 11:17
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ringhals3 är det som passar Rinhals3 bäst i ögonblicket och Ringhals3 kan alla bolag oavsett deras marknad.
(FB) Diamyd Medical - DMYD B
2024-09-19, 11:29
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Ringhals3 är det som passar Rinhals3 bäst i ögonblicket och Ringhals3 kan alla bolag oavsett deras marknad.

Du behöver inte gå in i andra trådar för att försöka snacka upp din aktie. Det räcker att du skriver hundratals inlägg i den dedikerade tråden.
2024-09-19, 11:32
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Du behöver inte gå in i andra trådar för att försöka snacka upp din aktie. Det räcker att du skriver hundratals inlägg i den dedikerade tråden.
OH
Ursäkta om den tån var öm.
Du tar dig rätten att skriva i "min" tråd men jag får inte skriva i din och påpeka vindflöjeln Ringhals3.

Edit
Ojdå det var ditt första inlägg i Fingerprint Cards.
Undrar varför?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in