2024-09-19, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Lidls choklad är god! Vit choklad med torkade jordgubbar är mumma.

Ja jävlar den är god men man ska ha en likadan fast med lakritsspån inblandat i att mixa med för att få den ultimata smakupplevelsen.

Finns en i samma serie med ett kakpaket på också som är klart godkänd.

Sen i lågprisserien finns det en "frukt och mandel" som är godare än Marabous. Tror den kostar 7,90 för 100g.
Citera
2024-09-19, 02:51
Medlem
Pungsvings avatar
Försämringen har kommit i etapper. På 70-talet var Marabou insvepta i aluminiumfolie med papper utanpå, lyxsmak. På 90-talet smakade de lite annorlunda, lite billigare smak. Efter det gav jag upp. Allt godis började smaka socker och billiga kemikalier. Man kan undra vem som köper.
Citera
2024-09-19, 03:25
Medlem
Fojoss avatar
Marabou var aldrig ett "kvalitétsmärke", utan ett billigt alternativ.
Citera
2024-09-19, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Mondeles är ju skitchokolad rakt igenom. Deras affärsverksamhet går ut på att köpa upp kända märken och sänka kvalitén på råvarorna radikalt och därmed tyvärr fördärva det som fanns och hoppas på att folk köper produkten av gammal vana. Chokoladen i Marabou och fettkvalitén är oätlig. Man känner hur fel det är i munnen. Så att de sänker andelen mandlar förvånar mig inte det minsta.

Aha, ljuset går upp även för mig tillslut. Exakt det här hände med mitt favoritgodis Basset Winegum för massa år sedan. Har inte köpt en enda påse sedan dess. Finns såklart kopior som kör på originalreceptet men inte så lätt att hitta. Finns dock ibland som lösvikt. Var ligger vinsten med allt detta? Måste ju tappa oerhört mycket kunder, eller? Märklig affärsidé. Hade förstått om innehållet ändrats till sämre ingredienser men att textur och smak fortfarande var samma men nu är allt borta. Det kan inte vara billigt att köpa alla dessa kända märken, så att ändra produkten så kunderna försvinner måste vara ren förlustaffär...
Citera
2024-09-19, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Försämringen har kommit i etapper. På 70-talet var Marabou insvepta i aluminiumfolie med papper utanpå, lyxsmak. På 90-talet smakade de lite annorlunda, lite billigare smak. Efter det gav jag upp. Allt godis började smaka socker och billiga kemikalier. Man kan undra vem som köper.

Vilken nostalgitripp. Hade helt glömt aluminiumfoliet på kexchokladen. Då var det något störigt som man ibland fick i munnen. Nu hade jag nästan kunnat betala mer för det.
Citera
2024-09-19, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
https://irecommend.ru/sites/default/files/user-images/2310885/QrRKolGcgJKFyLczyifywQ.jpg

Marabou kan dra åt helvete! Köpte pistash limited edition för 16kr på utrea. Det var 0 % pistash i. Med smak av menas syntetisk smak som ska likna pistash. Smakade som deras äckliga polka variant. De som jobbar för marabou, fuck off. Falsk marknadsföring, falska priser. Vilka är de grisiga fjortisarna som jobbar på marabou och som kommer på såna här smaker som inte ens lever upp? OLW och estrella har lite liknande problem.

Ja, med smak av, extrakt, juice från koncentrat, etc betyder att smaken har tagits fram i ett laboratorium där dom anser att smaken liknar det den ska smaka. Jag tycker det är helt ok för jag köper åtminstone inte godis och tror att jag trycker i mig en hälsosam måltid mat. Det blir dock knasigt när man gör ett blindtest och inte vet vad det är för smak
Citera
2024-09-19, 04:11
Medlem
Marabou blev skit redan för ca25 år sedan.
Schweizernöt var min favorit men plötsligt fann man bitar av hasselnötskal i stort sett varje tugga, jag skippade marabou för Cloetta’s tarragona istället
Citera
2024-09-19, 06:03
Medlem
MyJustices avatar
Marabou Är ett i raden av uppköpta bolag
Man använder trademark och förpackning .
Men innehållet är förändrat till en kass produkt .
Var realistisk och förstå att de kända märken alla är uppköpta och förstörda
Gäller faktiskt alla produkter inte bara choklad .
Marabou är en inte choklad längre , det är nånting annat
det smakar inte gott helt enkelt tyvärr.
Tycker att du ska testa dig fram i Lidls choklad sortiment-
Senast redigerad av MyJustice 2024-09-19 kl. 06:05.
Citera
2024-09-19, 06:30
Avslutad
All annan choklad är godare än marabous. Bara söt och äcklig och har noll chokladsmak.

Fazer är mycket godare
Citera
2024-09-19, 06:42
Medlem
Finns det någon annan chokladkaka som har russin och MANDEL?

Jag tycker bara man hittar med hasselnöt, eller mindre utan russin.
Citera
2024-09-19, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Chokladen i Amerika smakar så har jag hört? Inte smakat själv me gäller t.ex Hershey.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/jan/04/why-is-american-chocolate-so-disgusting-you-really-dont-want-to-know

Mondelez kanske har blivit inspirerade?

Själv köper jag främst Fazers choklad numera. Och Marabou helnöt då som iaf smakade bra senaste gången

Det är precis den smaken. Fast bara på frukt och mandel, eller så är det så att smaken av den vidrigt söta chokladen kommer fram mer när den blandas med russinen.
Citera
2024-09-19, 08:04
Medlem
Du har en sofistikerad smak eller som jag skulle beskriva den jäkligt äcklig. Gillar du romrussin glass också?!

Synd att dom förstörd din favorit choklad dock. Tycker det är många klassiker inom godis världen som tappat stilen. Till ex Gott och Blandat och Bassets vingummi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in