2024-09-18, 18:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej! Din länk gick INTE till en retroaktiv epidemilogisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccinprogram jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade.

Hade du någon sådan studie som du vill länka till?

222 Research Papers Supporting The Vaccine/Autism Link: https://www.scribd.com/doc/220807175/214-Research-Papers-Supporting-the-Vaccine-Autism-Link#

Exakt. Studien i fråga påstår INTE att det finns ett samband mellan autism och vaccin.

Han fick under presskonferensen frågan om han personligen kunde rekommendera MMR-vacciner till undrande föräldrar och svarade då sanningsenligt att nej, det kunde han inte, att han istället rekommenderade singelvaccinerna mot samma smittsjukdomar.

Så, varför sköt då antalet barn med en eller flera kroniska sjukdomar spikrakt upp i höjden precis när antalet barnvacciner fördubblades och senare tredubblades med början slutet av 80-talet?

Från ca 5% tidigt 80-tal till att i dag ligga runt 55% still counting? Mer än hälften av USAs befolkning?

Från ca 1 av 10000 med autism till att i dag ligga på ca 1 av 35?

Bara ett lustigt litet sammanträffande?

Genetisk epidemi? Evolution i racerfart?

Och i USA ökar den dramatiskt och ligger i dag bland de lägsta i världens rika länder?

Så, varför forskar då ingen ansvarig myndighet "inom detta", menar du?

Är undran över orsakerna till en aldrig tidigare sedd amerikansk epidemi i kroniska sjukdomar att "jaga väderkvarnar", menar Du?

Varför vill inte HHS/FDA/CDC/NIH/etc veta vad som ligger bakom denna nationella episka katastrof, menar du?

De har andra, mycket viktigare saker för sig?

200 studier kopplar vaccin och sjukdomar?? Uppenbarligen har du inte läst dessa. Tre nämner vaccin som en koppling, en av dessa menar att detta behöver forskas mer om. Resten verkar mer se miljögifter som en av orsakerna till autism.

Men bra då kan vi konstatera att den studien i Lancet inte kopplade eller visade vaccin och autism utan det är bedragaren Andrew Wakefields fantasier för egen vinnings skull!

Källa på att kroniska sjukdomar sköt i höjden bland vaccinerade barn, citera och förklara. Per land och per 100000!

Med tanke på religösa och frihetsivrare, läs laglösa, stollar i USA och den stora ojämlikheten i sjukvården där så är det inte en bra forsknings underlag. Västeuropa hade mycket bättre, men du har en osund intresse för USA så det flyger dig över huvudet!

Jag skiter i vad amerikanska myndigheter forskare i, för jag bor i Europa!

Så jag väntar här tills du klämmer ur dig riktiga källor. Även om det kommer återigen bli den som väntat på något intressant väntar förgäves!
Citera
2024-09-18, 18:29
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Menar du att jag ska leta reda på underlag till Dina påståenden?

Igen. Antingen så länkar du till en retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccinprogram jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade, eller så förklarar du varför någon sådan studie, mer än ett sekel sedan massvaccinerna inleddes, fortfarande inte har genomförts.

Och skippa gärna det religiöst fanatiska vaccin-pladdret = farma-hora.

Det är rent absurt att du fortsätter kräva samma studie gång på gång när det redan har postats flera gånger tidigare att det finns forskning som visar att vacciner är både säkra och effektiva. Vetenskapliga studier, långvariga uppföljningar och övervakningssystem har visat detta om och om igen. Att du ignorerar dessa bevis och kräver något som redan har blivit besvarat är bara ett sätt att undvika fakta. Sluta spela ovetande och börja faktiskt läsa det som redan har presenterats.

Varsågod...

Bröder och systrar, låt oss alla samlas kring det heliga konsensus om vacciner! Amen! Dessa välsignade droppar av vetenskapligt upplysning har skyddat oss i generationer från pesten, polion och mässlingen. Och nu, med det moderna mRNA:s nåd, står vi starka mot pandemiernas plågor. Förkasta ej denna gåva från laboratorierna, ty bevisen är många och starka. Vacciner är säkra, effektiva och räddar liv – kan jag få ett Halleluja för vetenskapen?
Citera
2024-09-18, 18:35
Avstängd
Till er andra.

Skälet till att jag diskuterar situationen i just USA är att det landet de facto tvångsvaccinerar nyfödda/spädbarn/småbarn med mer än dubbelt så fler vacciner/doser än de länder som kommer direkt efter i listan.

Här är konsekvenserna glasklara för var och en som orkar ta del av informationen som trots allt finns där.

Andelen amerikaner med en eller fler kroniska sjukdomar har sedan tidigt 80-tal gått från ca 5% till att i dag ligga runt 55% = mer än hälften av alla amerikaner!!! lider i dag av en eller flera kroniska sjukdomar.

Och då infinner sig naturligtvis frågan om ansvariga myndigheter har försökt att reda på vad denna explosion i kroniska sjukdomar beror på och svaret blir tyvärr ett rungande, nej.

Och följdfrågan blir då den om varför i hela friden de inte har gjort det.

Någon som vet?

Orsaken måste finnas i förändringar i miljön givet att genetiska förändringar på populationsnivå inte är möjliga på så kort tid.

VAD är det då i miljön som har förändrats?
1. Antalet vacciner och doser till spädbarn/småbarn fördubblades och därpå tredubblades i slutet av 80-talet precis samtidigt som de kroniska sjukdomarna sköt spikrakt upp i höjden, still rising.

2. Det finns ett miljögift som ökade dramatiskt med början av 90-talet och det är Monsanto/Bayers Roundup vars mest aktiva komponent utgörs av glyfosat och som ett växande antal experter världen över tros ha del i explosionen av kroniska sjukdomar.

3. Sedan så är det alla andra mer eller mindre kända miljögifter som amerikanska kapitalägare älskar att spruta över både människor och djur, ultra-processerad mat, etc, men här har jag inte hittat något som korrelerar lika direkt som explosionen av barnvacciner och glyfosat.
Skälet till att det här har fått pågå och pågå så länge utan åtgärd är att Big pharma, Big Ag, Big etc, för länge sedan har köpt upp de folkvalda lagstiftare (Kongressen) och myndigheter som är satta övervaka deras framfart.

Exempelvis så har vi den myndighet i USA som är satt att bevaka läkemedelsindustrins produkter, inklusive barnvaccinerna, FDA, har en budjet som betalas till 45% av samma industri som de är satta att reglera och övervaka. Och då talar vi bara pengar som betalas ut helt öppet.

Det här har till och med ett namn: "regulatory capture".

Och ja, det här utgör en stor del av förklaringen till att alla de miljarders miljarder dollar i skattepengar som ärligen går till ansvariga myndigheter (FDA/NIH/CDC/EPA/etc) inte används ens till en ytterst liten liten del för att forska reda på vad som ligger bakom sagda epidemi.

Systemisk massiv korruption på det amerikanska folkets bekostnad.

Vansinne.
Citera
2024-09-18, 18:52
Medlem
Citat:
Till er andra.

Skälet till att jag diskuterar situationen i just USA är att det landet de facto tvångsvaccinerar nyfödda/spädbarn/småbarn med mer än dubbelt så fler vacciner/doser än de länder som kommer direkt efter i listan.

Här är konsekvenserna glasklara för var och en som orkar ta del av informationen som trots allt finns där.

Andelen amerikaner med en eller fler kroniska sjukdomar har sedan tidigt 80-tal gått från ca 5% till att i dag ligga runt 55% = mer än hälften av alla amerikaner!!! lider i dag av en eller flera kroniska sjukdomar.

Och då infinner sig naturligtvis frågan om ansvariga myndigheter har försökt att reda på vad denna explosion i kroniska sjukdomar beror på och svaret blir tyvärr ett rungande, nej.

Någon som vet?

systemet ägs av människor som aktivt driver en eugenisk/rashygienisk agenda?
Citera
2024-09-18, 19:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till er andra.

Inga barn i USA tvångsvaccineras. Det finns länder (som stora delar av Sydamerika eller Frankrike) där barnvacciner är obligatoriska - men USA är inte ett av dessa. Visst, de flesta stater har krav på vaccinering för att gå i skola, men det går bra att strunta i vaccinerna och anordna hemskolning. Det går även att slippa vaccinering av medicinska, religiösa eller filosofiska skäl (med vissa variationer stater emellan).

Det är ju dessutom lustigt att du påstår att barnen skulle tvångsvaccineras i USA med tanke på att du även påstår att där finns hundratusentals barn som är ovaccinerade och som skulle kunna användas som referensgrupp i de jämförande studier du har fått dille på att ”ansvariga myndigheter” (som du ändå inte verkar tro på) borde ordna..

Men självmotsägelser, fel och påståenden utan källor verkar ju vara ditt modus…
Citera
2024-09-18, 20:47
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Till er andra.

Någon som vet?

Orsaken måste finnas i förändringar i miljön givet att genetiska förändringar på populationsnivå inte är möjliga på så kort tid.

VAD är det då i miljön som har förändrats?
1. Antalet vacciner och doser till spädbarn/småbarn fördubblades och därpå tredubblades i slutet av 80-talet precis samtidigt som de kroniska sjukdomarna sköt spikrakt upp i höjden, still rising.

2. Det finns ett miljögift som ökade dramatiskt med början av 90-talet och det är Monsanto/Bayers Roundup vars mest aktiva komponent utgörs av glyfosat och som ett växande antal experter världen över tros ha del i explosionen av kroniska sjukdomar.

3. Sedan så är det alla andra mer eller mindre kända miljögifter som amerikanska kapitalägare älskar att spruta över både människor och djur, ultra-processerad mat, etc, men här har jag inte hittat något som korrelerar lika direkt som explosionen av barnvacciner och glyfosat.
Skälet till att det här har fått pågå och pågå så länge utan åtgärd är att Big pharma, Big Ag, Big etc, för länge sedan har köpt upp de folkvalda lagstiftare (Kongressen) och myndigheter som är satta övervaka deras framfart.

Exempelvis så har vi den myndighet i USA som är satt att bevaka läkemedelsindustrins produkter, inklusive barnvaccinerna, FDA, har en budjet som betalas till 45% av samma industri som de är satta att reglera och övervaka. Och då talar vi bara pengar som betalas ut helt öppet.

Det här har till och med ett namn: "regulatory capture".

Och ja, det här utgör en stor del av förklaringen till att alla de miljarders miljarder dollar i skattepengar som ärligen går till ansvariga myndigheter (FDA/NIH/CDC/EPA/etc) inte används ens till en ytterst liten liten del för att forska reda på vad som ligger bakom sagda epidemi.

Systemisk massiv korruption på det amerikanska folkets bekostnad.

Vansinne.

Så nu tog argumentationen slut och då tar du till ”till er andra”. Fegeheten är stor!

Inga källor på att barnen i USA tvångsvaccinering denna gången heller, bara påståenden.

Inga källor på på dessa kraftiga ökning av kroniska sjukdomar bland amerikaner till 55% och ej heller får vi veta vilka sjukdomarna det gäller!

Det enda glasklara är att en uttorkad källa i Sahara ger mer än ditt påhittade svammel!
Citera
2024-09-18, 20:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
De facto.

Samtliga delstater följer CDCs "recomendations" avseende barnvaccinprogram i allt väsentligt till punkt och pricka och om föräldrar vägrar att låta vaccinera sina barn på det sättet så förvägras de förskola och skolgång = de facto tvångsvaccineras.
Förutom alla stater som inte alls följer rekommendationerna utan gör undantag för religiösa, filosofiska och (förstås) medicinska skäl. Till skillnad från dig har jag naturligtvis belägg för mina påståenden också:

Polar Graph on State School Vaccination Exemptions Law

Du glömde svara på varför du både påstår att man i USA tvångsvaccinerar barnen samtidigt som du påstår att där finns hundratusentals helt ovaccinerade barn? Hur får du ihop dessa påståenden? Och du ”glömde” svara på mina tidigare frågor idag helt också: (FB) Vaccin gör människor sjuka - (Autism, Adhd, utvecklingsstörningar, allergier etc.)
Citera
2024-09-18, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Förutom alla stater som inte alls följer rekommendationerna utan gör undantag för religiösa, filosofiska och (förstås) medicinska skäl. Till skillnad från dig har jag naturligtvis belägg för mina påståenden också:

Polar Graph on State School Vaccination Exemptions Law

Du glömde svara på varför du både påstår att man i USA tvångsvaccinerar barnen samtidigt som du påstår att där finns hundratusentals helt ovaccinerade barn? Hur får du ihop dessa påståenden?
Igen, SnakePlisssken fulciterar i vanlig ordning när de verkliga argumenten tryter.

Jag skriver "de facto" av en anledning.

Att förvägras förskola och skolgång för sina barn om de vägrar att låta vaccinera dem enligt CDCs "recomendations" vore naturligtvis en katastrof för den stora majoriteten amerikanska föräldrar och barn = de facto.

Ja, möjligheten att åberopa religiösa/filosofiska skäl till att avstå finns, men trycket är hårt och inte alla känner till reglerna i de olika delstaterna.

Sedan så finns det naturligtvis en mycket stor del av föräldrar som har gått på propagandan om "safe and effective". Det är inte för inte som USA är ett av de två länder i världen som tillåter direktreklam till allmänheten för receptbelagda mediciner och för vacciner.

Det i sin tur förklarar dessutom varför Main Stream Media i det landet som en man lyder Big Pharma som en lydig hund i allt som har med "safe and effective" att göra.

Givet den massiva reklamen rakt in i allmänhetens vardagsrum år in och år ut så är det i dag ingen Mainstream nyhetsredaktion som skulle överleva en vecka utan Big Pharmas blodspengar.

Så nej, SnakePlisssken har inte ett ärligt uppsåt när han deltar i olika diskussioner här i forumet.

Frågan är som sagt varför, vad som verkligen driver honom.

Förslag?
Citera
2024-09-18, 21:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Igen, SnakePlisssken fulciterar i vanlig ordning när de verkliga argumenten tryter.
Vad har jag felciterat menar du? Det var ibte ens något citat i inlägget du just besvarade.

Citat:
Ja det får man ju hoppas - dessvärre verkar anledningen vara att du inte förstår vad ”de facto” betyder, eller så fortsätter du låtsas som om inte alla stater gör undantag för barn som har medicinska skäl (alla 50 stater), och de flesta för religiösa skäl (46 stater) samt att 17 stater gör undantag för något så flummigt som filosofiska eller ”personliga” skäl:
Citat:
The distinction between religious and philosophical/personal exemptions varies from state to state, depending primarily on the manner in which the laws are implementerad and enforced. In many states the process of claiming a nonmedical exemption requires less effort than fulfilling the immunization requirements, and often no there is no contact between the parent and health personnel.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1497335/pdf/12037257.pdf

- Enklare än att vaccinera sig och ingen kontakt med hälsovården….
Så vari består påtryckningarna menar du? Är det dina paranoida föreställningar om att alla har slutat tänka eftersom de sitter och läser CNN istället för att hänga på bitchute?

Om föräldrarna är så ointresserade av sina barn så de hellre vaccinerar dem trots att de själva har fått för sig att det skulle vara skadligt, än tar reda på hur enkelt det är att avstå vacciner så är det naturligtvis tråkigt, men då kan de ju å andra sidan inte heller vara särskilt övertygade…

Och som redan påpekats flera gånger så kan man i alla stater även välja hemskolning om man vill avstå vaccinering.

Och som vanligt är dina inlägg fulla av påståenden utan källor och personliga påhopp - det tar jag dock mest som smicker eftersom jag vet att det bottnar i att jag motbevisat dig så många gånger att du numera alternerar mellan att ignorera mig och komma med beskyllningar mot mig. Dock presterar du fortfarande inte fler bevis, så det är ju lite tråkigt att du inte lärt dig ens något så fundamentalt…
Senast redigerad av SnakePlisssken 2024-09-18 kl. 22:07.
Citera
2024-09-18, 22:30
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Att förvägras förskola och skolgång för sina barn om de vägrar att låta vaccinera dem enligt CDCs "recomendations" vore naturligtvis en katastrof för den stora majoriteten amerikanska föräldrar och barn = de facto.

Ja, möjligheten att åberopa religiösa/filosofiska skäl till att avstå finns, men trycket är hårt och inte alla känner till reglerna i de olika delstaterna.

Sedan så finns det naturligtvis en mycket stor del av föräldrar som har gått på propagandan om "safe and effective". Det är inte för inte som USA är ett av de två länder i världen som tillåter direktreklam till allmänheten för receptbelagda mediciner och för vacciner.

Det i sin tur förklarar dessutom varför Main Stream Media i det landet som en man lyder Big Pharma som en lydig hund i allt som har med "safe and effective" att göra.

Givet den massiva reklamen rakt in i allmänhetens vardagsrum år in och år ut så är det i dag ingen Mainstream nyhetsredaktion som skulle överleva en vecka utan Big Pharmas blodspengar.

Så nej, SnakePlisssken har inte ett ärligt uppsåt när han deltar i olika diskussioner här i forumet.

Frågan är som sagt varför, vad som verkligen driver honom.

Förslag?

Att du insisterar på att kalla något "de facto" gör inte påståendet mer korrekt. Att förvägra barn skolgång på grund av ovaccinerade status är inte någon generell sanning i USA. Det är helt enkelt fel. Ja, det finns krav på vaccinationer i många delstater, men dessa krav åtföljs av undantag, både religiösa och filosofiska, som de flesta är väl medvetna om. Att påstå att föräldrar över hela USA är förblindade av något slags tvång eller propaganda är ett klassiskt överdrivet argument som förvränger verkligheten.

När du pratar om "tryck" från samhället, då måste du förstå att detta tryck existerar för att skydda folkhälsan. Det är inte något mystiskt eller ondskefullt bakom vaccinationsprogrammen – de bygger på vetenskaplig konsensus och skyddar miljoner från allvarliga sjukdomar. Din misstänkliggörande av både föräldrar och "Main Stream Media" faller platt när man ser hur mycket forskning och ansvar som ligger bakom vacciner och de rekommendationer som görs. Att kalla något för "propaganda" enbart för att det går emot din personliga ståndpunkt gör inte din argumentation mer trovärdig.

Vad gäller direktreklam för läkemedel och vacciner, ja, USA har en unik position där, men att antyda att detta skulle betyda att hela nyhetsmedia kontrolleras av läkemedelsindustrin är absurt. Du underskattar både journalistisk integritet och allmänhetens förmåga att tänka kritiskt. Den typ av argumentation du använder för att misstänkliggöra andra, som SnakePlisssken i detta fall, speglar bara bristen på substans i dina egna ståndpunkter.
Citera
2024-09-18, 23:53
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Att anklaga någon för att aktivt mörklägga sanning och sprida påståenden som saknar grund är inte bara felaktigt, det är intellektuellt ohederligt.

Du bara ordbajsar vidare.
Nej, sanningen är aldrig fel att säga.

Citat:
Ditt uttalande saknar konkreta fakta, och det är tydligt att du hellre väljer att svänga med konspirationsteorier än att presentera verifierbara källor.

Byt forum för 57e gången, sluta gnälla över andras teorier ständigt.

Citat:
Du nämner DARPA och påstår att militära teknologier har smugit sig in i mRNA-vacciner utan att ens erbjuda en källa eller något stöd för detta häpnadsväckande påstående. Kanske är det dags att du själv börjar granska dina egna ord istället för att peka finger, då du inte har presenterat något som ens är i närheten av vetenskapliga bevis.

Allt är så enkelt. Om USAs centrala forsknings- och utvecklingsorganisation för försvarsdepartementet (DARPA) är med i utvecklingen av mRNA-vacciner så måste alla kunna se röda flaggor som vajar i vinden. Det är klart att deras expertis är inom sådant som övervakning, inte medicin.

Kuriosa. Redan 2009 tog DARPA fram en prototyp av en radioaktivt driven sändare för cyborg insekter med mål att kunna bedriva övervakning.

Citat:
Sanningen är att mRNA-vacciner har genomgått omfattande kliniska tester och granskats av en mängd oberoende etiska kommittéer världen över. Det är en löjeväckande förenkling att påstå att ingen etisk granskning har gjorts – och för att vara helt ärlig verkar du inte särskilt intresserad av att förstå den faktiska vetenskapen bakom dessa teknologier.

Jaså, en etisk granskning har gjorts av mRNA-vaccinet? Men då vill jag se den, för jag tror inte ett dugg på dina ständiga påhitt.

Vacciner med teknologi är som gjort för experiment på människor, och etiken, vem står för den? Svaret är, ingen. De som håller på att bedriva medicinska och teknologiska experiment på människor har ingen respekt för människoliv. Det har vi sett mer än tydligt med mRNA-vaccinet.
Citera
2024-09-18, 23:58
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Du bara ordbajsar vidare.
Nej, sanningen är aldrig fel att säga.

Byt forum för 57e gången, sluta gnälla över andras teorier ständigt.

Allt är så enkelt. Om USAs centrala forsknings- och utvecklingsorganisation för försvarsdepartementet (DARPA) är med i utvecklingen av mRNA-vacciner så måste alla kunna se röda flaggor som vajar i vinden. Det är klart att deras expertis är inom sådant som övervakning, inte medicin.

Kuriosa. Redan 2009 tog DARPA fram en prototyp av en radioaktivt driven sändare för cyborg insekter med mål att kunna bedriva övervakning.

Jaså, en etisk granskning har gjorts av mRNA-vaccinet? Men då vill jag se den, för jag tror inte ett dugg på dina ständiga påhitt.

Vacciner med teknologi är som gjort för experiment på människor, och etiken, vem står för den? Svaret är, ingen. De som håller på att bedriva medicinska och teknologiska experiment på människor har ingen respekt för människoliv.

Du verkar inte ens försöka förstå hur verklig vetenskap och forskning fungerar. Att DARPA varit involverad i forskningsprojekt betyder inte automatiskt att det finns någon slags hemlig konspiration på gång. Du tar upp deras arbete med övervakningsteknologi som om det på något sätt skulle bevisa din poäng, men det är ett totalt icke-argument. DARPA har finansierat en mängd olika forskningsprojekt, allt från medicinsk forskning till avancerad teknologi. Att blanda ihop övervakningsprojekt med medicinska framsteg visar bara din brist på insikt i hur mångfacetterad forskning faktiskt fungerar.

När det gäller etisk granskning av mRNA-vacciner, så finns den. Har du ens ansträngt dig för att leta upp de oberoende granskningar som utförts av forskare världen över? Nej, för du är för upptagen med att måla upp dina konspirationsteorier om att ingen bryr sig om människors liv. Det är så tröttsamt att höra dessa tomma påståenden utan någon substans eller bevis.

Du påstår att du vill se en etisk granskning, men sanningen är att du inte vill se något alls som går emot dina förutfattade meningar. Vacciner har räddat otaliga liv genom historien, och mRNA-teknologin är en vetenskaplig framgång. Men istället för att acceptera det, fortsätter du att sprida ogrundade teorier som inte ens tål en snabb granskning. Du säger att ingen bryr sig om etik, men det är du som ignorerar den verkliga forskningen och de faktiska etiska processerna som är inblandade i dessa projekt.

Om du inte kan skilja mellan legitim vetenskap och dina egna fantasier, då är det du som borde fundera på att byta forum – inte den som faktiskt bygger sina argument på fakta och forskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in