2024-09-17, 15:49
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Menar du på allvar att brynäs har shl:s bästa lag? Om så är fallet måste du sluta knarka
Jag tror inte de är så pass bra att de kommer högt i tabellen. Det har jag redan skrivit. Knarka kan du göra själv.
2024-09-17, 16:05
Medlem
perry2s avatar
Länk till SHLs UpptaktsTräff idag

https://hockeysverige.se/shl/shl-upptaktstraff-2024-repris/
2024-09-17, 17:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Rifalk hade bättre stats än Söderström i slutspelet.

Vilket är helt ointressant eftersom slutspelet handlar om att vinna sista matchen och därmed guldet.
2024-09-17, 18:02
Medlem
snooper123s avatar
Malmö ska väl inte behöva kvala iår? Hoppas inte...
Ska gå på matchen mot Skellefteå på lördag.
2024-09-17, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Lakers har bäst stats, men hur det går den här säsongen är något annat. Ett extra klapp till Adam Åhman, Lakers andramålvakt, som hade bäst stats i Shl förra säsongen med sina fina 93.10 i räddningsprocent.
Vad menar du med "stats"?
2024-09-18, 00:17
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det är bara att se på shls upptaktsträff, där Färjestad och deras miljardbygge som väntat skyhöga favoriter, precis som senaste säsongerna. Skellefteå långt efter, men klar plats 2, så tar någon annat lag guldet, så är det en stor skräll.

Malmö och Örebro är negativa favoriter, till att åka ner allsvenskan.

Brynäs och HV71 riskerar också att göra sällskap i bottenstriden.
2024-09-18, 06:33
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Färjestad har alltid varit bra och kan nog nå både semi och final. Skellefteå har jag inte så mycket till övers för så länge de envisas med att ha Linus "Sållet" Söderström i mål.
Färjestad har tagit sig förbi kvartsfinal två gånger dom senaste 10 säsongerna. Så det där med alltid är väl en perspektivfråga. Och jag förstår inte vad du får ''såll'' ifrån när du beskriver Linus Söderström? Jag tycker att han tillhör topp 3 av SHLs förstamålvakter tillsammans med Lasse Johansson och Emil Larmi i dagsläget.
2024-09-18, 14:50
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Färjestad har tagit sig förbi kvartsfinal två gånger dom senaste 10 säsongerna.
2 av 4 gånger senaste 5 säsongerna. Seriesegrare 2 av 5 och SM-guld 1 av 4. SAIK däremot har inte varit bra sen Jimmie Ericsson lade av. Vann ett turligt guld genom att slå lag, 6, 4 och 9…
2024-09-18, 16:33
Medlem
perry2s avatar
Frölunda har ej nån arena 2 dagarföre premiären, seriös klubb Frölunda
2024-09-18, 17:47
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vad menar du med "stats"?

Egentligen inte mer än Lakers är en fantastisk klubb, så när många andra klubbar bråkar om vilken målvakt som var bäst förra säsongen eller vilka klubbar som tagit sig förbi kvartsfinal, så ser du att Lakers är i toppen av nästan all viktig statistik, och det som en relativt ung klubb, med begränsad ekonomi.
2024-09-18, 21:33
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Färjestad har tagit sig förbi kvartsfinal två gånger dom senaste 10 säsongerna. Så det där med alltid är väl en perspektivfråga. Och jag förstår inte vad du får ''såll'' ifrån när du beskriver Linus Söderström? Jag tycker att han tillhör topp 3 av SHLs förstamålvakter tillsammans med Lasse Johansson och Emil Larmi i dagsläget.
Ja du, då tillhör du den manipulerade skaran som hans far satte klorna i och som liksom får följde flöjtspelaren. Linus Minus är inget och har aldrig varit mer än en medioker målvakt frampushad och frammanipulerad av en drivande far.
2024-09-18, 22:01
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Frölunda har ej nån arena 2 dagarföre premiären, seriös klubb Frölunda
Har inte Frölunda råd att hyra isladan i Göteborg eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in