Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Enligt rysk regimmedia, som är flashback-psykfallens källa, konspirerar Sverige och Finland ihop en hämnd mot ryska utedassimperiet.
Sverige ska tydligen förbereda och hämnas 200-åriga oförätten i Poltava, enligt nötterna i Moskva. Ryssarnas vanföreställningar är så sjukt bisarra att bara de allra mest psykiskt störda individerna i fria världen kan ställa sig på ryssens sida.
"Finland and Sweden have not forgotten the idea of historic revenge. They're preparing for it. The West is forming a striking force on the Baltic Sea. For them, Ukraine is only a rehearsal for the future conflict in the Baltics."
x.com/Gerashchenko_en/status/1836085212662366640
Det fetade:
Detta medan ryska propagandister vill sno delar av sydöstra Finland (se tidigare inlägg på det, finns i min historik).
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010689935.html
Citat:
Fenenko hävdar att Sverige också drömmer om "historisk hämnd". Enligt honom visar exemplet Ukraina hur en stat kan förvandlas till en "farlig nationalistisk stat, och samma sak händer i Sverige och Finland".
Detta kan lätt vändas:
Jag hävdar att ryssen också drömmer om "historisk hämnd". Enligt mig visar exemplet Ukraina hur en stat kan förvandlas till en farlig nationalistisk stat, vilket händer i rysseriet, för att bedriva ett imperialistisk expansionspolitik med vapenmakt i förhoppning att sno till sig all mark som ryssen anser är deras och ta livet av alla som är icke-ryssar för att kunna slutföra russifieringsprocessen som startades redan av tysken katarina, fortsattes av georgien stalin och nu är det ryssen putte som genomför sin del i det folkmord som redan pågått i ett par hundra år. (min åsikt)
Denne propagandist glömmer också en viktig sak:
Citat:
Fenenko, som ofta syns på tv, är känd för sina Kremlvänliga och västfientliga åsikter. När det gäller Ukraina, till exempel, nämner Fenenko inte att Ryssland inledde ett anfallskrig mot landet.