2024-09-17, 22:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Jag tror det var att han ville testa bara, har för mig att han sa så i första avsnittet. Men varför testa när han ändå inte lider av sjösjuka i normala fall?

Ja. Låter skumt. Kanske inte läge att experimentera med hälsan ute på Atlanten med en grupp amatörer
Citera
2024-09-17, 23:06
Medlem
Många har säkert nämnt det! Men fy vad pinsamt med "tant-slem" på över 70-årig kärring som dreglar så över en 31 årig vänster-kille!
Hade en >70årig man gjort detta över en +40år yngre tjej hade det var äckligt....
Citera
2024-09-17, 23:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Jo. Har sett de andra säsongerna. Varför behöver han ett sånt plötsligt?
Han behövde det inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Jag tror det var att han ville testa bara, har för mig att han sa så i första avsnittet. Men varför testa när han ändå inte lider av sjösjuka i normala fall?
Han ville testa för att förstå vad dom andra pratade/gnällde om. Finns ju dom som blir snurriga och trötta.
Kan ju vara bra att förstå vad besättningen upplever.
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Ja. Låter skumt. Kanske inte läge att experimentera med hälsan ute på Atlanten med en grupp amatörer
Det är inget experiment med hälsan och det var i början av resan. Han tog av det sen.
Det är ett plåster som håller i bara 72 timmar och så länge hade han det inte på sig.
Citera
2024-09-18, 16:24
Medlem
exoticspices avatar
Det är två kvinnor på båten, Clara och Susanne och resten män.

Susanne och Clara är har olika personligheter och pratar knappt med varandra och har nog inte mycket gemensamt och Clara verkar inte vara den roligaste personen heller. Susanne har klickat bättre med italienaren och tycker det är roligare att vara med honom.

Bara för att man klickar med vissa personer även om den andra är yngre och man säger att personen är snygg, behöver inte alltid betyda att det handlar om sex, det kallas kemi mellan två människor.

Jag tycker att Susanne är en trevlig och glad person och verkar vara behaglig att vara med. Det är aldrig något tjafs eller sura miner om man jämför med Clara som var rätt otrevlig när hon blev tillsagd av Gurra.

Många kvinnor trivs bättre i sällskap med män, inget konstigt alls.
Citera
2024-09-18, 16:33
Medlem
exoticspices avatar
Susanne skämtade om att Gurra ramlade ner i Susannes koj två gånger och han säger "det här var mysigt".

Han är ändå gift och tycker det är mysigt att hamna i en kvinnas säng.
Och hur man lyckas "ramla ner"?
Citera
2024-09-18, 17:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Susanne skämtade om att Gurra ramlade ner i Susannes koj två gånger och han säger "det här var mysigt".

Han är ändå gift och tycker det är mysigt att hamna i en kvinnas säng.
Och hur man lyckas "ramla ner"?
Du behöver nog ut på en segelbåt i lite sjögång för att fatta att det inte är så lätt att stå på benen alla gånger.
Jag har seglat mycket och har ramlat i andras kojer också.
Förstår du inte att Gurra sa det som ett skämt?
Citera
2024-09-18, 18:35
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Många män trivs bättre i kvinnors sällskap, inget konstigt alls.
Citera
2024-09-18, 22:38
Medlem
Citat:
Det är två kvinnor på båten, Clara och Susanne och resten män.

Susanne och Clara är har olika personligheter och pratar knappt med varandra och har nog inte mycket gemensamt och Clara verkar inte vara den roligaste personen heller. Susanne har klickat bättre med italienaren och tycker det är roligare att vara med honom.

Bara för att man klickar med vissa personer även om den andra är yngre och man säger att personen är snygg, behöver inte alltid betyda att det handlar om sex, det kallas kemi mellan två människor.

Jag tycker att Susanne är en trevlig och glad person och verkar vara behaglig att vara med. Det är aldrig något tjafs eller sura miner om man jämför med Clara som var rätt otrevlig när hon blev tillsagd av Gurra.

Det är en sak att säga att en person är snygg, men att tant-slemmet hänger på honom hela tiden och fjäskar är inget annat än äckligt i mina ögon!
Citera
2024-09-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har du aldrig hört talas om sjösjukeplåster? Gurra säger ju själv att han är påverkad.
Man sätter ett litet plåster bakom örat och vissa blir som påtända av dom. Andra kan få yrsel och hallucinationer.
Finns lite olika med Scopoderm är vanliga.

Scopoderm sjösjukeplåster
Körförmåga och användning av maskiner
Scopoderm kan ha biverkningar som dåsighet, förvirring, yrsel eller kan påverka din syn. Kör inte bil, använd inte maskiner eller utför någon aktivitet som kräver koncentration när du behandlas med Scopoderm.
https://www.apoteket.se/produkt/scopoderm-depotplaster-1-mg-per-72-timmar-10-styck-pase-55110/bipacksedel

Här lite mer info om sjösjuka.
https://www.atlantica.se/skepparguiden/tips-pa-sjon/sjosjuka/
Behöver man sånt har man inget på sjön att göra. Förstår att kändisamatörerna kan behöva det eftersom produktionen slängt ut dem på havet, men inte ett proffs. Men så kunde hyllade Gurra inte ens uttala gennaker korrekt i första säsongerna. Kanske han mest seglat i engelskspråkiga sammanhang tidigare? Vore förståeligt isf. Sjösjuka lider man av som barn i förskoleåldern, därefter har balanssinnet vant sig. Om man nu är uppväxt på sjön som jag. Brukade bli yr tillbaka på land då balansen var van vid sjögången, men beror nog på hur länge man var ute.
Citera
2024-09-18, 22:58
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Det är en sak att säga att en person är snygg, men att tant-slemmet hänger på honom hela tiden och fjäskar är inget annat än äckligt i mina ögon!
Aha, fjäskar och hänger efter hela tiden då är en helt annan sak, då håller jag om att det är äckligt.

Nu tittar ju inte jag på det här särskilt ofta utan kommer in mer en stund när det inte finns annat att se, så bilden jag fått av henne som trevlig och behaglig stämmer alltså inte av det lilla jag sett.
Citera
2024-09-18, 23:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Behöver man sånt har man inget på sjön att göra. Förstår att kändisamatörerna kan behöva det eftersom produktionen slängt ut dem på havet, men inte ett proffs. Men så kunde hyllade Gurra inte ens uttala gennaker korrekt i första säsongerna. Kanske han mest seglat i engelskspråkiga sammanhang tidigare? Vore förståeligt isf. Sjösjuka lider man av som barn i förskoleåldern, därefter har balanssinnet vant sig. Om man nu är uppväxt på sjön som jag. Brukade bli yr tillbaka på land då balansen var van vid sjögången, men beror nog på hur länge man var ute.
Fattar du lite trögt eller?
Gurra behövde det inte.
Han ville testa för att förstå vad dom andra pratade/gnällde om. Finns ju dom som blir snurriga och trötta.
Kan ju vara bra att förstå vad besättningen upplever.

Så duktig du är Ett gäng som knappt har satt sin fot på en båt behöver sjösjukeplåster.
Du kan inte jämföra dom med dig själv.
Citera
2024-09-20, 23:31
Medlem
Citat:
Aha, fjäskar och hänger efter hela tiden då är en helt annan sak, då håller jag om att det är äckligt.

Nu tittar ju inte jag på det här särskilt ofta utan kommer in mer en stund när det inte finns annat att se, så bilden jag fått av henne som trevlig och behaglig stämmer alltså inte av det lilla jag sett.
Hon är både trevlig, behaglig och jävligt kompetent! Klarar seglingen bra OCH lagar tillsammans med Dante nästan all mat/bakar kakor. Det är där dessa två har "klickat". Tantslem? Vad fan dillar du om?! Susanne har 3 med råge vuxna söner och dessa söner såg i stort sett ut som Dante Zia i hans ålder, mörka och stora bruna ögon. Såklart ser och känner hon sig i mammarollen här! Det förstod ju vilken idiot som helst redan första sekunden. Hon är en 100% rakt igenom en grabb-mamma, hon har nog nära till sin sk manliga sida också så därför flyter hon lätt med i samtalsämnena och den allmänna viben på båten. Vad I hela helvete skulle Susanne Reuter dela med Clara Henry? Humor? Neee.. Värderingar? Neee... Wokeism? Hahaha! Reuter 73 år är King på den här båten 2024.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in