Citat:
Ursprungligen postat av
skarrig-husmans
Dags att unna sig en ny TV på första gången på 10 år och tänkte slå på stor trumma å har kollat på en LG G4 OLED 55".
Jag tänkte använda den mest för att spela PS5 och streama, men jag gillar även och kolla en hel del filmer som inte finns högupplösta, mycket typ gamla italienska polisfilmer från 70-talet eller hongkong action osv. B-filmer som jag oftast får tag i mellan 1 gig-2 gig oftast i DVD rip.
Jag har suttit nu några dagar och kollat youtube videos och läst recensioner men det är lite av en djungel så jag frågar rakt ut på FB:
Hur funkar det egentligen att spela filmer av sämre kvalitet eller nerladdat material på en ny tv, antingen direkt genom TVn eller genom PS5:an?
Är det jag som övertänker eller är det så att all den nya tekniken kan fucka upp upplevelsen av att se en gammal film?
Jag har en helt ok laptop men ingen speldator eller liknande med superbra grafikkort, kan det spela någon roll när ja kör genom HDMI?
Vad kan ja förvänta mig när de kommer till att spela sådana typer av filmer på en helt ny TV?
Alles gut
Dålig/blockig upplösning på liten tv kan vara tittbart ändå.
Dålig/blockig upplösning på stor tv kan vara en sämre upplevelse.
Defekter man knappt ser på en liten tv, ser man på en stor.
Vart din gräns går, kan bara du svara på.