2024-09-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
"Uttrycka sig ofullständigt" är inte "ragebait". Att "journalister" copy-pastear pressmeddelande är inte "ragebait". Att skriva att någon har blivit påkörd på ett övergångsställe är inte "ragebait". Det är fan inte ens clickbait.

På Facebook skrivs det en jävla massa vila ifred, några som gnäller på bilister och några som gnäller på fotgängare och cyklister. Exempelvis detta stjärnskott som givetvis måste gnälla lite på cyklister, så som bilister alltid måste göra hur off topic det än är, samtidigt som hon har fel också:

"Jätte tråkigt men så många cyklister och elsparkcyklar som inte ens tittar på oss bilister utan kör rätt ut. Övergångsställen är man som cyklist att leda cykeln ÖVER. vi bilister har skyldighet att släppa förbi gående."

Det är dock fantastiskt jävla kul hur du hänvisar till Facebook-kommentarer efter att upprepade gånger gnällt på min "anekdotiska bevisföring"

Du har redan visat att du saknar läsförståelse, blir ännu mer pinsamt när du försöker framhäva ditt IQ.
Vid det här laget tror jag bara du trollar.

Åfan att det är folk som kommenterar "vila i frid" och att fotgängare och cyklister behöver bli mer uppmärksamma.
Men det är inte de kommentarerna som får flest reaktioner. Därför jag hävdar ragebait.

Tro fan att jag hänvisar till tidningarnas öppna kommentarsfält om händelsen då det de reaktionerna jag pratar om.

Nu lämnar jag dig gubbe. Hoppas du slår i lilltån riktigt ordentligt!
Citera
2024-09-17, 18:23
Avstängd
Gick hon mit rött. Då får folk skylla sig själva.
Citera
2024-09-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgexpert
Du vill informera att du vet namnet på BO. Jaha.
Hette hon Carro
Citera
2024-09-17, 19:12
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Ingen, ännu. Antar att du undrar vem föraren är. Det lär vi inte få reda på förrän ett högst eventuellt åtal.
Eftersom det finns en brottsmisstanke så är ju föraren misstänkt men det kan ändå bara vara rutin att göra.
Citera
2024-09-17, 19:15
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Eftersom det finns en brottsmisstanke så är ju föraren misstänkt men det kan ändå bara vara rutin att göra.

Nej, det finns ingen misstanke riktad mot föraren (ännu). Polisen rubricerar alltid det som ett brott, även om ingen misstänkt finns eller ens om någon kan lagföras.
Citera
2024-09-17, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Broks
Det är just det som är problemet med denna väg. Det kan inte både vara en motorväg och gå genom tätbebyggt område. Antingen får man ta bort övergångsställen och göra det till en riktig motorväg. Eller får man göra om det till en 50-väg. Jag har åkt denna väg många gånger och står fast vid att jag inte tycker 70 är en rimlig hastighet, särskilt förbi en skola. På många ställen så får man knappt åka 30 längre om det är en skola bredvid, här ska man köra 70.

Vad är "problemet" för en som ska promenera över vägen? Det finns en röd och en grön "gubbe". Passerar du på röd, får du fan skylla dig själv, amen...
Citera
2024-09-17, 19:17
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Det är just det som är problemet med denna väg. Det kan inte både vara en motorväg och gå genom tätbebyggt område. Antingen får man ta bort övergångsställen och göra det till en riktig motorväg. Eller får man göra om det till en 50-väg. Jag har åkt denna väg många gånger och står fast vid att jag inte tycker 70 är en rimlig hastighet, särskilt förbi en skola. På många ställen så får man knappt åka 30 längre om det är en skola bredvid, här ska man köra 70.
Det har varit 70km/h där i decennier!
Ska vi ändra hastigheten bara för att en icke uppmärksamm människa går rätt ut i gatan utan att se sig för? Vart tog eget ansvar vägen?
Citera
2024-09-17, 19:19
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Nej, det finns ingen misstanke riktad mot föraren (ännu). Polisen rubricerar alltid det som ett brott, även om ingen misstänkt finns eller ens om någon kan lagföras.
Ja så kan det ju vara.
Citera
2024-09-17, 19:31
Medlem
StorKokoss avatar
Citat:
Så även olyckor rubriceras först alltid som brott?
Citera
2024-09-17, 19:39
Medlem
Citat:

Jag tycker 70 är rimligt.
Det är inte heller en motorväg som du påstår
Citera
2024-09-17, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Det har varit 70km/h där i decennier!
Ska vi ändra hastigheten bara för att en icke uppmärksamm människa går rätt ut i gatan utan att se sig för? Vart tog eget ansvar vägen?
Eget vadå? Kom igen, vi är i Sverige, går något snett är det någon annans fel.
Citera
2024-09-17, 20:53
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorKokos
Så även olyckor rubriceras först alltid som brott?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in