Citat:
Ursprungligen postat av
ryzztroll
Undrar lite över detta, är det ett relativt nytt fenomen? Har liksom lite svårt och tänka mig att folk hade analsex på 1800-talet, att det sögs kukar, bands fast en massa, användes buttplugs osv… Tänker att det måste väl ha kommit under den sexuella revolutionen? Jag menar, folk var överlag med konservativa förr i tiden, samtidigt som många redskap, ex buttplug inte fanns, eller dom kanske körde med en grov gren/sten? (Ironisk)
Knappast i 1800 talets Sverige i någon större omfattning men det har ju funnits folk och kulturer där man har pysslat med lite allt möjligt sådant där i olika regioner och olika århundraden.
Nu är James Clavells bok Shogun fiktiv men den utspelar sig i Japan på typ 1600 talet om jag inte minns helt fel och han gjorde mycket research innan den där boken släpptes (precis som inför alla hans historiska romaner för att få tidsandan kortekt) för väldigt länge sedan nu och där förekommer trekanter, bisexualitet, geishakulor samt dildos och andra sexleksaker eller hjälpmedel typ kukringar.
Jag är inte säker på hur mycket av det där som finns med i den gamla TV serien då boken är på över 1000 sidor och mycket oväsentligheter som inte har med den direkta handlingen att göra utelämnades när det blev TV av det hela men både geishor och lägre grader av prostituerade förekommer väl i TV serien åtminstone.