2024-09-17, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Flickan gick på Sågbäcksgymnasiet och eleverna Yezda, Elif och Kim som går på gymnasiet säger att de måste gå över vägen varje dag för att gå till matsalen på Huddingegymnasiet eller när de ska ha idrott.

Är inte det ovanligt att det inte finns en matsal och en gymnastikhall på ett gymnasium i Sverige 2024?

På Sågbäcksgymnasiet finns bara en restaurang med lunchbuffé med priser på 135 kr och uppåt.

https://www.mitti.se/nyheter/efter-dodsolyckan-tyvarr-inte-forvanad-6.26.247156.e0ed025602

fast vad gjorde flickan i skolan mitt i natten?
Citera
2024-09-17, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Knappast mitt i natten. På väg hem till sin mamma efter att ha varit på fest med kompisar.

hur vet du det? kände du flickan?
Citera
2024-09-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ja visst om det är på landsvägar med mycket vilt så gäller det att ha uppmärksamhet och vara beredd på att panikbromsa för att undvika att smälla in i en älg t.ex. men i stadstrafik är det sällan jag har behövt panikbromsa eftersom jag håller avstånd till framförvarande fordon och har koll på vad som händer runt omkring med fotgängare, cyklister m.fl.
Då har vi nog missförstått varandra. Det jag menar är att man ska ha koll på omgivningen när man kör, och vara beredd att bromsa/väja för oförutsedda hinder på körbanan.
Citera
2024-09-17, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej

Citat:
hur vet du det? kände du flickan?

Som jag förstod det var det inte mitt i natten. Men flickan gick när det var rött. Det var ett bevakat övergångsställe enligt nyheterna. Men rätta mig gärna om jag har fel. Oavsett, så är det oroligt tragiskt. Men jag tycker inte att hastigheten ska sänkas, för det skulle påverka trafiken väldigt mycket. Men självklart ska de stanna vid rött.
Citera
2024-09-17, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bauraq
Det var väldigt tragiskt och flera som vet/såg vad som hände. Hennes kompisar hade sprungit över till andra sidan (mot rött) och ropade på henne som var eftersläntare. Hon tog sig över vägen (mot rött) och kollade inte åt det hållet som bilen kom ifrån. Väldigt, väldigt tragiskt. Stackars alla inblandade, alla familjer och alla kompisar och kamrater.

hur vet man att kompisar var med? jag uppfattade det som att hon gick hem själv
Citera
2024-09-17, 02:20
Medlem
Citat:
Det var väldigt tragiskt och flera som vet/såg vad som hände. Hennes kompisar hade sprungit över till andra sidan (mot rött) och ropade på henne som var eftersläntare. Hon tog sig över vägen (mot rött) och kollade inte åt det hållet som bilen kom ifrån. Väldigt, väldigt tragiskt. Stackars alla inblandade, alla familjer och alla kompisar och kamrater.

Ursäktar mig på förhand om jag låter arrogant, får inte dagens ungar lära sig vänster-höger-vänster innan de går över vägen? Det är omöjligt att missa en bil på den premissen och än mindre att höra den om det nu inte var en el-bil?
Citera
2024-09-17, 03:03
Medlem
Citat:

Jag har bott i området och promenerat där olyckan skett och vid skolan finns bostäder på båda sidor om vägen. Jag tror därför inte att de/hon var i skolan på natten då den är stängd.
Men att hon skulle över till andra sidan vägen där man enklare tar sig till t.ex Huddinge centrum.
Citera
2024-09-17, 05:36
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTratt
En Tesla hörs i princip lika mycket som en bensinbil i 70km/h. Det är däcken som låter absolut mest i de hastigheterna, inte motorn.
Det är absolut inte sant. En bränsledriven bil bullrar och brötar vilket inte en tesla gör. Däcken låter men definitivt inte tillräckligt.
Citera
2024-09-17, 05:38
Medlem
TouchMyShadows avatar
Citat:

Får de inte lära sig trafik trafikvett i skolorna i dag? Ytterst märkligt. Inte ens föräldrarna lär ut verkar det som.

Antingen var hon och kompisarna plakat fulla eller bara urblåsta. Det här blev helt klart en läxa för liver. Att man kan dö av slarv. På eget bevåg.
Citera
2024-09-17, 05:40
Medlem
StorKokoss avatar
Var det två filer? Jag har själv märkt av att det är jävligt farligt om det ena fordonet stannar och inte det andra. Dels så skymmer det stannande fordonet om inte det en buss eller lastbil men om det två personbilar så ibland så kör det skymmande fordonet och då kan det smälla. Men det inte trafiklysen då utan brukar vara om de som kör ska komma in en rondell. Yrkeschaffisar är ofta rätt aggressiva i sin körning, taxibilar kör helt galet aggressivt.
Citera
2024-09-17, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wygesa
De är inte tysta, Har själv elbil och de har ett ljud som låter för att bilen ska höras, som många tror är från batteriet men det är ett ljud. Finns även på t.ex Renault Zoe från 2015.
Hur skiljer sig ljudnivån om man inte gasar?
Citera
2024-09-17, 05:56
Avslutad
gick hon själv eller med kompisar? hur kommer det sig att bara hon blev påkörd om hon gick med kompisar?

tragiskt. Men låter som att hon gick mott rött, men det får utredningen visa. Hemskt för både offer och bilföraren (om han nu är oskyldig)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in