2024-09-16, 16:37
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-n-nasty
Lakrits måste ju vara djävulens påfund. Får alltid plocka bort och slänga skiten. Men nu för tiden struntar man i att köpa påsen helt så slipper man det.

Sänker testosteronet och är gott, så det lockar en till fördärv. Låter onekligen som djävulens påfund.

Men jag står emot.
Citera
2024-09-16, 17:09
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
De gröna är godast! Sen kommer sötlakritsen. Sist den vidriga saltlakritsen…

Hur gick det med den där ”30% mindre socker”-varianten? Testade en påse och fick rännskita.

Ja den gröna åter jag ensam men gillar alla bitar i påsen!

Ingen aning, det är min kille som köper godis ibland så jag har ingen koll på den.
Citera
2024-09-16, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Lakritsblandningen? Vad är det? En "egen" godispåse med massa lakrits i? Mums isåfall

Brukar hänga bredvid orginalet. Saltlakrits
Citera
2024-09-16, 18:20
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Rören är ju godast, sen grön och röd.

Skulle dock aldrig köpa en sån påse åt mig själv, finns godare saker att köpa.
Citera
2024-09-16, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
De, lakritsrören, är väl klart godast i Gott&Blandat påsen. Den salta lakritsen är inte mkt att hurra för och de andra sorterna smakar nästan likadant, syntetiskt och lite menlöst. Salt&Blandat är bättre.
Kastar också den salta lakritsen, den är vidrig.
Däremot gillar jag fruktgodisarna.
Citera
2024-09-16, 18:24
Medlem
Snack. Det är en perfekt mix av salt och sött.
Citera
2024-09-16, 18:28
Medlem
BavarianBeetles avatar
Lakritsen bryter av perfekt mot resten. Den bästa upplevelsen får man om man äter en av varje färg. Gott och Blandat är nog ta mig fan det godaste man kan äta, om påsen är färsk och godiset inte har blivit för segt.
Citera
2024-09-16, 18:41
Medlem
Hatar också lakritsen. Det är så synd för de andra bitarna är mitt favoritgodis, men köper sällan G&B för det känns så dumt att kasta en tredjedel av påsen, så då köper jag annat istället. De borde kunna göra som Polly eller ICAs vingummin, att de har olika påsar - en med lakrits och en utan.
Citera
2024-09-16, 19:11
Medlem
Du ska inte äta hela påsen själv din satans tjockis. Tanken är att påsen ska delas och att det sannolikt finns någon i din närhet som äter lakrits. Jävlar sossar.
Citera
2024-09-16, 19:32
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför har gott och blandat orginal med äckliga lakrits grejer i sina påsar?

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Varför tar de bara inte bort skiten och fyller på med något gott istället?

De som ogillar lakrits har relativt ofta högt blodtryck, detta då lakrits höjer blodtrycket och därmed så ogillas laktrits av kroppen/dig själv.

Det omvända finns väl i såna fall också, d v s de som gillar lakrits har troligen ett relativt lågt blodtryck. Nu är detta absolut inte gällande för alla. Jag har en kamrat som älskar lakrits men har högt blodtryck så han måste kontrollera sitt intag rejält.

https://liu.se/nyhet/liten-mangd-lakrits-hojer-blodtrycket

Så kolla upp blodtrycket kanske?
Citera
2024-09-16, 19:38
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
någon gubbe på 80 år från norrland kanske gillar den men ingen av mina tjejkompisar gillar den och inte jag heller. Inga invandrare gillar lakrits, om du tror det så är du efterblivien åkesson stylle. kan lika gärna lägga till kalles äckliga kaviar i så fall.

Detta tyder på att du är invandrare eller dina föräldrar är det. Lev med att inte gilla lakrits eller tub-kaviar.

Prova surströmming vetja!
Citera
2024-09-16, 19:39
Medlem
Citat:
Varför har gott och blandat orginal med äckliga lakrits grejer i sina påsar?

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Varför tar de bara inte bort skiten och fyller på med något gott istället?
Befogad fråga! Lakritsen smakar röv, fattar inte varför inte bara satsa på fruksmakerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in