2024-09-15, 22:04
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Glömde svara här tidigare, sry.

Han har tre egna bolag registrerade, men samtliga är antingen avvecklade eller under avveckling, dvs försatta i konkurs. Så han kan inte räkna med några intäkter därifrån.

Gällande det där andra, använder Ratsit. Blir dock lite svårigheter med att granska samtliga gäddors ekonomi, då min prenumeration (Premium) enbart tillåter tio granskningar per mnd. Efter det så kostar varje ny granskning 59 kr/st.
Man kan ringa skatteupplysningen på 0771 567 567 för att få inkomstuppgifter på upp till fem personer. Man kan vara anonym när man begär dessa uppgifter. Det borde rimligtvis innebära att man kan ringa och fråga efter dessa uppgifter på fem personer om dagen (eller per samtal)?

Källa: https://lawline.se/answers/offentlig-handling-inkomstuppgifter

Hur som helst ska det vara möjligt att få ut offentliga inkomstuppgifter utan att betala 59 kr per lönekoll.
Citera
2024-09-15, 22:05
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larre67
NY gädda: https://dumpen.se/2024/09/15/gaddlogiken-napp-481-goteborg/

Som vanligt avbryter Sara och Patrik, #481, så han knappt får en syl i vädret. Hur värdelösa kan de vara? De skulle kunna få till riktigt intressanta samtal, men saknar förmåga att lyssna till någon annan än sig själva, dessutom njuter de uppenbarligen över aggressiviteten de utövar.
Senast redigerad av skoputs 2024-09-15 kl. 22:09.
Citera
2024-09-15, 22:06
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Vill inte va taskig mot hans arbetskamrater. Men tycker alla på den sidan ser ut som gäddor Dumpen har fiskat upp.
Hahaha! Dagens iakttagelse! Jag tänkte nåt åt samma håll själv. "Den där är ju också pedofil, och den där... och han..."
Citera
2024-09-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Hahaha! Dagens iakttagelse! Jag tänkte nåt åt samma håll själv. "Den där är ju också pedofil, och den där... och han..."
Det såg ju ut som ”Hall of shame” på Dumpen.
Citera
2024-09-15, 22:11
Medlem
Ringa? Det räcker att du mailar så får du de uppgifterna.

Citat:
Man kan ringa skatteupplysningen på 0771 567 567 för att få inkomstuppgifter på upp till fem personer. Man kan vara anonym när man begär dessa uppgifter. Det borde rimligtvis innebära att man kan ringa och fråga efter dessa uppgifter på fem personer om dagen (eller per samtal)?

Hur som helst ska det vara möjligt att få ut offentliga inkomstuppgifter utan att betala 59 kr per lönekoll.
Citera
2024-09-15, 22:17
Medlem
Citat:

Eftersom man kan ringa anonymt så borde det gå utmärkt att få uppgifter på fem personer per samtal.
Citera
2024-09-15, 22:19
Medlem
carlpetersen73s avatar
Får de som avslöjas kicken från sina jobb direkt?
Citera
2024-09-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Vill inte va taskig mot hans arbetskamrater. Men tycker alla på den sidan ser ut som gäddor Dumpen har fiskat upp.

HAHAHAHAHAHA EXAKT MIN FÖRSTA TANKE också! Aldrig sett så många potentiella gäddor på en och samma bild.
Citera
2024-09-15, 22:24
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsJustAFleshwound
Alltså; "onnat", "hihi", "venne" "dd", "it" — OCH så vidare!
(#481 plus typ alla andra!)

Som vuxen med ungdomar i min närhet kan jag säga att jag ALDRIG ser dem skriva på det sätt som fiskarna gör. Aldrig!

Och, som vuxen vill jag bara KRÄKAS på gäddornas "onnat"!
Vad är det för ord ens‽ Vem fan "onnar"‽

Vore jag inte gråhårig så skulle jag fan bli.
Spot on. Överlag ger gädda #481 ett sluddrigt och otydligt intryck både i text och tal. Han avslutar också vart och vartannat meddelande med ”kram” och ”kramar” på äkta boomermanér. När jag läste hans chattloggar så bara väntade jag på att han skulle felposta en inköpslista, ett argt inlägg om kattbajs som egentligen skulle lagts upp i ”Det som händer i Sketlanda”, skicka en GIF med en vinkande räv eller något annat som gamlingar som inte förstår sig på Facebook håller på med.
Citera
2024-09-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Som vanligt avbryter Sara och Patrik, #481, så han knappt får en syl i vädret. Hur värdelösa kan de vara? De skulle kunna få till riktigt intressanta samtal, men saknar förmåga att lyssna till någon annan än sig själva, dessutom njuter de uppenbarligen över aggressiviteten de utövar.
Precis. Jag har tagit upp detta flera gånger, men då får jag alltid en utställning av någon i tråden. Det hörs att Sara och Patrik Njuter fullt ut genom att vara så ivriga och aggressiva. Och dom kommer aldrig att lära sig. Det borde ligga i deras intresse att göra bra konfrontationer. Men icke. Jävligt synd måste jag säga.
Citera
2024-09-15, 22:39
Medlem
Torchs avatar
Vad är det för jävla företag han jobbar på då?
Citera
2024-09-15, 22:52
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Precis. Jag har tagit upp detta flera gånger, men då får jag alltid en utställning av någon i tråden. Det hörs att Sara och Patrik Njuter fullt ut genom att vara så ivriga och aggressiva. Och dom kommer aldrig att lära sig. Det borde ligga i deras intresse att göra bra konfrontationer. Men icke. Jävligt synd måste jag säga.
Det är synd och tråkigt då det låter mer som en tävling mellan S & P, vem av de två som kan ställa de flesta och de mest aggressivaste frågorna på kortast tid, som om de är huvudpersonerna och gäddan bara ska lyssna på deras frustration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in