2024-09-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför har gott och blandat orginal med äckliga lakrits grejer i sina påsar?

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Varför tar de bara inte bort skiten och fyller på med något gott istället?
Köp nåt annat barn godis då! Lakrits ska det va!
Citera
2024-09-15, 21:26
Avslutad
Den enda lakritsen som är god är de där räfflade svarta rören.
Citera
2024-09-15, 21:28
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Alla Gott & Blandat-påsar har en trist utfyllnad. Hälften i Fizzypop & Co är några trista, sega rutor. :/

Originalpåsen hade varit ok om lakritsen hållit samma kvalitet som Pandas.
Citera
2024-09-15, 21:28
Medlem
Studsbolls avatar
Variationen är poängen med Gott och BLANDAT. Lakritsen är dessutom god och är man inte en incel som sitter ensam på sitt rum kan man bara dela med sig av det man inte gillar till en kompis.
Citera
2024-09-15, 21:31
Bannlyst
Varför just gott och blandat den är ju äckligast på hela godishyllan
Citera
2024-09-15, 21:37
Medlem
Citat:

Du kan ju först lära sig att stava till lakrits och sen återkomma. Hur gammal är du? 11 år?
Citera
2024-09-15, 21:38
Avstängd
pojkpingiss avatar
Jag äter alltid lakritsen först de ggr jag köper påsen. Först saltlakritsen (som är bland den godaste lakritsen på marknaden) och sedan den söta. Bland de övriga i påsen äter jag bara de röda, resten ger jag bort till , människor i min direkta närhet. Inga konstigheter!
Citera
2024-09-15, 21:40
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Den där revolverlakritsen är en jävligt udda smak, som för tankarna till sjuttiotalet. Det är inte en smak som de flesta människor förknippar med gott, utan med med något...udda?
Tänker på "kungen av danmark", Emser eller Viol. Konstiga smaker som man måste ha varit med när de begav sig, för att riktigt förstå.
Eller den tvåliga citronsmaken i Tulo.
Är jätteförvånad över att G&B-lakritsen ens har fans idag.
Citera
2024-09-15, 21:43
Medlem
Det är ju mixen som är godast. En "revolver" ,(godast i hela påsen), en saltlakrits och 3 fruktgodisar i olika färger

Perfekt combo

Om man inte gillar blandningen så KÖP NÅGON ANNAN PÅSE FÖR BÖFVELEN
Citera
2024-09-15, 21:44
Medlem
sfrges avatar
Den avlånga lakrisen med hål i är god.
Citera
2024-09-15, 21:44
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Menar du den söta eller den salta?
Den salta är favoriten i gott och blandat.
Det är verkligen en svindlande tanke att det är folks favorit. Nästan så att jag misstror dig. Jag har nog aldrig stött på någon som gillar dem bäst i påsen. Däremot har jag sett många kasta dem.

Ont: Min teori har alltid varit att bajslakritsen, den salta, bara är utfyllnad för att det är dyrare med godsakerna.
Citera
2024-09-15, 21:46
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
HAha, du argumenterar ju bara emot dig själv, ditt lilla spån... De bytte ut de bitar i Aladdin som folk inte gillade. Varför har de inte gjort samma sak med Gott & Blandat? Jo, för att folk gillar dem.
Folk älskade exempelvis trillingnöten som togs bort och ersattes av billig skit. Nötter är dyrt, rött färgmedel och låtsassmaker är billigt

Ordet "våldtäkt" har jag sett folk här på Fb benämna trillingnötens pensionering med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in