2024-09-15, 12:54
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1c9r5
Jag har sett flera som sagt att det avgjorde, och lede till att de nu inte kommer rösta på Trump. Även folk som tidigare tänkt göra det.

Utrikespolitik och USA´s anseende i världen är något som går lite under radarn i OU men jag håller med, finns förmodligen en ansenlig och växande grupp väljare som inte står ut med tanken att än en gång låta Trump och hans allt mer bisarra pajaskonster representera USA och ytterst vad amerikaner säger sig stå för i form av grundläggande värderingar.
Citera
2024-09-15, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad jag skrev var följande:

Jag är helt övertygad att FBI och Homeland Security noggrant monitoterar händelser som i Springfield.
För att accelerationister står på stand-by och för att inhemsk högerextrem terrorism helt dominerar problematiken i USA.

Om de skulle ignorera eller minimera högerextremister så vore det rent infantilt och just bombhot är en stark faktor att skapa kaos och rädsla.

Att Trump försöker elda i brasan är helt uppenbart.
Att han försöker vinna mark via att rövslicka högerextremister är lika uppenbart, han har tentaklerna överallt och det är mycket mer uppenbart än tidigare.
Vance är inget bättre som följer förintelseförnekare på X, och han har snuskiga skumraskkontakter rent generellt på högersidan.

Trump sprider konspirationer från QAnon på sin plattform, han allierar sig med manosfären, han har Loomer vid sin sida och han har sen 2021 och fram till dags datum konspirerat om valfusk och ger löften om att benåda mobben.
De beväpnade Proud Boys som Trump värnar om har redan bytt stil och skapat chapters i delstaterna.
Trump höll nyss tal hos Moms for Liberty som infiltrerar i skolor och har koppling till Proud boys. Störda kärringar som varit delaktiga i Project 2025.

Trump har nyss hyrt ut golfklubben, en planerad gala för de dömda. Den som håller i galan är frun till en vice sheriff som satte på sig sheriffemblemet OCH three percenters och drog till Kapitolium.

Hur förberedda de sen är är en annan fråga, men 2021 var en skarp varning om de lyckas organisera sig när/om Trump förlorar.

De ska vara jävligt på tårna när händelser som i Springfield startar upp är sensmoralen.

Man får ju hoppas att trump vinner.
Så att det blir någon förändring
60 är med idioter som styr har ju uppenbart inte fungerat.

Trump är nog den enda som kan rädda amerika.
Citera
2024-09-15, 13:01
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Finns det fortfarande magaidioter som tror att husdjur slaktas en masse i Springfield?

Skolor, sjukhus och andra publika verksamheter i Springfield stängs ned efter bombhot och våldsyttringar:

https://thehill.com/homenews/state-watch/4878462-springfield-bomb-threat-schools-closed-eating-pets-trump-vance/

Dvs underskatta aldrig djupet i Amerikansk ignorans och idioti och/eller hur många och potentiellt livsfarliga MAGA-packet är, titta bara på hur många som hittills blivit inlåsta efter att de lajvat revolutionärer under kuppförsöket dvs grundat på rena konspirationsteorier.
Citera
2024-09-15, 13:03
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Finns det fortfarande magaidioter som tror att husdjur slaktas en masse i Springfield?
Du tror inte att det sker alls eller? För det gör det.

Nu kommer folk få se klipp när negrer rostar katter på öppen gata. Och se vilka barbarer som släpps in i landet.
Citera
2024-09-15, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som jag förstått det så är det grupperingar likt Proud Boys som har hotat.

Trump verkar även fortsätta på spåret om att invandrare äter husdjur när han får frågan kring vad han tycker om bombhoten

Jag har inte en aning undrade bara.
Har de hotat dom för att de har släppt in de ev kattätarna, eller vad gäller saken?
Det låter väldigt konstigt i sådana fall, de borde ju vara glada OM deras fördomar stämmer
Citera
2024-09-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Du tror inte att det sker alls eller? För det gör det.

Nu kommer folk få se klipp när negrer rostar katter på öppen gata. Och se vilka barbarer som släpps in i landet.

Haha du tror alltså på det bara för att en dement gubbe påstår det? Måste vara skönt att tillhöra en sekt😉
Citera
2024-09-15, 13:07
Avslutad
Citat:
Kanske Trump och Vance kan deporteras till Haiti?

Det är Trump som är problemet.
Det är Trump som hetsat upp stämningen så det nått nivå bombhot via att hetsa och sprida lögner.

Ja Amerikanarna borde dumpa de som de har nu och ta in en ny generation
som inte är marinerade i dagens politik och som inte kör deras löjliga taktik.
Sen visst Amerikanare är ju alltid Amerikanare, politik är ju lite som melodifestivalen
Citera
2024-09-15, 13:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Man får ju hoppas att trump vinner.
Så att det blir någon förändring
60 är med idioter som styr har ju uppenbart inte fungerat.

Trump är nog den enda som kan rädda amerika.
Mitt inlägg berör högerextremism som Trump rövslickar så Trump 1.0 och 2016-2020 ska inte jämföras med Trump 2.0.

Det HÄR kan innebära att de statuerar exempel.
Proud Boys är kända för att visa sin närvaro utan att direkt uttala sin intention.
De dyker upp i mycket små grupper, knappt parvis ibland, enbart för att visa upp sig - och de har närvarat redan i våras på Trumps rally.
De signalerar ett sublimt hot.

Personligen har jag bara sett det som en tidsfråga att dessa scumbags ska visa sig...

"The Proud Boys, a right-wing extremist group, recently marched through Springfield, Ohio, though their intentions remain unclear. The group, which has 119 chapters across 46 states and was recently designated as a terrorist organization by Canadian authorities, is known for its violent and extremist views.

Meanwhile, unsubstantiated claims about Haitian immigrants harming pets in Springfield have been debunked by local officials, who have confirmed no credible reports of such incidents."

https://www.timesnownews.com/world/us/us-news/proud-boys-marching-in-springfield-amid-haitian-immigrants-pet-eating-claims-video-surfaces-article- 113357365/amp
Senast redigerad av develi 2024-09-15 kl. 13:12.
Citera
2024-09-15, 13:09
Avslutad
Citat:
Kanske Trump och Vance kan deporteras till Haiti?

Det är Trump som är problemet.
Det är Trump som hetsat upp stämningen så det nått nivå bombhot via att hetsa och sprida lögner.

Personligen så tycker jag att de är ungefär lika goda kålsupare.
Men jag bor inte i usa så det är inte mitt problem.
De får rösta som de vill
Senast redigerad av Karlsson05 2024-09-15 kl. 13:12.
Citera
2024-09-15, 13:11
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Haha du tror alltså på det bara för att en dement gubbe påstår det? Måste vara skönt att tillhöra en sekt😉
Men ditt spån, det här är inget nytt. Det är ett fenomen som pågått under lång tid. Mängder med klipp och vittnesmål har cirkulerat på sociala medier i flera år. Det sker i USA och det sker i Europa. Ta in tredje världen, få tredje världen. Jag visste om detta långt innan Trump sade något.

Eller tror du negrer från Haiti är civiliserade?
Citera
2024-09-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Men ditt spån, det här är inget nytt. Det är ett fenomen som pågått under lång tid. Mängder med klipp och vittnesmål har cirkulerat på sociala medier i flera år. Det sker i USA och det sker i Europa. Ta in tredje världen, få tredje världen. Jag visste om detta långt innan Trump sade något.

Eller tror du negrer från Haiti är civiliserade?

Nej det finns inga sådana bevis din patetiska MAGA-jävel.
Citera
2024-09-15, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Skolor, sjukhus och andra publika verksamheter i Springfield stängs ned efter bombhot och våldsyttringar:

https://thehill.com/homenews/state-watch/4878462-springfield-bomb-threat-schools-closed-eating-pets-trump-vance/

Dvs underskatta aldrig djupet i Amerikansk ignorans och idioti och/eller hur många och potentiellt livsfarliga MAGA-packet är, titta bara på hur många som hittills blivit inlåsta efter att de lajvat revolutionärer under kuppförsöket dvs grundat på rena konspirationsteorier.

Ja Amerikanare är inte så smarta.
Du såg ju även vad folk gjorde i BLMs namn.
Min tes håller definitivt
Höger och vänster idioter borde låsas in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in