2024-09-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plupp
Kan det stämma.? Jag vill gärna ha en het diskussion. Tack på förhand....

Haha, ja hett blir det nog inte, tror vi båda är med, men man vet aldrig, det kanske kan bli en het diskussion.
Citera
2024-09-15, 01:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och det gäller samma där.

Säger du. Men andra håller inte med dig.
Citera
2024-09-15, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Hur kan de vara invandrare om de andra generationen ? 😀

Blev fuckade här i sverige av gangster musik i radio,gangster filmer på tv,svenska hells angels,bandidos ,sen alla svenksar som knarkar 😔

Ok, du menar att musik, radio, tv mc klubbar och knark styr ditt liv, skit i det lämna ett destruktivt liv och bli en svenne, vad är problemet, jobba, bli pensionär följ livet.
Citera
2024-09-15, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Ja det är jag med. Jag växte upp som tonåring på 80-talet.
Om jag dog och fick ett val att leva en tid igen så skulle jag återvända dit.
En helt underbar tid då man knappt såg negrer från Afrika och feta kvinnor i sjalar med 11 barn i släptåg.

Nåt hände i mitten på 90-talet och början på 2000. Då var det helt plötsligt fult att känna stolthet över att vara svensk.

Sverige är nog det enda land i världen där det är ”fult och rasistiskt” att stå upp för sin nation. Sorglig utveckling😭
Citera
2024-09-15, 03:12
Medlem
Det finns lärare och kommunanställda som inte vet vem som har anställt dom.
Dom skiter i alla "kaosblattar" oavsett vilken hudfärg som dom har. Låt dom slå sig trötta i livet, inte mitt problem att dom finns och jag skrattar bara om jag har och får andra uppgifter än att förbereda mina lektioner och timmar.
Citera
2024-09-15, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag ifrågasätter inte dessa siffror. Men vad ska vi göra med denna statistik?
All statistik används av samhällsbyggare för att planera verksamheter. Personal och lokaler.
I Malmö har det skapats samverkande team av olika professioner för att hantera personer som inte enskilda medarbetare inte klarar av eller behöver stöd vid samtal med dessa.
Men all statistik kostar pengar att hantera vad gäller lämpliga lokaler och personal.
Citera
2024-09-15, 04:59
Medlem
Citat:

Blev fuckade här i sverige av gangster musik i radio,gangster filmer på tv,svenska hells angels,bandidos ,sen alla svenksar som knarkar 😔

Andra generationen av vad?
Citera
2024-09-15, 06:04
Medlem
Citat:

Hur kan de vara invandrare om de är andra generationen? För att de ser likadana ut som invandrarna av första generationen, och för att det är lättare att säga "invandrare" än "personer med utländsk bakgrund".

Och gangstermusiken står väl invandrarna för själva?

https://static-cdn.sr.se/images/5053/e6a01e78-8eff-4910-91cb-08e99a4f8ec9.jpg?preset=2048x1152

https://www.youtube.com/watch?v=XKVDl8ihKcE

Och vad beträffar gangsterfilmer på TV, gamla svenska MC-klubbar och svenskar som knarkar - för inga invandrare gör ju det??? - varför är det mest invandrarna som blir grovt kriminella av de sakerna och inte svenskarna?
Senast redigerad av Egna-tankar 2024-09-15 kl. 06:21.
Citera
2024-09-15, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har jag lyssnat igen, på olika volymer och till och med testat med mitt PK-filter avslaget.

Och kan fortfarande inte höra ett enda ställe där någon säger att de vill "förstöra välfärden".

Kan du ge länken och exakt sekund?

Videon jag länkade till är bara 33 sekunder lång. Där säger Bo Lundgren så här:

Citat:
Skälet till att de hade sin inställning var ju också att man ville krossa det svenska systemet - välfärdssystemet. Det ville ju Fredrik också i den här boken, Det sovande folket. Och, och faktiskt alltså, det är lite hemskt att säga det, men delvis såg man ju en fullkomligt fri invandring till Sverige, då kunde vi inte bibehålla väldigt mycket av de här olika förmånerna, då skulle människor tvingas försörja sig själv eller inte klara sig. Det var ju en rätt extrem ståndpunkt på den tiden, men det var det som var grunden om man går tillbaks till 96-97 i alla fall.

Detta är ju någonting som Bo Lundgren säger om 1990-talets Fredrik Reinfeldt, inte någonting Reinfeldt själv gav uttryck för medan han var statsminister.
Citera
2024-09-15, 06:44
Medlem
Det finns ju en anledning till gängvåldet...eller? så varför tar ni inte upp det ? sen är det inte våld...utan rena avrättningar eller försök till det.
Senast redigerad av chonard 2024-09-15 kl. 06:49.
Citera
2024-09-15, 06:55
Medlem
en riktigt feg tant....inte ett ljud om varför det är så få poliser ute i yttre tjänst. å inte en susning på vad våldet handlar om.
Citera
2024-09-15, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Problemet är ju att vi tagit emot en massa invandrare från tredje världen och gett dem medborgarskap. Svenskar skulle mått bättre med ett system liknande det i den rika delen av arabvärlden som går runt med en stor mängd invandrare som är där för att arbeta temporärt men inga invandrare kan bli medborgare. Den arabiska ursprungsbefolkningen är de enda som är medborgare och har privilegier som inga migranter har. Alla migranter arbetar och inga är där för att suga ut bidrag och pensioner.

Svenskar är dock för mjuka och vill rädda världen för mycket för att kunna med att slita medborgarskapet från en miljon babbar.

Och? Det är ett annat problem än demografisk nedgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in