2024-09-14, 18:51
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Precis så, det går inte att tvinga någon med ätstörningar att ta emot hjälp, oavsett om personen är luspank eller mångmiljonär som kan köpa hjälp (som man inte vill ha). Ingen kommer heller med något konkret Emilio eller Pernilla borde göras.

När jag hade bulimi tyckte jag att det var ett jävla tjat om att jag skulle äta, gå upp i vikt och sluta kräkas. Det enda det ledde till var bråk och att relationer försämrades vilket bara gjorde att jag undvek de som tjatade.
Jag var tvungen att hamna på min egen botten innan jag ville bli frisk. Så är det för de flesta, i synnerhet de som varit sjuka länge.

Ok! Men verkar Ps jävla eviga fjantande normalt om man har ett barn som lider av vad som kan vara en dödlig sjukdom? En ärlig undran.
Citera
2024-09-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Ja man ger fan i allt annat än sitt barn. Var har hon sagt att hon inte vill ha hjälp. Länk tack.

Hon har sagt det i Wahlgrens Värld vid minst två tillfällen.

Hon har berättat i sina vloggar att det är en del i sjukdomen, Bulimi, att inte vilja bli frisk - eftersom det handlar mycket om kontroll.

I Imperiet Bianca berättade de två manliga delägarna att de tjatar på henne hela tiden att hon måste äta och säger att hon kommer inte bli frisk så länge hon arbetar som modell. Lovisa säger då, att Bianca vill ju inte bli frisk och då säger de alla tre att det är ju just det - att viljan att bli frisk måste komma från henne själv.

Det är några exempel på de gånger hon pratat öppet om det.

Men istället för att anklaga, svara på frågan: Vet du hur man får en vuxen kvinna med bulimi och ett aggressivt beteendemönster att bli frisk när hon själv tydligt säger att hon inte vill bli frisk?
Senast redigerad av Fransitrans 2024-09-14 kl. 19:52.
Citera
2024-09-15, 00:04
Medlem
Bianca är en härlig och go kvinna, varför skall det alltid problematiseras med kända personer ?
Citera
2024-09-15, 01:01
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransitrans

Hon har berättat i sina vloggar att det är en del i sjukdomen, Bulimi, att inte vilja bli frisk - eftersom det handlar mycket om kontroll.

I Imperiet Bianca berättade de två manliga delägarna att de tjatar på henne hela tiden att hon måste äta och säger att hon kommer inte bli frisk så länge hon arbetar som modell. Lovisa säger då, att Bianca vill ju inte bli frisk och då säger de alla tre att det är ju just det - att viljan att bli frisk måste komma från henne själv.

Men istället för att anklaga, svara på frågan: Vet du hur man får en vuxen kvinna med bulimi och ett aggressivt beteendemönster att bli frisk när hon själv tydligt säger att hon inte vill bli frisk?
Nej o det har jag aldrig påstått men en familj med det beteendet då någon är dödssjuk. … u do the math b
Citera
2024-09-15, 01:02
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransitrans

Svara du istället: anser du att deras leverne är okej med en dödssjuk dotter och syrra och barn? Man kan inte göra nåt - då kör vi på med säsong en ziljard? Vad menar du de ska göra?
Citera
2024-09-15, 07:13
Avslutad
Vrålsnygg och alla mäns heta dröm. Att påstå annat är att fly från sina egna lustar.
Citera
2024-09-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Vrålsnygg och alla mäns heta dröm. Att påstå annat är att fly från sina egna lustar.

Det är vad du tror. Men det finns män som tvärtom tänder på charm, utstrålning och naturlig skönhet. Bianca saknar alla dessa. Det senare har hon opererat bort.
Citera
2024-09-15, 16:39
Medlem
Citat:
Svara du istället: anser du att deras leverne är okej med en dödssjuk dotter och syrra och barn? Man kan inte göra nåt - då kör vi på med säsong en ziljard? Vad menar du de ska göra?

Hur ska Emilio leva? Och hur ska Pernilla leva? För att passa dig dvs.
Citera
2024-09-15, 20:10
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Hur ska Emilio leva? Och hur ska Pernilla leva? För att passa dig dvs.

Ja det var vad jag sa. Precis så.
Citera
2024-09-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ja det var vad jag sa. Precis så.

Det är ju du som ifrågasätter om deras leverne är okej.
Citera
2024-09-16, 12:40
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Det är ju du som ifrågasätter om deras leverne är okej.

Det är bara det att du la till ”för att passa dig”. Det är rätt klart vad jag anser nu. Att Emilio borde kliva in är självklart men han kanske väljer bort en del av offentligheten men där har du rätt.

Om en familjemedlem mår så jävla dåligt förstår jag inte varför man beter sig som om man är Queen of fuckin everything. (Vilket man i hennes värld är om man kommer ut ur sin mammas f—-a på scen med en ”rrrrolig” sång. Men svaret är väl att hon inte orkar ta den konflikten mer än nödvändigt.

Jag önskar dock att Bianca reder ut det här. Flytta från Sverige till att börja med. Avsäga sig all publicitet. Lägga ansvaret på nån annan. Det hon gör nu kan inte på något sätt vara till det bättre. Vad hennes tragedi till mamma gör tänker jag inte ens ödsla en tanke på. Vi vet vad hon gör. Tar ett glas rosé i sin statussymbol till hus medan Krille och alla andra får slava kring henne. Det är då hennes barn i hennes mot som allra bäst. I den totala uppmärksamheten. Hur fan den där människan ens existerar i folkets medverkande är en gåta men svaret är att hennes älskare är lika stora barn dem. Inte konstigt i det här landet.
Citera
2024-09-16, 14:18
Avslutad
Citat:
Det är bara det att du la till ”för att passa dig”. Det är rätt klart vad jag anser nu. Att Emilio borde kliva in är självklart men han kanske väljer bort en del av offentligheten men där har du rätt.

Om en familjemedlem mår så jävla dåligt förstår jag inte varför man beter sig som om man är Queen of fuckin everything. (Vilket man i hennes värld är om man kommer ut ur sin mammas f—-a på scen med en ”rrrrolig” sång. Men svaret är väl att hon inte orkar ta den konflikten mer än nödvändigt.

Jag önskar dock att Bianca reder ut det här. Flytta från Sverige till att börja med. Avsäga sig all publicitet. Lägga ansvaret på nån annan. Det hon gör nu kan inte på något sätt vara till det bättre. Vad hennes tragedi till mamma gör tänker jag inte ens ödsla en tanke på. Vi vet vad hon gör. Tar ett glas rosé i sin statussymbol till hus medan Krille och alla andra får slava kring henne. Det är då hennes barn i hennes mot som allra bäst. I den totala uppmärksamheten. Hur fan den där människan ens existerar i folkets medverkande är en gåta men svaret är att hennes älskare är lika stora barn dem. Inte konstigt i det här landet.

👏👏👏👏👏👏👏👏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in