2024-09-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
15-åringar har redan börjat få fängelse i Sverige och detta mord är så brutalt och hänsynslöst det kan bli.

15-16åringar kan inte dömas till livstids fängelse
Citera
2024-09-14, 13:25
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78

Nej inte livstid, men 14år om livstidsstraff vore utdömt för vuxen.
Då ska 10år först avtjänas (inte 2/3) innan frisläppande kan ske.
Citera
2024-09-14, 13:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Saddam får livstids fängelse för mord och grannen i Tillsammans får SIS av värsta sorten till 21 års ålder, med mycket restriktioner på plats. Ingen gullegull-vistelse med mobiltelefon och fri lek utan inlåst i en bur i enskildhet.

Bör bli isolerad SIS med restriktioner, utan mobil och bevakade permissioner tills hon är 15.
Sen överföring till ungdomsfängelse tills hon fyller 21 för att där ”avtjäna” resterande tid.
Vid gott uppförande kan hon efter att ha fyllt 18 släppas, dock under övervakning tills hon är 21.
Om hon under dessa 3 år missköter sig åker hon in igen trots att hon är myndig.
För staten gäller nämligen fortfarande den gamla myndighetsåldern på 21 inte 18.
Citera
2024-09-14, 14:02
Medlem
limen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad1983
Har lyssnat igenom videon som är på 39sekunder. HAR DOCK INTE KOLLAT PÅ DEN,utan bara försökt höra vad som sägs.
Det som upprepas flera gånger är JAG HUGGER DIG I HALSEN!
Så det var inte nån impuls att kniven hamnade i halsen tillslut speciellt när man sitter innan och säger jag svär jag hugger dig i halsen.

Sen Måste det ju finnas fler filmer som aaen gjort, för det sägs ju att nån av dom skulle säja typ förlåt men måste göra så här ..med mer.
Finns inget sånt på klippet på 39sek.
Bara att nån försöker typ tysta och lugna henne..tror kanske det är rafa som säger tillslut ta det lugnt typ.
Men det jag ville komma fram till utan att se på äckel tortyren är att innan kniven hamnar i halsen,så är det de som upprepas. Jag svär jag hugger dig i halsen.
Fy fan!!!!!!
Vidriga varelser.
Må hon vila i frid 💞 och må hennes familj få svar på allt och styrka att ta sig igenom sorgen .

Jag vill varken se eller höra klippen men undrar såklart vad som händer o vem som gjort vad.
Att det upprepades ”jag hugger dig..” är det för att E försöker be om att de ska släppa henne?
Det är så fruktansvärt brutalt detta. Håller med dig om, må hon vila i frid och att familjen får svar på allt de vill och att familjen får stöd att ta sig igenom detta❤️
Citera
2024-09-14, 15:38
Medlem
Detta fall är av någon anledning så extra hjärtskärande. Gängskjutningar hit och sprängningar dit. Men enbart tanken på denna stackars flicka, liggandes på marken i numerärt underläge, tejpad om och om igen, när man hör förtvivlan i hennes röst. Jag hoppas verkligen dessa monster får det som väntar dem. Skulle mina barn - såväl son som dotter, råka ut för liknande - point me the way and I am there!
Citera
2024-09-14, 17:01
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrhjulingen
Detta fall är av någon anledning så extra hjärtskärande. Gängskjutningar hit och sprängningar dit. Men enbart tanken på denna stackars flicka, liggandes på marken i numerärt underläge, tejpad om och om igen, när man hör förtvivlan i hennes röst. Jag hoppas verkligen dessa monster får det som väntar dem. Skulle mina barn - såväl son som dotter, råka ut för liknande - point me the way and I am there!

Agree.
Citera
2024-09-14, 17:22
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limen2
Jag vill varken se eller höra klippen men undrar såklart vad som händer o vem som gjort vad.
Att det upprepades ”jag hugger dig..” är det för att E försöker be om att de ska släppa henne?
Det är så fruktansvärt brutalt detta. Håller med dig om, må hon vila i frid och att familjen får svar på allt de vill och att familjen får stöd att ta sig igenom detta❤️

Vad M säger är ”jag hugger dig igen, jag svär walla”
Citera
2024-09-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vad M säger är ”jag hugger dig igen, jag svär walla”

Är M bitchen ovanpå?

Hör ni vad denna bitch verkligen säger?
Typ "jag älskar dig så mycket, men vi måste (ursäkta om inte ordagrant -lyssna själva). Grymmaste som finns!
Citera
2024-09-14, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Bör bli isolerad SIS med restriktioner, utan mobil och bevakade permissioner tills hon är 15.
Sen överföring till ungdomsfängelse tills hon fyller 21 för att där ”avtjäna” resterande tid.
Vid gott uppförande kan hon efter att ha fyllt 18 släppas, dock under övervakning tills hon är 21.
Om hon under dessa 3 år missköter sig åker hon in igen trots att hon är myndig.
För staten gäller nämligen fortfarande den gamla myndighetsåldern på 21 inte 18.

Det får inte spela roll om hon så går i kloster, hon ska sitta där tills hon är 21…
Citera
2024-09-14, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78

Det kommer ske nu.
Citera
2024-09-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej, hon tog ett fatalt felbeslut. Jag skulle aldrig släppa iväg min 15-åring på ett tåg till en annan plats där hen skulle stanna över natten. Det är så uppenbart fel att göra det med ett barn i den åldern för man VET att skit kan hända för vilken unge som helst men SÄRSKILT för en som hafsat runt i olika familjehem och SIS i livet.
Det är liksom som ett brev på posten och inget att förvånas över alls.
Sen att det skulle få dessa proportioner, ja det kunde ingen veta men det är så sjukt dumt att tro att man över huvud ska på pyjamasparty som 15-åring så hälften hade räckt.
Men det var ju av den anledningen hon inte hade hand om henne egentligen. Det skiljer liksom henne från oss andra föräldrar… 🤷🤷‍♂️🤷‍♀️

Det är tråkigt att skriva det men det är inte mindre sant för det.

Kanske har du en poäng, det är förstås,sant att E hade en historik och behövde en vuxen som hjälpte henne bryta med destruktiva "vänner".
Men samtidigt heter ju den offentliga versionen att E inte hade så många vänner och var glad för att hon skulle till några som bjudit henne.
Mamman visste vilka de var. Det är svårt att helt isolera en tonåring. Vi vet inte vad som föranledde det beslutet och det är lätt att ha synpunkter i efterhand.
Citera
2024-09-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej, hon tog ett fatalt felbeslut. Jag skulle aldrig släppa iväg min 15-åring på ett tåg till en annan plats där hen skulle stanna över natten. Det är så uppenbart fel att göra det med ett barn i den åldern för man VET att skit kan hända för vilken unge som helst men SÄRSKILT för en som hafsat runt i olika familjehem och SIS i livet.
Det är liksom som ett brev på posten och inget att förvånas över alls.
Sen att det skulle få dessa proportioner, ja det kunde ingen veta men det är så sjukt dumt att tro att man över huvud ska på pyjamasparty som 15-åring så hälften hade räckt.
Men det var ju av den anledningen hon inte hade hand om henne egentligen. Det skiljer liksom henne från oss andra föräldrar… 🤷🤷‍♂️🤷‍♀️

Det är tråkigt att skriva det men det är inte mindre sant för det.

Fast det är din sanning, alla ser det inte som du!

Att du vägrar lita på din 15-åring är inte heller bättre! Man kan inte låsa in tonåringar för att man är orolig. De måste få umgås med vänner, utvecklas, gå på fest. Emilia skulle gå på fest med vänner, (inga främlingar) och det är inte alls så konstigt eller fel, som du får det att låta.

ALL skuld ligger på Emilias falska "vänner"! Det här hade lika gärna kunnat hända i närheten! Med uttryck som filmkväll eller tjejträff, istället för pyjamasparty!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in