Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-14, 16:42
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Grejen är att det bara är likasinnade MAGAiter som tycker att det Trump häver ur sig är normalt och korrekt, därför tycker de att han vann debatten.

Övriga anser att det är rubbade konspirationsteorier och att han är mogen för institutionsvård.
Det är för den publiken som Harris agerade under debatten. Ju mer galenskaper hon triggade honom att leverera, desto bättre för henne.

Därför vill Trump-lägret inte ha fler debatter. Man vet att hans personlighetsstörningar gör att han kommer att fortsätta skjuta sig i foten gång på gång i nya debatter oavsett hur hans rådgivare instruerar honom.

Men visst, gränsen för det normala har flyttats fram så långt under de senaste 8-9 åren i USA att han mycket väl kan vinna valet.

Om någon hade legat i koma sen 2015 och vaknat upp till presidentvaldebatten 2024 så skulle den personen antingen tro att det var en SNL-sketch eller be om att bli nersövd igen.

Tro det eller ej, men det är i Sverige som polariseringen nått allra längst av alla västerländska länder. Det har vänt här, vilket betyder att det även kommer vända på alla andra ställen också. Peak-PK i Sverige är inte att leka med

Det var ett land som stack ut under covid-19 - "lilla" Sverige. Vi gick vår egen väg och när allt var sagt och gjort tog alla andra rygg på oss. Vi är det första landet som uppnått minusinvandring av MENA:iter, men inte det sista av samma anledning.

Det var ett land som sade ta alla våra vapen och skjut fienden var du än önskar, nu säger alla andra samma sak. Sverige är en ledare, men vi är själva för blyga för att erkänna detta.

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog.

Både höger och vänster i anglosaxiska länder (även Frankrike) har länge och nyfiket kikat på vad Sverige för tillfället sysslar med, för att se var framtiden kan tänkas landa i. Varför det är så här har jag ingen aning om, jag kan bara konstatera att det är så och att det varit så under lång tid och att det verkar vara så än idag.
Senast redigerad av TotalWar 2024-09-14 kl. 16:44.
Citera
2024-09-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Tro det eller ej, men det är i Sverige som polariseringen nått allra längst av alla västerländska länder. Det har vänt här, vilket betyder att det även kommer vända på alla andra ställen också.

Det var ett land som stack ut under covid-19 - "lilla" Sverige. Vi gick vår egen väg och när allt var sagt och gjort tog alla andra rygg på oss. Vi är det första landet som uppnått minusinvandring av MENA:iter, men inte det sista av samma anledning.

Det var ett land som sade ta alla våra vapen och skjut fienden var du än önskar, nu säger alla andra samma sak. Sverige är en ledare, men vi är själva för blyga för att erkänna detta.

It's not the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog.

Både höger och vänster i anglosaxiska länder (även Frankrike) har länge och nyfiket kikat på vad Sverige för tillfället sysslar med, för att se var framtiden kan tänkas landa i. Varför det är så här har jag ingen aning om, jag kan bara konstatera att det är så och att det varit så under lång tid och att det verkar vara så än idag.

Jag tror att du överskattar Sverige en aning. Covid var det många länder som skötte mycket bättre än Sverige.

Vad gäller invandring så har Sverige tagit emot mycket mer än nästan varenda land i världen. Att vi sen kanske får minus-invandring (säkert har man trollat fram något med statistik) ändrar inte mycket.

Vi har kört vårt land i botten mer än något annat västland och andra länder använder oss som ett varnande expempel. Knappast ett land som andra vill ta efter.
Citera
2024-09-14, 16:52
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Jag tror att du överskattar Sverige en aning. Covid var det många länder som skötte mycket bättre än Sverige.

Vad gäller invandring så har Sverige tagit emot mycket mer än nästan varenda land i världen. Att vi sen kanske får minus-invandring (säkert har man trollat fram något med statistik) ändrar inte mycket.

Vi har kört vårt land i botten mer än något annat västland och andra länder använder oss som ett varnande expempel. Knappast ett land som andra vill ta efter.

Så låter det ofta. Vi får väl se vad du har att säga om några år, förhoppningsvis har du då slängt din defeatism i papperskorgen.
Citera
2024-09-14, 17:22
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Iofs så betackar vi oss för att amerikaner lägger sig i Europas politik. Så Trump har rätt, han ska fokusera på USA och inte på andra länder.

Den som vet vad Kamala vill med utrikespolitiken kan räcka upp en hand.

Den som undrar varför inte Kamala fick Trumps fråga kan räcka upp en hand. jag.
Om du varit lite observant hade du sett och hört hur Kamala såg på Ukrainas självständighet och att vi hjälper dem.

Fruktansvärt hur ryssen sätter sig över självständighet och kan snart vara i vår närhet.
Citera
2024-09-14, 17:57
Medlem
Fantastiskt skönt att se tjockisen möta sin överkvinna, känner att hon har detta nu behöver bara inte bajsa ner sig med nån skandal.
Citera
2024-09-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Trump är för dum för att debattera på ett vettigt sätt, är det verkligen det bästa republikanerna har?
Trump är en omogen skithög.

Kamala är vettig iallafall.

Trump säger att han kan tänka sig en till debatt men jag är tveksam, sist minskade hans medie aktie med 15% efter debatten, så det blir nog inga fler.

Håller inte med dej på den punkten

I stället tänker jag att demokraterna gör som man brukar- sminkar allt så hårt som möjligt så det ser bra ut och skiten döljs

Trump kan inte göra det, han har gjort sej ett namn med sin starka personlighet och kan inte ändra sej nu

Jag tycker bättre om att kunna se defekterna, slemmigt välpolerade människor är creepy
Citera
2024-09-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney

"everything in politics is done on purpose - there are no misstakes"

Makthavare ska ta mer ansvar än en ica anställd, och en ica anställd blir behamdlad som om hen stal 5 kronor t o m om denne skrivit en lapp och lagt i kassan, där det står att hen tog en läsk och betalar i morgon. Leder till sparken och livstids arbetsförbud i matbutiker.

Politiker ska beh som minst lika skyldiga om ngt går fel

Därav uttrycket till viss del

Delvis också för, politiker på toppnivå omges av väldigt intelligenta think tanks, dessa kan beräkna konsekvenserna av beslut somt as bättre än någon annan , m a o dom gör nästan aldrig fel

Dom gör bara saker av andra skäl än vanligt folk tror, folket får alltid bara höra pressreleasens vittvättade motiv, sanningen ser dom nästan aldrig

Av ovanst skäl är det nästan alltid mer träffsäkert att utgå från att om något beslut tas som leder till att saker blir värre för folket, var det någon som ville göra så med flit.
Citera
2024-09-14, 19:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uffe200
Kamela är en marionett för oligarkin med en touch att hon är mer woke en någon annan- Hon är inte ens amerikan. Då är man Vit. Hon stödde terroristerna och blm skiten som open society foundation hade trådarna på liksom dom har på Kamelen.

Man kan inte ta det jamaicanska flummet seriöst asså.

FOLKFÖRNUFT har valt Trump till att driva våra frågor. Han anpassar sig efter folket och vreden vi har. Sen måste han göra det också, inte bara snacka.

Ge dig.
Den store korrupte och brottsdömde kejsaren bryr sig inte ett skit om någon annan än sig själv.
Citera
2024-09-14, 19:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Fantastiskt skönt att se tjockisen möta sin överkvinna, känner att hon har detta nu behöver bara inte bajsa ner sig med nån skandal.
Han har även mött sin underkvinna.

Reps föreslår att hon kan hoppa in och ta debatten.

https://x.com/RpsAgainstTrump/status/1834612843418616314

Eller om hon nu ligger under...?

https://x.com/jdtlgr/status/1834393730675044811
Senast redigerad av develi 2024-09-14 kl. 19:18.
Citera
2024-09-14, 19:42
Avslutad
Vågar inte ? Den eviga smutskastning propaganda.

Bara en förlorare vill ha en ny match.

Hon hade ju ingenting att komma med. Man kunde se och höra på henne att hon var osäker och rädd. En väldigt manipulativa kvinna som försöker få röster vid att hänvisa sig till dom svaga. Lyssna noga på debatten så kommer ni förstår och inse. Hon var så desperate.

Ärligt talat så är jag inte så mycket insatt i politik och har aldrig riktigt lyssnat på Trump eller givet honom en ärlig chans. I guess jag blev hjärntvättad av smutskastning propaganda från media, som mång andra redan är.

Av någon konstig anledning avskyr jag Kamala Harris (har obehagliga vibes om denna kvinna), och därför började jag få ögonen upp för Trump.

När man uppriktigt give någon en chans, så kommer man otroligt nog se person på ett helt annat sätt.

Han är ju en otrolig Intelligent, smart och ärlig man. Och modig!

Han har iallafall min respekt och hoppas av hela mitt hjärta att han vinner valet.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-09-14 kl. 20:04.
Citera
2024-09-14, 20:05
Medlem
HomoDeuss avatar
Jag är ganska säker på att engångsclownen sätter sitt hopp till Vance nu. Dessvärre så kommer ju reservkomikern bli uppäten av Walz, på samma sätt som clownen gjordes till åtlöje av Harris.

Därefter kommer tonen att ändras och clownen komma krypandes igen. Precis som i augusti.
Citera
2024-09-14, 20:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag är ganska säker på att engångsclownen sätter sitt hopp till Vance nu. Dessvärre så kommer ju reservkomikern bli uppäten av Walz, på samma sätt som clownen gjordes till åtlöje av Harris.

Därefter kommer tonen att ändras och clownen komma krypandes igen. Precis som i augusti.
Han kommer krypandes veckan innan valet typ för då är han inkognito bland media och annat, Då vill han sprattla till och få ut det Loomer vill han ska säga i konspirationer för ngt vettigt kommer det inte dyka upp om han ens orkar debattera...
Waltz kommer köra över Vance och det är inte så svårt han behöver bara gå på halvfart så har han vinnit, Går han på helfart rammar han säder Vance som blir desperat som sin polare Looser-Donnie!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in