2024-09-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Låter som du gör det mesta rätt.

Jag googlade rekryterare IT och fick några träffar, kolla upp personernas namn som står i annonserna på linkedin och lägg till dessa på vänlistan.
Lycka till och detta var endast de första träffarna så finns säkerligen många fler.

https://jobshark.eu/search-jobs

https://consultingit.se/it/?gad_source=1&gbraid=0AAAAA9rHLWZ0KZUqpUfucAR2qNSZ vR292&gclid=EAIaIQobChMInLarjOu_iAMVORmiAx0NGB92EA AYAiAAEgLGJ_D_BwE

https://www.intenso.se/sv/it-rekrytering?utm_source=googleads&utm_medium=cpc&ut m_campaign=14880124030&utm_content=130787457359&ut m_term=rekrytering%20inom%20it&gad_source=1&gbraid =0AAAAABJdEqGMnvU8ZhOR2NI--27a3F3cU&gclid=EAIaIQobChMInLarjOu_iAMVORmiAx0NGB9 2EAAYAyAAEgI9VvD_BwE

https://www.weselect.com/sv/produkt/rekrytering/it?utm_term=it%20rekrytering&utm_campaign=weselect _b2badvertising_googleads_recruitment_sweden&utm_s ource=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=7500968846&hs a_cam=20535569001&hsa_grp=151838433805&hsa_ad=6738 07335811&hsa_src=g&hsa_tgt=kwd-572436160489&hsa_kw=it%20rekrytering&hsa_mt=p&hsa_ net=adwords&hsa_ver=3&gad_source=1&gbraid=0AAAAADF mE-05JoH63OYs6aFUMev578Iug&gclid=EAIaIQobChMInLarjOu_ iAMVORmiAx0NGB92EAAYBCAAEgI8qfD_BwE
har lagt till 8st personer nu, varav en ska ringa nästa vecka.
Citera
2024-09-13, 16:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
har lagt till 8st personer nu, varav en ska ringa nästa vecka.

Håller tummarna👍
Det är fredag idag så kanske får du fler napp under nästa vecka. Lycka till.
Citera
2024-09-13, 16:25
Medlem
Citat:
Håller tummarna👍
Det är fredag idag så kanske får du fler napp under nästa vecka. Lycka till.
Tack.

Ja, vi får se. Hoppas att det leder till något. Jag får känslan att mitt cv är fel eller innehåller något fel eller dåligt, eller att det personliga brevet är fel på något vis eller något. Får liksom "snack-bakom-ryggen"-känsla när man får så många avslag. Men vet inte vad det skulle vara för snack då. Förmodligen inbillning men man vet ju aldrig.
Citera
2024-09-13, 19:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Tack.

Ja, vi får se. Hoppas att det leder till något. Jag får känslan att mitt cv är fel eller innehåller något fel eller dåligt, eller att det personliga brevet är fel på något vis eller något. Får liksom "snack-bakom-ryggen"-känsla när man får så många avslag. Men vet inte vad det skulle vara för snack då. Förmodligen inbillning men man vet ju aldrig.

Har du någon kompis som kan läsa genom dina papper och som kan säga vad denne tycker? Kanske är det något som du själv tycker låter bra men ändå blir fel i andras ögon.
Hur länge har du varit arbetslös? Det är alltid lättare att få jobb när man redan har ett jobb då det annars kan uppfattas om att något är fel och en arbetsgivare törs inte chansa om felet uppdagas om några månader, år eller så. Att anställa kostar mycket med att inte anställa kan kosta ännu mera.
Citera
2024-09-13, 19:56
Medlem
Citat:
Har du någon kompis som kan läsa genom dina papper och som kan säga vad denne tycker? Kanske är det något som du själv tycker låter bra men ändå blir fel i andras ögon.
Hur länge har du varit arbetslös? Det är alltid lättare att få jobb när man redan har ett jobb då det annars kan uppfattas om att något är fel och en arbetsgivare törs inte chansa om felet uppdagas om några månader, år eller så. Att anställa kostar mycket med att inte anställa kan kosta ännu mera.
Nej. De jag känner är inte smarta nog att se om det skulle vara något fel. Sen i somras.
Citera
2024-09-13, 22:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Nej. De jag känner är inte smarta nog att se om det skulle vara något fel. Sen i somras.

Ok, då får du ta det med rekryteraren om det är något denne tycker du ska ändra på. Är det bara sen i somras så är det inte så illa än så länge, bara hålla tummarna nu under hösten att det dyker upp något intressant som passar sig så löser sig allt.

Ingen aning hur gammal du är men du har inte några klasskompisar eller gamla kollegor som har jobb och då lägga ett gott ord för dig. Det är inte alltid som tjänster kommer ut så ibland måste man bara ringa ett företag och kolla läget. Varför inte ringa ditt drömjobb och kolla om det är ledigt. 👍👍
Citera
2024-09-14, 00:13
Medlem
Citat:
Nej. Då måste man först sälja allt man kan innan man får det. Det ska man inte behöva göra i detta högskattelandet, när man slitit apa för att få sina pengar hårt beskattade, för att kunna köpa sakerna och sedan tvingas sälja det igen bara för att man råkar bli uppsagd eller det blir arbetsbrist eller annat.

Då kan staten dra in på annat istället, som massinvandring, genuskonst och annan skit som inte tillför något positivt.
Har du tagit lån för att köpa sakerna har du ju inte köpt de med egna pengar. Höga skatter har vi inte för medelinkomsttagare.
Citera
2024-09-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ok, då får du ta det med rekryteraren om det är något denne tycker du ska ändra på. Är det bara sen i somras så är det inte så illa än så länge, bara hålla tummarna nu under hösten att det dyker upp något intressant som passar sig så löser sig allt.

Ingen aning hur gammal du är men du har inte några klasskompisar eller gamla kollegor som har jobb och då lägga ett gott ord för dig. Det är inte alltid som tjänster kommer ut så ibland måste man bara ringa ett företag och kolla läget. Varför inte ringa ditt drömjobb och kolla om det är ledigt. 👍👍
Okej.

40+. Nej. Har ju inte de. Antingen bor de i andra änden av länet, eller så vill de inte dela med sig av något eller så vet de inget. En kompis kollade runt men fick inget gensvar av sin arbetsgivare.

Mitt drömjobb är......helikopterpilot. Men det kräver väldigt mycket pengar för att bli, så det får bli steg två, när jag hittat ett jobb med bra lön.
Citera
2024-09-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Har du tagit lån för att köpa sakerna har du ju inte köpt de med egna pengar. Höga skatter har vi inte för medelinkomsttagare.
Nej. Har sparat ihop pengar till allt och de få lån som gått till grejerna är avbetalda sedan länge, så grejorna är helt och hållet mina.
Citera
2024-09-14, 13:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Okej.

40+. Nej. Har ju inte de. Antingen bor de i andra änden av länet, eller så vill de inte dela med sig av något eller så vet de inget. En kompis kollade runt men fick inget gensvar av sin arbetsgivare.

Mitt drömjobb är......helikopterpilot. Men det kräver väldigt mycket pengar för att bli, så det får bli steg två, när jag hittat ett jobb med bra lön.

Helikopterpilot är väl inte helt enkelt men alltid trevligt med drömmar och det måste man ha.
När jag mönstrade så fick jag erbjudande om att bli helikoptermekaniker men då tjänsten var förlagd i Boden så valde jag maskinman på båt istället. Det roliga är att jag hatar att meka med motorer och lämnar bort allt sånt redan då och nu.

Får helt enkelt hålla tummarna att någon av dina rekryterarkontakter hugger och har något som passar dig.
Vill du hitta flera rekryterare så sök på den titeln de su lagt till använder sig av och lägg till allihop på din lista.
Citera
2024-09-14, 13:54
Medlem
Citat:
Helikopterpilot är väl inte helt enkelt men alltid trevligt med drömmar och det måste man ha.
När jag mönstrade så fick jag erbjudande om att bli helikoptermekaniker men då tjänsten var förlagd i Boden så valde jag maskinman på båt istället. Det roliga är att jag hatar att meka med motorer och lämnar bort allt sånt redan då och nu.

Får helt enkelt hålla tummarna att någon av dina rekryterarkontakter hugger och har något som passar dig.
Vill du hitta flera rekryterare så sök på den titeln de su lagt till använder sig av och lägg till allihop på din lista.
Ja. Vi får se vad som händer med allt.

Ja. Jag har sökt runt lite efter fler.
Citera
2024-09-14, 13:56
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja. Vi får se vad som händer med allt.

Ja. Jag har sökt runt lite efter fler.

Bra jobbat, håller tummarna att det ska dyka upp något så lycka till.

Skickar mitt kontonummer så kan du föra över halva lönen under första året som tack🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in