2024-09-14, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej det finns ingen (etablerad, känd) politiker I Sverige som velat "krossa välfärden".

Lika lite som någon känd jude som velat förslava västvärlden.

Det finns ett konspirations-delforum, ett tips.

Jag gav dig en länk. Det som sägs i den länken kan vara felaktigt. Jag tror inte själv att Reinfeldt och t.ex. Annie Lööf ville krossa välfärden, men de ville säkerligen kraftigt försvaga den.

För några år sen lyssnade jag på en ledarpodd från Svenska Dagbladet som bland annat handlade om välfärden. En av de kvinnliga deltagarna i podden, Maria Ludvigsson, antydde starkt (men vågade inte säga rakt ut) att hon ville ha en stor invandring och en kraftigt minskad välfärdsstat.

Jag försökte skriva ner delar av vad som sas i den podden:

Citat:
Maria Ludvigsson: Det här leder ju också som alltid till diskussionen om vad betyder fri invandring, vad betyder reglerad invandring. Det som är förhärskande i svensk debatt, det är att man ska med siffror bestämma hur många som får plats eller ska få komma hit. Det man sällan diskuterar, det är att man kan ju ha ett förhållningssätt där man säger att ”Let them in and let them earn”, de som behöver komma hit får göra det, men vi kommer inte ställa hela välfärdsstaten till förfogande. Men där går ju en skiljelinje också i, alltså en ideologisk skiljelinje mellan dem som tycker att det är viktigt att bevara den ordning vi har i Sverige än att ha generösare öppenhet vid gränsen.

Paulina Neuding: Nu delar ju du och jag inte alls samma syn på det här med migrationen, och ”Let them in and let them earn”, tror jag vore en väldigt riskabel väg att ta. Att montera ner välfärdsstaten hellre och ha högre migration än att skydda välfärdsstaten och ha lägre migration.

Maria Ludvigsson: Å, det där är ju jättespännande, det är så sällan som man över huvud taget får diskutera – eller får, som det ges tillfälle att diskutera den frågan, och det är lite märkligt, därför att i borgerligheten så har det ju tidigare alltid funnits en konfliktlinje mellan dem som just säger – som gillar välfärdsstaten, och vi som inte tycker att den är god i sig. När jag gör distinktionen mellan att vara öppen och ha – och inte ha en välfärdsstat, så är det inte för att vi är så illa tvungna att begränsa den, utan det är någonting som jag hade tyckt vara av godo alldeles oavsett om vi hade haft invandring eller inte, för jag tycker inte att den är sund som sådan.

https://www.svd.se/panel-om-surstromming-yossarian-och-farliga-man/i/senaste/om/ledare

För mig är det uppenbart att Maria Ludvigsson gärna ville avskaffa välfärdsstaten. Mitt intryck är att Annie Lööf också gärna ville minska den ganska kraftigt. Hon drömde ju om 30 miljoner invandrare som allesammans talade svenska och allesammans arbetade flitigt och bidrog aktivt till det svenska välståndet.

https://www.expressen.se/nyheter/har-provoceras-loof-av-svt-journalistens-fraga/
Citera
2024-09-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En stor invandring och en bristande integration har bidragit till utvecklingen med den grova gängkrmininaliteten i Sverige.

Vi har tagit hit många människor och de flesta är överens om att vi har misslyckats med integrationen säger Petra Lundh i SVTs 30 minuter..

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rikspolischefen-om-gangvaldet-tagit-hit-manga-manniskor/

Vad anser ni om det hon säger? Kommer vänstern kräva hennes avgång?

Det är väl bra att hon säger som det är. Och polisen har ju varit delaktiga i att mörka verkligheten. : Polisen har ju "sopat under mattan" genom att använda kod 291.
Och all media som mörkat genom att inte skriva som det är.
Och politiker som hycklat och låtsas indignerade för minsta antydan att någon säger sanningen (woke)

Se vilken skada som de ställt till med!

Eftersom hon är polis borde hon också granska de beslut som lett till att vi hamnat i denna situation!
Citera
2024-09-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felsorterad
Naturligtvis vet jag det.
Problemen är så omfattande att Sverige inte kan lösa gängkriminaliteten, moderaterna sänke välfärden och sig själva.
Strukturen är utom räckhåll för polisen. Dessutom så motarbetar man aktivt alla ansträngningar med verklig brottsbekämpning. Kostnaden för en utredning plus rättegång ligger på ca 80 miljoner kronor. Välj själv vad du vill prioritera, var resurserna skall gå.

Svensken och sossemaskineriet gick på Reinfeldt:s falsarier, Hans egen "mein kampf" finns i skriften "Det sovande folket".

Rikspolischefen kan inte ens nämna det onämnbara.

Har du vaknat? Tar du ditt ansvar?
Ar du woke?
Ja så är det nog.
Citera
2024-09-14, 09:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Min fetning av ditt inlägg.

Bo Lundgren var ju moderaternas partiledare, kanske inte den mest kända. Det är välkänt att Anders Borg och Reinfeldt hade samma uppfattning.
Endera är du lurad eller så tillhör du klanen.

Tar du ditt ansvar?

När ville Lundgren, Borg eller Reinfeldt "krossa välfärden". Kan du vara vänlig att länka?
Citera
2024-09-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Detta är kanske inte att behandla kriminella som kungar, men Malmö universitet tycker inte att våldsamma unga som dömts till Sis-hem för grova brott ska kunna låsas in nattetid i sina rum

Jag håller inte med Malmö universitet här. Kriminella unga ska låsas in.

Men behandlas man kungligt så snart man inte låses in, menar du?
Citera
2024-09-14, 09:34
Medlem
Citat:
Jag gav dig en länk. Det som sägs i den länken kan vara felaktigt. Jag tror inte själv att Reinfeldt och t.ex. Annie Lööf ville krossa välfärden, men de ville säkerligen kraftigt försvaga den.
Konflikterna som debatterades på den svenska politiska arenan var helt annorlunda då för bara 20 år sedan.
Reinfeldts karaktär är en ytterst märklig företeelse inom den samma. Hans primära antagonist var socialdemokraten Göran Persson, "HSB - Han som bestämmer". Resultatet av den konflikten är 2015 års migrationsvåg till Sverige (och framöver) med den efterföljande gängkriminaliteten.
Reinfeldt:s personlighet och bakgrund är delvis skapad ur den välfärd som han själv destruerade.

Citat:
För några år sen lyssnade jag på en ledarpodd från Svenska Dagbladet som bland annat handlade om välfärden. En av de kvinnliga deltagarna i podden, Maria Ludvigsson, antydde starkt (men vågade inte säga rakt ut) att hon ville ha en stor invandring och en kraftigt minskad välfärdsstat.

Jag försökte skriva ner delar av vad som sas i den podden:

https://www.svd.se/panel-om-surstromming-yossarian-och-farliga-man/i/senaste/om/ledare

För mig är det uppenbart att Maria Ludvigsson gärna ville avskaffa välfärdsstaten. Mitt intryck är att Annie Lööf också gärna ville minska den ganska kraftigt. Hon drömde ju om 30 miljoner invandrare som allesammans talade svenska och allesammans arbetade flitigt och bidrog aktivt till det svenska välståndet.

https://www.expressen.se/nyheter/har-provoceras-loof-av-svt-journalistens-fraga/

Not: Min redigering av ditt inlägg.

Annie Lööf benämns lite nedlåtande som en hubot. Hennes politiskt dysfunktionella galenskap tog sin yttring i hennes vanföreställning om att Sverige kan ta emot uppemot 30 miljoner nysvenskar från hela världen. Alla världsmedborgare.
Nu vet jag inte vem som hade hand om hennes mattelektioner på lågstadiet och senare samhällskunskapslektionerna.
Men de måste ju gråta blod. Kan man misslyckas med fler saker på en och samma gång?

En annan sak är ju det mest allvarliga, bortom alla skämt och raljanta formuleringar, det är hur främmande makt långt innan 2015 drev på destruktionen.
Med hjälp av korkade svenska politiker.

Surt sa räven om rönnbären, som trodde det var jordgubbar.
Senast redigerad av Felsorterad 2024-09-14 kl. 09:51.
Citera
2024-09-14, 09:50
Medlem
Citat:
När ville Lundgren, Borg eller Reinfeldt "krossa välfärden". Kan du vara vänlig att länka?
Användaren Egna-tankar länkade en inspelning med Bo Lundgren. Länken gick till youtube, bara att lyssna.

Ang. "Det sovande folket" från Reinfeldts fantastiska sagovärld så är den nästan helt bortstädad från nätet.
Den är fruktansvärt uselt skriven, på alla sätt, språkligt, litterärt. Huh. Det som är kvar efter läsningen är svenskfientligheten, hatet och aggressionen mot Sverige och Svenskar. Vilket han senare förstås ger uttryck för genom uttalanden som t.ex det han formulerade om det hemska som senare hände i Belgien, syftar på "sport-attentat" osv.
Senast redigerad av Felsorterad 2024-09-14 kl. 09:55.
Citera
2024-09-14, 10:07
Medlem
Citat:
Användaren Egna-tankar länkade en inspelning med Bo Lundgren. Länken gick till youtube, bara att lyssna.

Ang. "Det sovande folket" från Reinfeldts fantastiska sagovärld så är den nästan helt bortstädad från nätet.
Den är fruktansvärt uselt skriven, på alla sätt, språkligt, litterärt. Huh. Det som är kvar efter läsningen är svenskfientligheten, hatet och aggressionen mot Sverige och Svenskar. Vilket han senare förstås ger uttryck för genom uttalanden som t.ex det han formulerade om det hemska som senare hände i Belgien, syftar på "sport-attentat" osv.

Jag hörde ingenstans att någon vill "krossa välfärden" i podden som länkades.

Om Reinfeldts verk är så usel och fruktansvärt skriven så är det väl bra att den är nästan helt bortstädad från nätet. Eller missförstår jag dig på något sätt här?
Citera
2024-09-14, 10:14
Medlem
Mats Skogkär på Bullentin sammanfattar det hela på ett bra sätt:

"När makthavare inte vill kännas vid sina egna eller andra makthavares misslyckande går det alltid att skylla på samhället eller samhällsutvecklingen. För om alla är ansvariga har ingen något personligt ansvar. Vilket förstås är väldigt praktiskt för dem som faktiskt varit ansvariga."

Läs mer på:
https://bulletin.nu/skogkar-uslingens-sista-tillflykt
Citera
2024-09-14, 10:19
Medlem
Citat:
Jag hörde ingenstans att någon vill "krossa välfärden" i podden som länkades.

Då får du lyssna igen, justera volymen, prova med att slå av eller reducera ditt politiskt korrekta brusfilter,
Eller så ljuger du bara helt slentrianmässigt och medvetet.
Du kanske inte är van att ta ansvar?

Citat:
Om Reinfeldts verk är så usel och fruktansvärt skriven så är det väl bra att den är nästan helt bortstädad från nätet. Eller missförstår jag dig på något sätt här?
Du har förstått helt rätt. Risken finns att andra lättpåverkade själar kan tänkas ta efter. Vi vet hur det gick med stöveltrampandet efter "mein kampf" och nu har vi samma situation med "Det sovande folket".
Den nyliberala terrororganisationen "centerpolitiska motståndsrörelsen (*)" är på tillbakagång och måste hållas ned med all kraft. Resolut.. De är livsfarliga.

Länk till Wiki: https://sv.wikipedia.org/wiki/Det_sovande_folket

Bland skämt och allvar: Prova också med att söka på nätet efter skriften, så kommer du att få träffar.

Sök även på Flashback bland tidigare kommentarer i andra ämnen, du finner det du söker. Även i andra forum på andra ställen.

(*) Finns omnämnd på Flashback sedan tidigare,
Senast redigerad av Felsorterad 2024-09-14 kl. 10:34.
Citera
2024-09-14, 10:36
Medlem
Rodrigos avatar
Att säga att det är invandringen som är problemet är ju ändå att generalisera, vi hade kunnat vara smarta och locka hit invandring från indien eller andra länder med en kultur med andra ambitioner än att söndra och härska. Men nu ville man av någon anledning fokusera på att få hit de mest dominanta självupptagna elementen av främst manligt kön, det dröjer väl 10 år till innan det erkännande kommer, det brukar ju vara så många år det tar innan en ide slår fäste om vad som gått fel och sedan några år av svensk tysthet där ingen vidrör problemet och sedan till sist någon som lite diffust säger som det är när det ser som värst ut för samhällsutvecklingen.
Senast redigerad av Rodrigo 2024-09-14 kl. 10:39.
Citera
2024-09-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodrigo
Att säga att det är invandringen som är problemet är ju ändå att generalisera, vi hade kunnat vara smarta och locka hit invandring från indien eller andra länder med en kultur med andra ambitioner än att söndra och härska. Men nu ville man av någon anledning fokusera på att få hit de mest dominanta självupptagna elementen av främst manligt kön, det dröjer väl 10 år till innan det erkännande kommer, det brukar ju vara så många år det tar innan en ide slår fäste om vad som gått fel och sedan några år av svensk tysthet där ingen vidrör problemet och sedan till sist någon som lite diffust säger som det är när det ser som värst ut för samhällsutvecklingen.

Ja, men nu var ju uppsåtet att destruera och förstöra, du är lurad.
Förevändningen var att de skulle ingå som rekryter i en humanitär stormaktsarmé.

Du har inte öppnat ditt hjärta (*).
Du har inte tagit ansvar.

(*) lånat citat från Reinfeldt:s valtal. Finns refererat på nätet och även på Flashback.
Senast redigerad av Felsorterad 2024-09-14 kl. 10:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in